Vi har købt en tandbørste der blinker i et minut og når blinkeriet stopper, så er tandbørstningen også slut. Der sidder en julemand indeni og ryster man den, falder der sne omkring ham - som i en snekugle
Så har vi haft en elektrisk tandbørste til børn fra Bilka, den kunne han også godt lide fordi far bruger sådan en
Så har vi haft en alm fra tandlægen som vi har brugt indimellem.
Og så har vi haft to-fire stykker siden han var spæd, en der mindede om en trekant hvor der var børste på een side og den fik han at lege med når han var færdig. Til sidst blev den bare en del af legetøjet og han voksede fra den.
Jeg tror kun jeg har holdt ham fast i samarbejde med far to gange og nej det er ikke spor rart. Så har jeg børstet tænder på ham imens han er i bad og det er gået fint. Og på puslebordet, men det har han ikke været så tilfreds med altid - han græder lidt indimellem og forsøger at vende sig væk, men holder så hans hage blidt og snakker roligt med ham om alt muligt som interesserer ham og så er det overstået
Vi har også talt - til 30 i undermunden og til 30 i overmunden - ved synkepauser stopper tællingen
Måske kan I bruge noget af det til noget
Oftest har vi en ok glad dreng der får børstet tænder og det er godt nok rart og lettende til sammenligning af at holde ham fast. Puha.
Elias er 2 1/2 år i næste måned 
Anmeld