Min bror har brug for hjælp...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg har en bror, som i mange år har levet på kanten af livet, forstået på den måde, at ud af til virker han som en fin frisk fyr med styr på tingene. Under overfladen gemmer sig desværre et noget andet billede. Han er en ung mand der dagligt ryger hash, han har et temperament der er meget voldsomt, i perioder tager han disverse stoffer og nervemedicin. Han passer sit arbejde, og er meget vellidt på sin arbejdsplads.

Han tog nogle uger til østen for at relaisere sig selv, her fandt han en sød kæreste i østens slum, og med den kultur de nu engang har. Han kom hjem, og tog afsted igen.

Nu er han endnu engang hjemme, men han er forandret. For det første er han dybt deprimeret, og for det andet aner han ikke hvad han vil med sit liv lige nu.

I perioder er han selvmordtruet, og det tror jeg bestemt han er igen. Vi har i 12 år SKREGET på hjælp, men der er ikke noget at gøre i det danske samfund, ingen kan eller vil hjælpe ham.

Han har en gang været indlagt på den lukkede, men der udskrev han sig selv.

Er der mon nogen her inde der ved hvad muligheder jeg har for at gøre noget??

Han har tidligere gået til psykolog og psykiater (betalt og bestilt af ham selv) uden den store hjælp....

Jeg synes det er svært at blive ved med at se på at han har det så enormt dårligt, og jeg vil så gerne gøre noget, men jeg aner ikke hvad jeg skal/kan gøre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

wamse

Hvis han ikke selv ønsker hjælp, så er der ikke meget at gøre

Men hvorfor spiser han kun i perioder nervemedicin? Hvilken lidelse har han, siden han får det udskrevet?

At han har et forbrug/misbrug er jeg helt sikker på, er med til at forværre hans psykiske tilstand.

Hvad siger han selv til det hele?

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Hvis han ikke selv ønsker hjælp, så er der ikke meget at gøre

Men hvorfor spiser han kun i perioder nervemedicin? Hvilken lidelse har han, siden han får det udskrevet?

At han har et forbrug/misbrug er jeg helt sikker på, er med til at forværre hans psykiske tilstand.

Hvad siger han selv til det hele?

Han vil rigtig gerne hjælpes!

Han får ikke udskrevet nervemedicin, han køber det på det sorte marked.... Og det er bestemt ikke godt for ham...

Han er selv rigtig ked af det hele, og vil gerne ud af sit misbrug, men han kan ikke ude hjælp.

Jeg tror du har helt ret, hans misbrug gør at han psykiske tilstand bliver kraftigt forværret...

Anmeld

24. juni 2012

wamse

Anonym skriver:

Han får ikke udskrevet nervemedicin, han køber det på det sorte marked.... Og det er bestemt ikke godt for ham...

Han er selv rigtig ked af det hele, og vil gerne ud af sit misbrug, men han kan ikke ude hjælp.

Jeg tror du har helt ret, hans misbrug gør at han psykiske tilstand bliver kraftigt forværret...

Jeg er helt sikker på, at der er hjælp at få, når blot han ønsker det så

Jeg ville undersøge mulighederne for at få behandling for hans misbrug. Så ind på jeres kommunes hjemmeside, og find ud af fremgangsmåden hos jer Jeg er sikker på, at hans psyke vil få det meget meget bedre, når han ikke er i et misbrug længere, og får den rette hjælp til at komme videre.

Jeg ved at der er hjælp, for har selv været der

Anmeld

24. juni 2012

B&J

hvis han ikke ønsker hjælp så hjælper de jo ikke feks han udskriver sig selv.. det er jo ikke smart og det kan godt være han siger han ønsker at få hjælp men man skal jo også selv være 110% klar og hvis man ikke er det jamen så kan man altså ikke komme ud af det...

for mig lyder det som om han har en deperation, og en masse tanker han ikke kan komme af med og desværre er der ingen af jer der kan gøre noget det kan kun en psykolog/ psykiater.... og desværre kan der gå mange ¨år inu hvor han siger han ønsker det men falder i igen for det hele er en stor ond cirkel....

hvis han ønsker det at komme igang jamen så skulle han jo få hjælp via sin læge og få sig en ny psykolog få de samtaler han behøver ja det koster penge men fuck da det hvis det hjælper.... også skal han se om han ikke kan komme ind til sådan nogle møder hvor der er andre ind ham så han kan få åbnet sig eller bare lytte til andre...

for ved i ønsker det bedste for ham men det er sjælden familien kan gøre noget...

Anmeld

24. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Hvad med muligheden for et decideret misbrugshjem? Det må I kunne komme i kontakt med via hans læge eller kommunen. Forudsat at din bror virkeligt gerne vil ud, vi kan "desværre" ikke tvinge nogen i behandling.

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg er helt sikker på, at der er hjælp at få, når blot han ønsker det så

Jeg ville undersøge mulighederne for at få behandling for hans misbrug. Så ind på jeres kommunes hjemmeside, og find ud af fremgangsmåden hos jer Jeg er sikker på, at hans psyke vil få det meget meget bedre, når han ikke er i et misbrug længere, og får den rette hjælp til at komme videre.

Jeg ved at der er hjælp, for har selv været der

Tro mig, vi har forsøgt utallige gange, men hans misbrug er ikke slemt nok til at de vil tilbyde ham behandling... Og slet ikke her og nu, han kan komme på venteliste, med en mulig behandling engang langt ude i fremtiden...

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Hvad med muligheden for et decideret misbrugshjem? Det må I kunne komme i kontakt med via hans læge eller kommunen. Forudsat at din bror virkeligt gerne vil ud, vi kan "desværre" ikke tvinge nogen i behandling.

Hans misbrug er "desværre" ikke slemt nok til at de vil tilbyde ham behandling på et hjem el. lign.

Anmeld

24. juni 2012

wamse

Anonym skriver:

Tro mig, vi har forsøgt utallige gange, men hans misbrug er ikke slemt nok til at de vil tilbyde ham behandling... Og slet ikke her og nu, han kan komme på venteliste, med en mulig behandling engang langt ude i fremtiden...

Det synes jeg lyder vildt, for jeg har oplevet mange med et misbrug som hans, der var afsted, og mit eget misbrug var heller ikke på daglig basis.

Har han været 100% ærlig overfor dem med hans misbrug?? Også at han misbruger nervemedicin?

Men selvom det er på venteliste, så er det jo bedre end intet Men hvis jeg ikke tager helt fejl, så er der en form for behandlingsgaranti indenfor det område også, hvilket der også galdte, da jeg var afsted. Han vil nok få tilbudt nogle samtaler som et forstadie.

Hvad siger lægen når han opsøger hjælp?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.