Hvornår afvænnede I den sene aften-amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

426 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. juni 2012

modesty

Jeg ved godt at der er nogle babyer der selv begynder at sove igennem dér ved 22-23-tiden. Men til dem hvis babyer blev ved med at vågne for at blive ammet: Hvornår begyndte I aktivt at afvænne den sene aften-amning?

Min dreng er kun lidt over 8 mdr., så jeg har ikke travlt, men jeg aner ikke hvornår jeg selv kan begynde at stoppe den.

Vi er i gang med at afvænne nat-amning nu.

På forhånd tak for svar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

norenberg

Ved 6 mdr alderen mine har udelukkende fået alm mad fra de var 8 mdr så gad de ikke mælk mere.....sidste måltid har de fået kl 20 og sovet til kl 7.30

Anmeld

22. juni 2012

modesty

norenberg skriver:

Ved 6 mdr alderen mine har udelukkende fået alm mad fra de var 8 mdr så gad de ikke mælk mere.....sidste måltid har de fået kl 20 og sovet til kl 7.30

Var der noget bøvl da du stoppede?

Anmeld

22. juni 2012

norenberg

modesty skriver:

Var der noget bøvl da du stoppede?

Nej de sagde selv fra og viste interesse for det mere

Anmeld

22. juni 2012

An82

modesty skriver:

Jeg ved godt at der er nogle babyer der selv begynder at sove igennem dér ved 22-23-tiden. Men til dem hvis babyer blev ved med at vågne for at blive ammet: Hvornår begyndte I aktivt at afvænne den sene aften-amning?

Min dreng er kun lidt over 8 mdr., så jeg har ikke travlt, men jeg aner ikke hvornår jeg selv kan begynde at stoppe den.

Vi er i gang med at afvænne nat-amning nu.

På forhånd tak for svar. 

Min datter har indtil for kort tid siden været en natte-spiser (hun er nu knap 7 mdr). Hun blev puttet med en amning kl 20, spiste derefter 23, 02 og 05. I løbet af dagen fik hun skemad morgen, middag og aften samt amninger ind imellem. I samråd med SP besluttede vi at prøve at vænne hende af med amningen kl 02, da hun burde kunne klare sig uden denne. Så jeg tog 2 nætter hvor hun ikke fik mælk kl 02, men fik sutten og evt lidt vand tilbudt. Det tog lidt tid, men efter en halv time sov hun igen. Og på 3.-dagen sov hun så lige til kl 5. Siden har vi klaret os med væsentlig færre amninger. Det er lidt forskelligt hvornår de falder - men der er maks 2 efter hun er blevet puttet kl 20 til vi står op kl ca. 7.

Og lige lidt jubel herfra - for første gang sov hun fra kl 23 til 07 Mor er et nyt menneske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.