Gode råd til en overtræt baby om aftenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2012

CaWi

Monis skriver:

Ja, det hjæper jo lidt på det, at hun ikke er den eneste, der har dette mønster.

Men ih hvor ville det da være meget nemmere, hvis hun tog den lur, som hun har brug for om aftenen!

-Men det irriterer mig lidt, at alle folk siger: "Det er når de er 1-3 måneder, at de er nemmest! -Der kan man sagtens tage dem med i byen og være sent ude."  Hmmmm jeg har lidt svært ved at se, hvordan jeg kan tage hende med i byen om aftenen. Der foretrækker jeg godt nok at være hjemme, når hun har sine ture!

Det var det samme her da Villads var ca 5 uger. Der var 4 aftenee hvor jeg kunne ha solgt ham for stang lakrids. Han græd og græd, ville ik rigtig tage fat i brystet, og der var bare intet der hjalp.
Så det har nok været det der så populært omtalte tigerspring.
Nu er han 8 uger, og han er stadig lidt småpylret hver eneste aften. Det eneste der virker er at gå med ham på armen og vugge ham, mens han er pakket godt ind i dynen.

Folk har også sagt til mig det bare var nu jeg skulle nyde det hele, men hader hver gang vi er ude, for han bliver ammet hver time fra kl 17 og efter der dur det kun at hænge på armen. Så det vanskeliggør det altså lidt at spise og være social med andre (jeg er ik typen der ammer op i hovedet på folk)
Såjeg GLÆDER mig til ham bliver nemmere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

mkb123

Nu er min datter 3,5 måned, men det du beskriver, har vi haft i lang tid 

Det kommer og går lidt i perioder, og nogle dage er der intet. Her har strækviklen været en KANON hjælp! Jeg kan virkeligt kun anbefale den! Baby er med, og føler sig tryg ved dig, men har også tilbøjelighed til at falde i søvn ... Ja, jeg sværger til dem - her kurrerer de alt 

Og tror også som en anden skriver, at en lille ekstra lur tidligere, kan afhjælpe det lidt

Anmeld

22. juni 2012

Monis

CAWI skriver:

Det var det samme her da Villads var ca 5 uger. Der var 4 aftenee hvor jeg kunne ha solgt ham for stang lakrids. Han græd og græd, ville ik rigtig tage fat i brystet, og der var bare intet der hjalp.
Så det har nok været det der så populært omtalte tigerspring.
Nu er han 8 uger, og han er stadig lidt småpylret hver eneste aften. Det eneste der virker er at gå med ham på armen og vugge ham, mens han er pakket godt ind i dynen.

Folk har også sagt til mig det bare var nu jeg skulle nyde det hele, men hader hver gang vi er ude, for han bliver ammet hver time fra kl 17 og efter der dur det kun at hænge på armen. Så det vanskeliggør det altså lidt at spise og være social med andre (jeg er ik typen der ammer op i hovedet på folk)
Såjeg GLÆDER mig til ham bliver nemmere...

Ja, jeg synes altså heller ikke ligefrem, det er fedt at skulle i byen om aftenen. Jeg vil helst bare være hjemme og prøve mig frem. Vi skal i byen et par dage i denne uge om aftenen - det kan jeg slet ikke overskue!!!  (Jeg ammer også hele tiden om aftenen, når hun er overtræt og hidsig - det er det eneste, der for alvor virker)

Hendes eftermiddagslur har vi rykket i dag, så hun sover pt. Nu er jeg spændt på, hvordan hun er, når hun vågner?!  

fingre for en god aften. Han har lavet lækker mad - det kunne være SÅ skønt, at nyde aftensmaden en enkel aften sammen

Anmeld

22. juni 2012

Monis

mkb123 skriver:

Nu er min datter 3,5 måned, men det du beskriver, har vi haft i lang tid 

Det kommer og går lidt i perioder, og nogle dage er der intet. Her har strækviklen været en KANON hjælp! Jeg kan virkeligt kun anbefale den! Baby er med, og føler sig tryg ved dig, men har også tilbøjelighed til at falde i søvn ... Ja, jeg sværger til dem - her kurrerer de alt 

Og tror også som en anden skriver, at en lille ekstra lur tidligere, kan afhjælpe det lidt

