Skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. juni 2012

SabineBH

Hejsa.

Min datter Silke, på lige knap 7 måneder har fået skoldkopper.... Hun har det egentlig fint, bare hun slippper lidt nemt. 

Spørgsmålet er så, kan jeg bære smitten? Altså jeg har haft dem som lille, men hvis jeg tager i byen, uden Silke, vil jeg så kunne smitte?

Jeg har førsøgt at finde det på nettet, men der står både at jeg kan og ikke kan....

Hilsen Sabine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

Pikku Myy

Jeg er tilbøjelig til at sige nej, du vil ikke kunne smitte andre med din datters skoldkopper

Anmeld

21. juni 2012

SabineBH

Det lyder som sådan oss mærkeligt, men har bare hørt så ange sige det..... 

Anmeld

21. juni 2012

Pikku Myy

SabineBH skriver:

Det lyder som sådan oss mærkeligt, men har bare hørt så ange sige det..... 

Jeg har lige fundet et link til statens serum institut ( http://www.ssi.dk/service/sygdomsleksikon/s/skoldkopper.aspx), hvor der står at skoldkopper smitter indirekte, men jeg tror det er hvis du piller i en af dine datters skoldkopper, og så går direkte hen og overfører det til en anden. Hvis du bare sørger for almindelig hygiejne, tror jeg virkelig ikke der burde være et problem...

Måske skulle du have et par pædagoger på banen. De må da vide om de må komme på arbejde hvis de har børn derhjemme med skoldkopper...? Eller om deres egne børn fik skoldkopper lige da der også var en epidemi på deres arbejde...?

P.S. Jeg kan kun se at du svarer mig, hvis du citerer mig (i øverste, højre hjørne af mit indlæg)...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.