Åååh altså

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

sommerc

Profilbillede for sommerc

Vi står i denne situation, at vores søn kom for tidligt til verden (12 uger) vi har derfor ligget på hospitalet ind til nu, og skal ligge her til termins datoen. Og når vi så kommer 'ud' er der gået 3 mdr. og så er der kun 3 mdr. 'tilbage' før han skal døbes (de skal jo døbes inden 6.mdr fra fødsel?)

Jeg kunne godt tænke mig at lave en lækker stor dåb med mad osv, MEN vi har IKKE særlig mange penge, faktisk dårligt penge til at holde hand barnedåb ... 

Både min kæreste og jeg, har meget store familier, mange mennesker...

Mit spørgsmål er, 
Er der nogle herinde, der har stået i (næsten) samme situation? Hvad gjorde i så? 
Er der nogle der har nogle forslag/ideer til en god barnedåb som ikke koster fx. 20.000? 

Tak fordi du gav dig tid til at læse Undskyld at det blev lidt rodet :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

B&J

jamen lav et kæmpe ta selv bord.. eller helstegt pattegris der er mad til mange mennesker og det er jo max 6000kr med det hele vi gav 3000kr med alt og vi var 30 personer og nok mad til 2-5personer ekstra

Anmeld

24. juni 2012

Na-Wi

Vi serverede helstegt pattegris, frikadeller, og noget oksekød (steg).. Så lavede vi salat, kartoffelsalat, flute, og kartoffelbåde.. Alt blev hjemmelavet og folk nød det.. Vi kørte til Tyskland efter drikke varer, peanuts og chokolade, og så bestilte vi dåbskagen hos bageren.. Det blev billigt og vi var 60 mennesker ca.. 

Du kan leje en stor grill som du kan smide grisen på.. 

Anmeld

24. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hvem siger at de skal være døbt inden 6 mdr. fra fødslen af??

Barnet skal bare have sit navn inden det er 6 mdr. gammelt. Altså hvor man udfylder papier til navneattesten.

At blive døbt betyder altså ikke at man får sit navn  

Anmeld

24. juni 2012

4kløver

Omsorgsgiver skriver:

Barnet skal bare have sit navn inden det er 6 mdr. gammelt. Altså hvor man udfylder papier til navneattesten.

Min den store blev først dåbt i 96 og er fra 94. Og kun fordi nr skulle dåbes eller var hun aldrig blevet døbt.

Anmeld

24. juni 2012

sommerc

Profilbillede for sommerc
Omsorgsgiver skriver:

Det har jeg bare fået a vide... Hvordan gør man så hvis han skal døbes, kan det så godt ske når han er 1 år?

Anmeld

24. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Bondeost skriver:

Det har jeg bare fået a vide... Hvordan gør man så hvis han skal døbes, kan det så godt ske når han er 1 år?

Så har vedkommende du har hørt det fra nok taget fejl af at få navn inden 6 mdr. og dåb  

Ja dit barn kan sagtens blive døbt når han er 1 år. Tror da bare at du/I kan ringe til præsten i den kirke I nu vil have ham døbt i inden han fylder år.

Men I skal op på kommunen og udfylde en blanket med det navn I nu vælger til ham inden han er ½ år gammel. Så får I også hans fødsels-og navneattest når I har gjort det   Sådan foregik det ihvertfald med vores datter. Ved ikke om der er forskel på kommunerne.

Anmeld

24. juni 2012

Lise

Jeg blev døbt da jeg var syv ÅR!!!

Han skal navngives når han er senest 6 mdr., men dåben må i holde når i har lyst.

Anmeld

24. juni 2012

onlyme

Bondeost skriver:

Vi står i denne situation, at vores søn kom for tidligt til verden (12 uger) vi har derfor ligget på hospitalet ind til nu, og skal ligge her til termins datoen. Og når vi så kommer 'ud' er der gået 3 mdr. og så er der kun 3 mdr. 'tilbage' før han skal døbes (de skal jo døbes inden 6.mdr fra fødsel?)

Jeg kunne godt tænke mig at lave en lækker stor dåb med mad osv, MEN vi har IKKE særlig mange penge, faktisk dårligt penge til at holde hand barnedåb ... 

Både min kæreste og jeg, har meget store familier, mange mennesker...

Mit spørgsmål er, 
Er der nogle herinde, der har stået i (næsten) samme situation? Hvad gjorde i så? 
Er der nogle der har nogle forslag/ideer til en god barnedåb som ikke koster fx. 20.000? 

Tak fordi du gav dig tid til at læse Undskyld at det blev lidt rodet :-)

Her blev min søn også først døbt da han var 9 mdr
Du skal bare navngive h*n enden h*n er 6 mdr gammel

Og åh hvor bliver det dejligt for jer at komme hjem, kender det selv, dog kun efter 10 daage Laaaange dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.