Tandbørstning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

891 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. juni 2012

MyLove E

Hej Piger.

Vi har en dejlig søn som HADER at få børstet tænder.. Vi kæmper voldsomt og vi vil ikke give op.... Men vi ved ikke hvad vi skal gøre. Vi er to om at holde ham. En til at holde og en til at børste og ja så mangler vi en ekstra hånd til at åbne hans mund..

Det lyder barsk det ved jeg godt. Men både tandlæge og SP siger at det sådan man er nød til at gøre. SP sagde at der ville gå et lille stykke tid og så ville han finde ud af at det sådan det skal være. Der er nu gået 7mdr og der er ikke sket NOGET som helst..

Vi holder selvfølgelig ikke hårdt og vi snakker stille og roligt til ham. Og vi er på ingen måde sure eller noget.

Nogen der har ideer til hvad vi kan gøre..

Hilsen nogle fortvivlet forældre .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

kimfrit

Min datter er blevet glad for at børste tænder. 

Jeg startede med at lade hende næste min tænder mens jeg gjorder det på hende også, måtte jeg ikke på hende, måtte hun ikke på mig.

Senere blev det at vi sammen stod foran spejlet og børstede vores tænder, og så børstede vi hinandens.

Nu finder hun selv tandbørsten frem og begynder, mens jeg børster mine og så børste jeg hendes efter i 4 ryk. Overmund undermund foran og sider, men synke pause ind imellem.

Det kunne altså godt tage 45 min i starten, men nu kan det ordnes på 10 min. Hele denne proces tog omkring 2 mdr og en hel del tålmodighed, men det er det hele værd

Anmeld

21. juni 2012

Tulle28

Min datter er stort set blevet lagt i "benlås" indtil for ca. 3 mdr. siden (hun er 27 mdr). I takt med at hun blev større kunne vi også bedre gøre det til en leg at få børstet tænder - "hov hvad var det jeg så derinde? Åben lige munden så jeg kan kigge efter" og læse Karius og Baktus. Nu åbner hun selv munden og synger med på "for man skal børste sine tænder..." sangen. Tænk på at det er bedre at du holder ham fast og børster selv om han bliver sur, fremfor det er tandlægen der skal holde ham fast fordi han skal bore... Han vil takke dig for det når han bliver stor:-)

Anmeld

21. juni 2012

MyLove E

kimfrit skriver:

TåTaMin datter er blevet glad for at børste tænder. 

Jeg startede med at lade hende næste min tænder mens jeg gjorder det på hende også, måtte jeg ikke på hende, måtte hun ikke på mig.

Senere blev det at vi sammen stod foran spejlet og børstede vores tænder, og så børstede vi hinandens.

Nu finder hun selv tandbørsten frem og begynder, mens jeg børster mine og så børste jeg hendes efter i 4 ryk. Overmund undermund foran og sider, men synke pause ind imellem.

Det kunne altså godt tage 45 min i starten, men nu kan det ordnes på 10 min. Hele denne proces tog omkring 2 mdr og en hel del tålmodighed, men det er det hele værd

Tak for dit svar.

Vi har prøve det med at han børster mine men måske skal prøve som du har gjort med at hvis han ikke vil ha jeg børster hans må han heller ikke børste mine..

Anmeld

21. juni 2012

MyLove E

Tulle28 skriver:

Min datter er stort set blevet lagt i "benlås" indtil for ca. 3 mdr. siden (hun er 27 mdr). I takt med at hun blev større kunne vi også bedre gøre det til en leg at få børstet tænder - "hov hvad var det jeg så derinde? Åben lige munden så jeg kan kigge efter" og læse Karius og Baktus. Nu åbner hun selv munden og synger med på "for man skal børste sine tænder..." sangen. Tænk på at det er bedre at du holder ham fast og børster selv om han bliver sur, fremfor det er tandlægen der skal holde ham fast fordi han skal bore... Han vil takke dig for det når han bliver stor:-)

Det er også sådan vi tænker. Og vi vil ikke give op.. Håber snart det bliver bedre:-):-):-)

Anmeld

21. juni 2012

kimfrit

Tauf skriver:

Tak for dit svar.

Vi har prøve det med at han børster mine men måske skal prøve som du har gjort med at hvis han ikke vil ha jeg børster hans må han heller ikke børste mine..

