dagpenge berettiget - studerende - barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

Anonym trådstarter

Hvordan hænger det egentlig sammen hvis man har dagpengeret og skal på barsel under uddannelse på SU.

Får man så både barselsdagpenge og ekstra SU klip?

Nogle der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Pige2009

Nej, jeg er næsten sikker på, at man kun får dagpenge

Anmeld

24. juni 2012

Lise

Jeg var berettiget til supplerende barselsdagpenge udover min su da jeg var på min første barsel. Jeg fik 12 ekstra su-klip, som jeg valgte at få som dobbeltklip på min barsel, og så fik jeg dagpengene oveni.

Så ja, hvis reglerne ikke er lavet om, så kan du få det hele

Tror jeg ringede til kommunen og hørte hvad jeg skulle gøre, samt spurgte su-kontoret. Så hjalp de mig, og det hele kørte..

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Jeg var berettiget til supplerende barselsdagpenge udover min su da jeg var på min første barsel. Jeg fik 12 ekstra su-klip, som jeg valgte at få som dobbeltklip på min barsel, og så fik jeg dagpengene oveni.

Så ja, hvis reglerne ikke er lavet om, så kan du få det hele

Tror jeg ringede til kommunen og hørte hvad jeg skulle gøre, samt spurgte su-kontoret. Så hjalp de mig, og det hele kørte..

Jeg er ikke gravid endnu, men det er jo rart at være forberedt.

Jeg kan også læse mig lidt frem til at hvis man er berrettiget til dagpenge, så kan man få SU klip oveni.

Men der står jo så meget forskelligt rundt omkring

Anmeld

24. juni 2012

Carl-Emil's mor

Jeg fr barselsdagpenge samtidig med jeg modtager su og jeg er på barsel

Anmeld

24. juni 2012

Lise

Anonym skriver:

Jeg er ikke gravid endnu, men det er jo rart at være forberedt.

Jeg kan også læse mig lidt frem til at hvis man er berrettiget til dagpenge, så kan man få SU klip oveni.

Men der står jo så meget forskelligt rundt omkring

For mit vedkommende var det fordi at jeg var studerende - så kunne jeg jo få su + de tolv ekstra klip - og så havde jeg arbejde ved siden af, funktionærlignende minimum 8 timer om ugen, og det var dét jeg holdt barsel fra, hvilket betød at jeg kunne få barselsdagpengene svarende til antal timer jeg arbejdede i gns. de sidste 13 uger inden barsel. Jeg var "studieaktiv" under hele min barsel - jeg manglende en enkelt eksamen på min bachelor, som jeg skulle tage når lillen var 10 mdr gammel, og det lillebitte fag gjorde mig "studieaktiv", så det var helt perfekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.