Mad spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

268 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

annec

Hvornår begyndte jeres at spise rosiner? Og hvornår begyndte jeres at spise selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Clisolka

annec skriver:

Hvornår begyndte jeres at spise rosiner? Og hvornår begyndte jeres at spise selv?

Du tænker på helt selv spise med gaffel og ske? 

Jeg tror Isabella har været omkring 13-14 mrd. da hun selv spiste perfekt med både gaffel og ske 

Jeg kan faktisk ikke huske hvornår hun begyndte at få rosiner - omkring et års tid tro jeg 

Anmeld

24. juni 2012

L&V

annec skriver:

Laura er 9 måneder og vil aller helst spise selv (med fingrene) hun er begyndt og øve med gaffel..

Rosiner får hun ikke da jeg syntes hun er for lille og når hun engang ska begynde bliver det nogle der ikke er svovlet også bliver det i meget små mængder..

Anmeld

24. juni 2012

morethanperfect

annec skriver:

Med hensyn til rosiner, så er det rigtigt at børn under 3 år ikke få mere end højst 50g rosiner ugentligt. Det skyldes svampegiften ochratoksin A. Små børn bør derfor kun spise rosiner i mindre portioner og ikke hver dag. Da der er tale om langtidseffekter betyder det ikke noget, hvis børnene spiser mange rosiner én dag og ingen de næste. Det er det totale indtag over en længere periode, som skal begrænses. Der er ingen forskel på om det er økologiske rosiner eller konventionelt dyrkede rosiner.

Oscar begyndte at spise selv da han var omkring et år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.