Anonym skriver:
Sagen er den at min søn på 1 år ikk spiser noget aftensmad nemlig, han vil bare ikk, han vil kun ha en nat flaske og den er ikk til at få fra ham ?
Hej med dig,
Åh, hvor jeg dog kender det med, at de små ikk vil spise!

Ingen grund til at være anonym her, det er et fuldstændig almindeligt "problem", du beskriver!
Som en anden foreslår, så prøv at servere lidt forskelligt - det behøver ikke være i aftensmadsgenren, det vigtigste er, at han forbinder aftenmåltiden med hygge og spisning, - så agurkehapser, ostebidder, lidt peberfrugt, en halv bolle eller lignende, som du ved, han kan lide er fint.Og så ikke noget pres på! Han skal nok komme efter det, ligesom alle andre børn kommer efter det - før eller siden!
Og så ville jeg nok forsøge at trappe natflasken lidt ned. Og hvis han ellers drikker almindelig ko-mælk, så bare putte sådan noget i. Det mætter ikke så meget, men giver hyggen. Herhjemme, har vi kaldt det en "puttemælk", når man får lov at få en kop mælk i flasken og så med ind i seng at læse bog...
Vær sikker på, det nok skal komme, tag den med ro. Der er masser ligesom ham "derude".

Anmeld