Ja prøv det, de finde lyn hurtigt ud af at de går glip af det sjove. Og i starten skal du bare lade som om der er virkeligt sjovt at børste dine tænder, så han virkelig føler han går glip af noget. Nogle gange gjorde jeg det også på min mand mens gjorder det på mig, og lod som om det var rigtig sjovt. Så ville hun jo også gerne være med det er lidt mærkeligt, men det er bedre end at holde dem i jern greb, og føle sig som en lort... Ikke fordi man overhoved er det håber det virker for jer også 

Anmeld

21. juni 2012

MortilElias2010

Vi har købt en tandbørste der blinker i et minut og når blinkeriet stopper, så er tandbørstningen også slut. Der sidder en julemand indeni og ryster man den, falder der sne omkring ham - som i en snekugle  

Så har vi haft en elektrisk tandbørste til børn fra Bilka, den kunne han også godt lide fordi far bruger sådan en  

Så har vi haft en alm fra tandlægen som vi har brugt indimellem. 

Og så har vi haft to-fire stykker siden han var spæd, en der mindede om en trekant hvor der var børste på een side og den fik han at lege med når han var færdig. Til sidst blev den bare en del af legetøjet og han voksede fra den. 

Jeg tror kun jeg har holdt ham fast i samarbejde med far to gange og nej det er ikke spor rart. Så har jeg børstet tænder på ham imens han er i bad og det er gået fint. Og på puslebordet, men det har han ikke været så tilfreds med altid - han græder lidt indimellem og forsøger at vende sig væk, men holder så hans hage blidt og snakker roligt med ham om alt muligt som interesserer ham og så er det overstået  Vi har også talt - til 30 i undermunden og til 30 i overmunden - ved synkepauser stopper tællingen  

Måske kan I bruge noget af det til noget  

Oftest har vi en ok glad dreng der får børstet tænder og det er godt nok rart og lettende til sammenligning af at holde ham fast. Puha. 

Elias er 2 1/2 år i næste måned 

Anmeld

21. juni 2012

MyLove E

MortilElias2010 skriver:

NNeVi har købt en tandbørste der blinker i et minut og når blinkeriet stopper, så er tandbørstningen også slut. Der sidder en julemand indeni og ryster man den, falder der sne omkring ham - som i en snekugle  

Så har vi haft en elektrisk tandbørste til børn fra Bilka, den kunne han også godt lide fordi far bruger sådan en  

Så har vi haft en alm fra tandlægen som vi har brugt indimellem. 

Og så har vi haft to-fire stykker siden han var spæd, en der mindede om en trekant hvor der var børste på een side og den fik han at lege med når han var færdig. Til sidst blev den bare en del af legetøjet og han voksede fra den. 

Jeg tror kun jeg har holdt ham fast i samarbejde med far to gange og nej det er ikke spor rart. Så har jeg børstet tænder på ham imens han er i bad og det er gået fint. Og på puslebordet, men det har han ikke været så tilfreds med altid - han græder lidt indimellem og forsøger at vende sig væk, men holder så hans hage blidt og snakker roligt med ham om alt muligt som interesserer ham og så er det overstået  Vi har også talt - til 30 i undermunden og til 30 i overmunden - ved synkepauser stopper tællingen  

Måske kan I bruge noget af det til noget  

Oftest har vi en ok glad dreng der får børstet tænder og det er godt nok rart og lettende til sammenligning af at holde ham fast. Puha. 

Elias er 2 1/2 år i næste måned 

Nej det er overhovedet ikke sjovt..
Tak for dine råd det vil jeg prøve..:-):-)

Anmeld

21. juni 2012

MortilElias2010

Tauf skriver:

Nej det er overhovedet ikke sjovt..
Tak for dine råd det vil jeg prøve..:-):-)

Ej Tauf, havde slet ikke set det var dig der havde oprettet indlægget  så var det nok skrevet lidt mere blødt 

Anmeld

21. juni 2012

MyLove E

MortilElias2010 skriver:

Ej Tauf, havde slet ikke set det var dig der havde oprettet indlægget  så var det nok skrevet lidt mere blødt 

Nå det skal skrives på samme måde til alle:-):-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.