Gode råd/erfaringer med løb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

547 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

Madam Blå

Er der nogen herinde, der har erfaringer med iforms løbeprogram for begyndere? Jeg synes det virker ganske overskueligt - så det tror jeg, at jeg vil se om kan være noget for mig.
Og til jer, der løber. Hvad løber i i? Er det rigtigt løbetøj, eller kan et par træningsbukser og en bluse gå an? Jeg vil nemlig helst ikke ud og ofre tusinder på det, når jeg endnu ikke er sikker på, om det er noget jeg vil blive ved med.
Og kom endelig med gode råd og tips til en god løbetur

(Den ligger sikkert forkert, men jeg kan simpelthen ikke finde de andre kategorier)

Hilsen Kristina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Madam Blå skriver:

Er der nogen herinde, der har erfaringer med iforms løbeprogram for begyndere? Jeg synes det virker ganske overskueligt - så det tror jeg, at jeg vil se om kan være noget for mig.
Og til jer, der løber. Hvad løber i i? Er det rigtigt løbetøj, eller kan et par træningsbukser og en bluse gå an? Jeg vil nemlig helst ikke ud og ofre tusinder på det, når jeg endnu ikke er sikker på, om det er noget jeg vil blive ved med.

(Den ligger sikkert forkert, men jeg kan simpelthen ikke finde de andre kategorier)

Hilsen Kristina

jeg syntes ligesom dig at programmet virker uoverskueligt, men tror dog at hvis man slet ikke har dyrket nogen former for motion, så er det en god ide at starte langsomt op. Jeg er selv lige startet op med at løbe, har dog gået til spinning hele vinteren.

Jeg startede med at løbe 3 km og har herefter øget km til jeg nu løbe 5 km. Jeg har meldt mig ind i vores lokale løbeklub og det er perfekt, så er der nogen til at presse en.Inden jeg startede der sikrede jeg mig at jeg kunne løbe de 3 km, så jeg ikke var helt på bar bund. Jeg vil råde dig til at finde nogle at løbe med, det giver det bedste resultat.

Med hensyn til tøj, så kan du sagtens bruge hvad du har, men syntes dog det er vigtigt at man har nogle gode sko. Du kan sagtens finde meget billigt løbetøj i føtex, bilka og outlets. Jeg vil klart anbefale at du har nogle løbethights, det er meget behageligt at have på. Jeg syntes det er rart at tøjet ikke er så tungt at løbe med, mit løbetøj er ikke dyre mærker men stadig meget behageligt. En god sports BH er også at anbefale.

God fornøjelse - sæt dig nogle overskulige mål, så er det nemere at få succes.

Anmeld

24. juni 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Madam Blå skriver:

Hilsen Kristina

ha..ha... ser nu du skrive overskuligt og ikke uoverskueligt. Jeg syntes nu at det er alt for uoverskueligt at det tager så lang tid at komme til at løbe......hvis du forstår, men min tålmodighed er heller ikke så god, men som jeg skrev, er det nok godt hvis man ikke har dyrket motion inden man starter.

Anmeld

24. juni 2012

Fine_007

Hej Kristina 

For mig er den vigtigeste påkædning en god trænings BH og nogle gode løbesko og så ellers bare behagelige busker og bluser, der ikke nødvendigvis altid er "rigtigt" træningstøj  

jeg har desværre ikke erfaring med iform programmet, men jeg mindes faktisk at have hørt godt om det! 

Go' løbelyst 

Anmeld

24. juni 2012

Madam Blå

2skønnebørn skriver:

jeg syntes ligesom dig at programmet virker uoverskueligt, men tror dog at hvis man slet ikke har dyrket nogen former for motion, så er det en god ide at starte langsomt op. Jeg er selv lige startet op med at løbe, har dog gået til spinning hele vinteren.

Jeg startede med at løbe 3 km og har herefter øget km til jeg nu løbe 5 km. Jeg har meldt mig ind i vores lokale løbeklub og det er perfekt, så er der nogen til at presse en.Inden jeg startede der sikrede jeg mig at jeg kunne løbe de 3 km, så jeg ikke var helt på bar bund. Jeg vil råde dig til at finde nogle at løbe med, det giver det bedste resultat.

Med hensyn til tøj, så kan du sagtens bruge hvad du har, men syntes dog det er vigtigt at man har nogle gode sko. Du kan sagtens finde meget billigt løbetøj i føtex, bilka og outlets. Jeg vil klart anbefale at du har nogle løbethights, det er meget behageligt at have på. Jeg syntes det er rart at tøjet ikke er så tungt at løbe med, mit løbetøj er ikke dyre mærker men stadig meget behageligt. En god sports BH er også at anbefale.

God fornøjelse - sæt dig nogle overskulige mål, så er det nemere at få succes.

Jeg har nemlig ikke dyrket motion i over et år, så både kondien og kroppen ser ud derefter..

Det lyder som en god ide, med en løbeklub Det havde jeg ikke tænkt på fandtes. Men det vil jeg lige se nærmere på. Vil dog gerne lidt igang inden.. Jeg kan ikke engang løbe efter bussen, så jeg vil gerne lige lære at løbe bare en lille smule inden. Vil helst ikke være hende, alle skal vente på

Tak for tippet - jeg skal da lige tjekke bilka og outletten ud! Der finder jeg helt sikkert noget til rimelige penge.

