Har VIRKELIG brug for jeres hjælp. Please læs!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.165 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

Saram

Okay.. Landet ligger sådan at min x og jeg er gået fra hinanden.
Grunden er at vi ikke var gode sammen OG fordi at vores aftale var at flytte til sjælland sammen (vi bor i jylland nu). Jeg har så sagt at jeg ikke kan eller vil flytte til sjælland med ham.

Vores datter skal så blive hos mig i vejle. Og han flytter alligevel derover engang i juli.

Problemet er så at han vil snakke med statsforvaltningen om, om det kan være rigtigt at jeg bare kan bryde den aftale vi havde om at flytte derover sammen efter han selv har rykket sin adresse derover?

Kan de gøre noget ved det ? Kræve at jeg flytter derover, eller sige at hun skal være en uge hos hver? Eller hvad kan de gøre? Åh nej, er så fortvivlet.

Pleease hjælp, hvis nogen bare har den mindste idé.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Saram

Og nu snakkede ham om at det kunne være 14 dage hos mig, og så 14 dage hos ham ? Ej, nej, nej, aknde sige ja til det??

Anmeld

24. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Saram skriver:

Grunden er at vi ikke var gode sammen OG fordi at vores aftale var at flytte til sjælland sammen (vi bor i jylland nu). Jeg har så sagt at jeg ikke kan eller vil flytte til sjælland med ham.

Vores datter skal så blive hos mig i vejle. Og han flytter alligevel derover engang i juli.

Problemet er så at han vil snakke med statsforvaltningen om, om det kan være rigtigt at jeg bare kan bryde den aftale vi havde om at flytte derover sammen efter han selv har rykket sin adresse derover?

Kan de gøre noget ved det ? Kræve at jeg flytter derover, eller sige at hun skal være en uge hos hver? Eller hvad kan de gøre? Åh nej, er så fortvivlet.

Nu har jeg ikke så meget forstand på samværsaftaler, men jeg er ret sikker på, at ingen kan bede dig om at flytte mod din vilje.

Derudover kan jeg se, din datter kun er et år, så jeg tvivler på, han vil få hende mere end hver anden weekend.

Ang 7/7 aftalen så kan det i min verden kun ske, hvis mor og far bor i samme by, så barnet kan komme i daginstitution/skole mm. Barnet kan jo ikke gå i dp to forskellige steder

Anmeld

24. juni 2012

MortilElias2010

Jeg ved det ikke, men ring til din kommune imorgen og fortæl dem hvordan landet ligger. God vind med alt, jeg tror på I finder en løsning. Din eks føler sig nok bare svigtet og det gør ondt, men mener ikke på du kan blive holdt op på at du er indgået en aftale om at flytte sammen til Sjælland med din eks. Det tror jeg altså ikke kommunen tager sig af da det er en indbyrdes aftale og du har vel ikke skrevet under på en sådan aftale? Hvis du ikke har det på skrift, så gælder den ikke. Det er så kun op til ens egen samvittighed, men hvis I ikke er gode for hinanden voksne imellem så skal man ikke blive sammen for enhver pris. 

Anmeld

24. juni 2012

Pige2009

Nu tager du det heelt roligt.... De hverken kan eller vil kræve af dig, at du skal flytte - det kan du være 100% sikker på I starten kan det være, han får én overnatning i weekenden hver 14.dag, men når hun er så lille, vil de slet ikke indgå en sådan aftale.

Du kan også søGe på andre tråde omhandlende det samme, da det ikke er længesiden, den var oppe i denne kategori - enlig mor/far

Anmeld

24. juni 2012

ledermus

7/7 ordning er kun hvis begge forældre er enige om den type ordning og kun hvis man bor i samme område af landet da som en anden skriver barnet kun kan være tilmeldt et pasningssted.

og er ret sikker på du ikke kan blive krævet at skulle flytte

Anmeld

24. juni 2012

Saram

PT skriver:

Nu har jeg ikke så meget forstand på samværsaftaler, men jeg er ret sikker på, at ingen kan bede dig om at flytte mod din vilje.

Derudover kan jeg se, din datter kun er et år, så jeg tvivler på, han vil få hende mere end hver anden weekend.

Ang 7/7 aftalen så kan det i min verden kun ske, hvis mor og far bor i samme by, så barnet kan komme i daginstitution/skole mm. Barnet kan jo ikke gå i dp to forskellige steder

Okay, det håber jeg virkelig at du har ret i. Må simpelthen ringe til statsforvaltningen imorgen som det første !

Anmeld

24. juni 2012

Saram

Baagøe skriver:

Nu tager du det heelt roligt.... De hverken kan eller vil kræve af dig, at du skal flytte - det kan du være 100% sikker på I starten kan det være, han får én overnatning i weekenden hver 14.dag, men når hun er så lille, vil de slet ikke indgå en sådan aftale.

Du kan også søGe på andre tråde omhandlende det samme, da det ikke er længesiden, den var oppe i denne kategori - enlig mor/far

Okay.. Tusinde tak for dit svar. Håber virkelig du har ret. Puha, er godt nok helt oppe at ringe lige nu. Han har lige skrevet at han sender en ansøgning til dem om at adressen skal være hos ham!

Anmeld

24. juni 2012

morethanperfect

Saram skriver:

Årh honey hvor er jeg ked af og læse det 

Men er ret sikker på at han ikke kommer videre med det der ..
Slet ikke når hun ikke er ældre .
Mener de kigger på hvem der har gået på barsel , og været mest sammen med hende og det har du jo ..
Og når hun kun er lidt over 1 år , er hun for lille til at de siger hun skal være ved sin far , det havde været noget andet hvis hun var ældre ...

Det skal nok gå   

Anmeld

24. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Saram skriver:

Okay, det håber jeg virkelig at du har ret i. Må simpelthen ringe til statsforvaltningen imorgen som det første !

Ja gør det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.