Tak for rådet. Jeg skal nok give slyngen en chance mere

Jeg synes bare, hun nogle gange bliver mere hidsig, når jeg propper hende i den. -Dog hjælper det, hvis jeg slipper brystet løs derinde

Anmeld

23. juni 2012

mkb123

Monis skriver:

Tak for rådet. Jeg skal nok give slyngen en chance mere

Jeg synes bare, hun nogle gange bliver mere hidsig, når jeg propper hende i den. -Dog hjælper det, hvis jeg slipper brystet løs derinde

Det synes jeg helt sikkert du skal er det en strækvikle du har?

Mener du helt bar (begge bryster) eller bare brystet (overfladen) blottet? Jeg har tit toppe på med åben bryst (ikke nedringet, men normalt), og hun elsker at ligge der.. Ja hun er nærmest helt klistret på kinden fordi det bliver så varmt, men sådan vil hun have det

Men det kræver helt sikkert også man prøve det et par gange, det kan være hun lige skal finde ud af hvor lækkert det er

Anmeld

23. juni 2012

2721

tanja. skriver:

hun tanker desværre bare op til natten, Liam gør præcis det samme fra ca 19-23/24 spiser han faktisk nonstop næsten for at tanke op til natten og han er os bare møgtræt til sidst Min SP sagde der ikke var så meget at gøre end at holde ud

enig

Anmeld

23. juni 2012

MaybeBaby

Monis skriver:

ÅÅHej piger.

Jeg har den dejligste datter på 5,5 uge. Hun er super skøn 

Hun sover godt om natten, hun bliver ammet 2-3 gange, men sover med det samme igen.

Om dagen er hun vågen 1,5 time af gangen og sover så nogle gode lure på 2-3 timer i løbet af dagen.

MEN fra kl. 17.00 -21/22.00 vil hun ikke sove. Hun bliver hurtigt overtræt, sur, grædende/hysterisk og vanskelig. Det er ikke rigtigt noget, der virker. Vi kan se hendes øjne er blanke og trætte, men hun vil ikke sove.

Hun vil helst bare ligge ved brystet, men også der kan hun blive lidt sur. Hun har lidt luft i maven, men jeg synes ikke det er så vanvittigt meget. Fx. er der ikke noget, når hun ligger ved brystet.

Vi har prøvet at svøbe hende i en dyne og vugge hende, men det bliver hun bare mere sur over. Hun vil heller ikke sove i barnevognen. Nogle gange falder hun lidt i søvn, men vågner efter 15 min igen og er utilfreds.

Jeg får ofte ammet hende i søvn ved en kl. 21/22 tiden. Hun bruger mest brystet som sut på dette tidspunkt. Men i går ammede jeg hende nærmest konstant i 4 timer, for at få ro - det er sgu liige i overkanten, hvis man skal kunne holde til det hver aften.

Nogen gode råd til at få puttet sådan en skøn træt prinsesse om aftenen?!

Åh jeg husker det som var det i går. Så SÅ meget frem til, at han bare sov om aftenen så vi bare en gang imellem kunne få lidt kærestetid uden én sugemalle! Men han sov rigtig godt i løbet af dagen og natten med men som din pige tankede han op fra kl 17-22/23 til at kunne klare én nat, hvor mor kunne sove lidt længere
Men pludselig én dag faldt han i søvn omkring kl 21, vågnede omkring kl 1 og så igen kl 5/6 stykker og så sov vi to videre til kl 9!.
Så lige pludselig så ændres hendes behov.
Tværheden kan komme af hendes 5-ugers tigerspring. Her begynder hun at kunne se i farver og sådan så hun er forståeligt utryg. Så er mo og mors bryst altså det bedste sted at være.

Undskyld evt rod. skriver fra mobil, men blev nødt til at svare, da jeg søn sagt TYDELIGT husker det.

