falsk strubehoste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2012

Ayasmor

Noget koldt til at dæmpe den hævelse i strubelåget hjælper. Giv ham endelig sodavandsis, både pga. køligheden, men også for at få lidt væske i ham. Ellers masser af frisk luft. Hvis han bliver ved med at være meget påvirket af det, og "de kolde tiltag" ikke kan dæmpe det, så må i nok hellere til vagtlægen. Rigtig god bedring med ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2012

Mor til Frederic og Freya

jeanne-skat skriver:

han blir 14 mdr idag
ja de er lidt våde de bleer med ikke meget.
han sover meget og når han ikke sover græder han
puha en hård nat

glemt alt der hedder morale osv og giv ham det han gerne vil have at drikke/spise..

En is ville være godt både fordi den køler - giver væske og den vil lindre på det hævelse der er i halsen..

Her hosted han så meget at han til sidst sov inden hoste anfaldet var ovre - af bare udmattelse. Men da han begyndte at hoste den næste nat, gav jeg medicin behandling og det hjalp...

Vær opmærksom på hans almene tilstand og de våde ble'er..

Anmeld

23. juni 2012

tarkoflen

Hej med dig

Jeg er en af de "heldige" der stadig får falsk strubehoste, selvom jeg er helt voksen! Det der hjælper bedst er at sidde foran en åben fryser eller med en pose frosne ærter eller hvad man lige har, der kan afgive den tørre kolde luft. Alternativt giv ham sodavandsis, det køler og det kan også hjælpe og der iud over kan du måske få lidt væske i ham

Jeg kan berolige dig med, at det er meget få, der får det efter 4-5 års alderen, men der er selvfølgelig også lang tid til, så det er måske en ringe trøst!

Det gør ikke så ondt, som det lyder, men det er selvfølgelig ubehageligt og man bliver vældig træt!

Rigtig god bedring, og hvis feberen ikke falder, så ville jeg nok give vagtlægen et ring, især fordi panodilerne jo gerne skulle slå feberen ned...

Stort

Anmeld

23. juni 2012

Carl-Emil's mor

man kan godt få det selvom man ikke er barn - desværre...

om det giver astma - jeg har haft det fra jeg var 16 mdr gammel flere gange og jeg har 7,9,13 ikke astma

Men lyder han som en forkølet sæl? For det var en af de første ting der blev spurgt om sidste gang jeg havde det...

Sodavandsis i massevis og kassevis vil nok gøre underværker, dels bliver man kølet lidt ned og dels så får man væske, men når "sælen" rigtig har fat gør alt ondt...

Kæmpe god bedring til jer

Anmeld

23. juni 2012

MomseJulia

Når vores har FS. plejer jeg at putte dem halvsiddene i klapvogen også gå en lang tur, især om aften. Også sidder de altså i klapvognen og sover, da de fungere meget bedre. 

Anmeld

23. juni 2012

jeanne-skat

hej piger..

tak for alle jers svar. han har fået det bedre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.