Kraftigt slag mod knæ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.461 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. juni 2012

Anonym trådstarter

Min søn var så uheldig i dag at løbe direkte ind i en mur, og det var knæet der tog fra. De voksne der stod omkring blev helt forskrækket, de sagde det lød meget voldsomt (jeg var der ikke selv).

Han græd i en times tid, jeg tror mest det var pga. af chok osv., og måske knapt så meget pga. smerter.

Nu er der gået 3 timer siden det skete. Han har fuld bevægelighed i knæet, han har dog smerter når han går på det, men han slænger sig rundt i sofaen som han plejer, og det virker kun som om det går ondt i knæet når han går.

Umiddelbart vil jeg tro det er slaget, men jeg tænker alligevel om jeg burde få ham tjekket hos vagtlægen, hvad tænker i? (Han er 6 år)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

Aabye

Nu er jeg rigtig pylret.. Så jeg havde nok ringet til vagtlægen

Anmeld

22. juni 2012

Janni.

Jeg vil få ham tjekket, better safe than sorry. 

for at der ikke er sket noget alvorligt med knæet, det skal jo holde mange år endnu. 

Anmeld

22. juni 2012

Nettemor

Janni. skriver:

Jeg vil få ham tjekket, better safe than sorry. 

for at der ikke er sket noget alvorligt med knæet, det skal jo holde mange år endnu. 

Enig.
Jeg er mega pylret på det punkt. Der kan ske så meget i et knæ som man ikke kan se hvis man ikke har forstand på det Så jeg ville få det tjekket. Enten i aften eller i morgen formiddag.

For at der ikke er sket noget

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, uhh jeg er så meget i tvivl - jeg tror lige jeg venter en times tid, og ser hvordan det går.

Men tak fordi i tog jer tid til at svare.

Anmeld

22. juni 2012

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Tak for jeres svar, uhh jeg er så meget i tvivl - jeg tror lige jeg venter en times tid, og ser hvordan det går.

Men tak fordi i tog jer tid til at svare.

Gør det ondt når han bevæger knæet udover støtte på det?

Anmeld

22. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Min søn var så uheldig i dag at løbe direkte ind i en mur, og det var knæet der tog fra. De voksne der stod omkring blev helt forskrækket, de sagde det lød meget voldsomt (jeg var der ikke selv).

Han græd i en times tid, jeg tror mest det var pga. af chok osv., og måske knapt så meget pga. smerter.

Nu er der gået 3 timer siden det skete. Han har fuld bevægelighed i knæet, han har dog smerter når han går på det, men han slænger sig rundt i sofaen som han plejer, og det virker kun som om det går ondt i knæet når han går.

Umiddelbart vil jeg tro det er slaget, men jeg tænker alligevel om jeg burde få ham tjekket hos vagtlægen, hvad tænker i? (Han er 6 år)

Det der knæ er en lumsk størrelse, jeg ville få fat i en læge

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

Ariel skriver:

Gør det ondt når han bevæger knæet udover støtte på det?

Nej, og jo mere tid der er gået nu, ser det faktisk også ud til at smerten har fortaget sig en del når han går på det. Han klager i hvert fald ikke længere når han går.

Det eneste tidspunkt han klager, er hvis jeg trykker der hvor skaden er..

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

Her er lige et billede, så i kan se hvor smerten sidder...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. juni 2012

vitapigen

Du skal huske på at børn ikke mærker smerte på samme måde som vi gør.

Min veninde som er pædagog havde en dreng der faldt og tog fra med begge hænder. Han hverken græd eller noget. Min veninde holdt øje med ham og han havde fuld bevægelighed i dem. Næste dag hun så ham havde han begge arme i gips... De var nemlig brækket

Efter hun fortalte den oplevelse, tør jeg ikke tage chancer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.