/Mette - mor til Tristan på 9.mdr

Anmeld

24. juni 2012

Monis

MaybeBaby skriver:

Åh jeg husker det som var det i går. Så SÅ meget frem til, at han bare sov om aftenen så vi bare en gang imellem kunne få lidt kærestetid uden én sugemalle! Men han sov rigtig godt i løbet af dagen og natten med men som din pige tankede han op fra kl 17-22/23 til at kunne klare én nat, hvor mor kunne sove lidt længere
Men pludselig én dag faldt han i søvn omkring kl 21, vågnede omkring kl 1 og så igen kl 5/6 stykker og så sov vi to videre til kl 9!.
Så lige pludselig så ændres hendes behov.
Tværheden kan komme af hendes 5-ugers tigerspring. Her begynder hun at kunne se i farver og sådan så hun er forståeligt utryg. Så er mo og mors bryst altså det bedste sted at være.

Undskyld evt rod. skriver fra mobil, men blev nødt til at svare, da jeg søn sagt TYDELIGT husker det.

/Mette - mor til Tristan på 9.mdr

Tak for dit svar. Jeg synes faktisk allerede, at det er begyndt at blive bedre.

Den anden aften fik vi hende til at sove en eftermiddagslur fra 17.00-19.00. -Det hjalp! Og i går fik hun en time fra 19-20.00. Hun er stadig lidt pyldret, indtil hun skal i seng, men det er blevet meget bedre og der er stunder, hvor hun ligefrem er skøn at være sammen med om aftenen. Så vi håber, det er en god rytme, vi er på vej ind i.

Hun vil gerne ligge ved brystet meget af tiden, men det er også okay. -Bare hun ikke er så ked af det hele tiden og græder - det er ikke til at holde ud.

Jeg tror og håber, du har ret med at det 5 ugers tigerspring har forværret denne aften-pylrethed, og at hun er ved at være ude af det igen.

Jeg krydser  for en endnu en god aften i aften.  

Anmeld

24. juni 2012

Monis

mkb123 skriver:

Det synes jeg helt sikkert du skal er det en strækvikle du har?

Mener du helt bar (begge bryster) eller bare brystet (overfladen) blottet? Jeg har tit toppe på med åben bryst (ikke nedringet, men normalt), og hun elsker at ligge der.. Ja hun er nærmest helt klistret på kinden fordi det bliver så varmt, men sådan vil hun have det

Men det kræver helt sikkert også man prøve det et par gange, det kan være hun lige skal finde ud af hvor lækkert det er

Jeps den er i stræk.

Ja hvis hun for alvor skal trives derinde i den, så får hun et bryst, så hun kan ligge og sutte/spise. -Hvis ikke hun får brystet derinde, så gider hun ikke ligge der særlig længe.

Anmeld

24. juni 2012

christinak

Monis skriver:

Hej piger.

Jeg har den dejligste datter på 5,5 uge. Hun er super skøn 

Hun sover godt om natten, hun bliver ammet 2-3 gange, men sover med det samme igen.

Om dagen er hun vågen 1,5 time af gangen og sover så nogle gode lure på 2-3 timer i løbet af dagen.

MEN fra kl. 17.00 -21/22.00 vil hun ikke sove. Hun bliver hurtigt overtræt, sur, grædende/hysterisk og vanskelig. Det er ikke rigtigt noget, der virker. Vi kan se hendes øjne er blanke og trætte, men hun vil ikke sove.

Hun vil helst bare ligge ved brystet, men også der kan hun blive lidt sur. Hun har lidt luft i maven, men jeg synes ikke det er så vanvittigt meget. Fx. er der ikke noget, når hun ligger ved brystet.

Vi har prøvet at svøbe hende i en dyne og vugge hende, men det bliver hun bare mere sur over. Hun vil heller ikke sove i barnevognen. Nogle gange falder hun lidt i søvn, men vågner efter 15 min igen og er utilfreds.

Jeg får ofte ammet hende i søvn ved en kl. 21/22 tiden. Hun bruger mest brystet som sut på dette tidspunkt. Men i går ammede jeg hende nærmest konstant i 4 timer, for at få ro - det er sgu liige i overkanten, hvis man skal kunne holde til det hver aften.

Nogen gode råd til at få puttet sådan en skøn træt prinsesse om aftenen?!

Præcis det samme gør vores dreng og jeg er startet med at putte ham kl 20, bruger ca til kl 22 så sover han til kl 4 og falder til ro igen kl 5.30 til 8 og den rutine kør faktisk okay 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.