Og ja, må da lige se, om jeg endnu kan passe min sportsbh. Så langt havde jeg slet ikke tænkt. Men "damerne"ville absolut have bedst af at være forsvarligt spændt op

Tak for dit svar!

Anmeld

24. juni 2012

Madam Blå

Fine_007 skriver:

Hej Kristina 

For mig er den vigtigeste påkædning en god trænings BH og nogle gode løbesko og så ellers bare behagelige busker og bluser, der ikke nødvendigvis altid er "rigtigt" træningstøj  

jeg har desværre ikke erfaring med iform programmet, men jeg mindes faktisk at have hørt godt om det! 

Go' løbelyst 

Ja, jeg må lige i gemmerne og finde min sportsbh Så langt havde jeg ikke tænkt.
Jeg har nemlig et par gamle løbesko. Men efter graviditeten er det som om, mine fødder er blevet en tand større. Men jeg vil prøve at løbe/gå lidt i dem, og så må jeg se om de kan bruges.
Synes det ville være så ærgerligt at gå ud og spendere en masse på løbe-gejl - hvis jeg ikke kan tage mig sammen til at blive ved.

Men nu skal det prøves

Mange tak for svar

Anmeld

24. juni 2012

tarkoflen

Jeg har ikke erfaring med noget løbeprogram, men er selv så småt startet op... Jeg har besluttet mig for, at jeg skal løbe i en halv time her til at starte på... Jeg ved ikke hvor langt jeg løber og det er jeg egentlig også lidt ligeglad med lige nu, vil bare gerne sørge for, at jeg ikke kører surt i det. Så jeg løber/går og så er jeg bare glad og stolt over at komme afsted, og det er det vigtigste for mig til en opstart. Så må det med hvor langt jeg løber komme senere...

Jeg har lige købt et par løbebukser, men ellers har jeg bare en t-shirt på og et par jogginbukser. Men ja supermarkederne og outlets har tit tilbud og lige nu er der jo tilbud alle steder! Jeg fandt mine bukser til 149 i Salling.

Jeg har det bedst med at løbe alene med mit yndlingsmusik i ørerne, men det er jo meget forskelligt, hvad man er til!

Rigtig god fornøjelse

Anmeld

24. juni 2012

Madam Blå

tarkoflen skriver:

Jeg har ikke erfaring med noget løbeprogram, men er selv så småt startet op... Jeg har besluttet mig for, at jeg skal løbe i en halv time her til at starte på... Jeg ved ikke hvor langt jeg løber og det er jeg egentlig også lidt ligeglad med lige nu, vil bare gerne sørge for, at jeg ikke kører surt i det. Så jeg løber/går og så er jeg bare glad og stolt over at komme afsted, og det er det vigtigste for mig til en opstart. Så må det med hvor langt jeg løber komme senere...

Jeg har lige købt et par løbebukser, men ellers har jeg bare en t-shirt på og et par jogginbukser. Men ja supermarkederne og outlets har tit tilbud og lige nu er der jo tilbud alle steder! Jeg fandt mine bukser til 149 i Salling.

Jeg har det bedst med at løbe alene med mit yndlingsmusik i ørerne, men det er jo meget forskelligt, hvad man er til!

Rigtig god fornøjelse

Jeg har heller ikke noget mål for, hvor langt jeg skal løbe. Bare jeg kommer ud af døren, så er det en sejr hehe.

Hvor ofte løber du så?

Ja, jeg må på udkig i outletten, bilka osv. Der finder jeg sikkert noget billigt
Jeg er bare så bange for, at ikke høre hvis en bil dytter, eller noget, hvis jeg har musik i. Men jeg kan jo bare skrue lidt ned jo haha. Endnu en ting, jeg ikke havde tænkt på.

Anmeld

24. juni 2012

tarkoflen

Madam Blå skriver:

Jeg har heller ikke noget mål for, hvor langt jeg skal løbe. Bare jeg kommer ud af døren, så er det en sejr hehe.

Hvor ofte løber du så?

Ja, jeg må på udkig i outletten, bilka osv. Der finder jeg sikkert noget billigt
Jeg er bare så bange for, at ikke høre hvis en bil dytter, eller noget, hvis jeg har musik i. Men jeg kan jo bare skrue lidt ned jo haha. Endnu en ting, jeg ikke havde tænkt på.

Det er nemlig det med at komme afsted, der er den størreste sejr i sig selv, derfor har jeg også sat tid på i stedet for km det kan være, at jeg laver det om på et tidspunkt...

Jeg har sat mig for, at jeg skal løbe eller træne mindst 3 gange i ugen

Med hensyn til musikken så hører jeg den aldrig højere end at jeg kan høre hvad der sker omkring mig

Anmeld

24. juni 2012

Kloster

Jeg vil klart slå et slag for iForm's begynderprogram på 5 km. Jeg er selv igang med det pga jeg gik kold i løb sidste efterår. Min søn har løbet programmet og løber nu 5 km på 25 min

Programmet lader muskler, sener og lede op, så man ikke får skader. Men man lader kroppen arbejde i et begynder-tempo, som den har behov for.

Jeg har løbet i over 2 år og det allervigtigste er gode og testet løbesko og en god sports bh. Alt andet er for velbehag. Jeg har t-shirts fra div motionsløb, som jeg elsker at deltage i. Jeg har også løbe shorts, 3/4 tights, lange tights og jakke.

Mine bedste bukser er de 3/4 bukser. De er løbt ved sport master af deres eget mærke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.