Viktor har fået dræn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. juni 2012

VNB

ja så har Viktor fået lagt dræn i begge ører idag for første gang. 

Det var heldigvis ret hurtigt overstået, og det var ikke så slemt som frygtet at se ham blive lagt i narkosen. 

han var dog noget omtumlet og ked af det da han skulle vågne igen.. men nu sidder han og spiser ostehaps og ser teletubbies  

vi håber rigtig meget på at det hjælper på hans nattesøvn og på at han kan høre bedre. 

Men jeg tænkte lige at jeg ville høre jer herinde, om der nu er noget vi skal vide/ være opmærksom på nu her bagefter? der er jo sikkert mange af jer som har børn med dræn  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

ledermus

VNB skriver:

Det var heldigvis ret hurtigt overstået, og det var ikke så slemt som frygtet at se ham blive lagt i narkosen. 

han var dog noget omtumlet og ked af det da han skulle vågne igen.. men nu sidder han og spiser ostehaps og ser teletubbies  

vi håber rigtig meget på at det hjælper på hans nattesøvn og på at han kan høre bedre. 

Men jeg tænkte lige at jeg ville høre jer herinde, om der nu er noget vi skal vide/ være opmærksom på? der er jo sikkert mange af jer som har børn med dræn  

i skal huske at hvis i skal have ham med i svømmehallen skal han have vandskyende vat eller ørepropper i ørene da der er mange bakterier i vandet og han har direkte adgang via drænene ind i øret.

Ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om noget.

Håber det hjælper så han kan få nogle gode nætter og slippe for MØB

Det har hjulpet min dreng 

Anmeld

21. juni 2012

VNB

ledermus skriver:

i skal huske at hvis i skal have ham med i svømmehallen skal han have vandskyende vat eller ørepropper i ørene da der er mange bakterier i vandet og han har direkte adgang via drænene ind i øret.

Ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om noget.

Håber det hjælper så han kan få nogle gode nætter og slippe for MØB

Det har hjulpet min dreng 

tak for svar  

åh ja det må vi lige huske! Vi er jævnligt i svømmehallen nemlig. 

Han har faktisk kun haft mellemøre betændelse én gang, men det var en ret slem omgang (i januar) og siden der har han så haft væske i ørene - hvilket resulterede i vågne nætter og nedsat hørelse...

så NU glæder vi os på hans vegne (og vores egne hehe ) til rolige nætter igen! 

Anmeld

21. juni 2012

2babygirls

VNB skriver:

Men jeg tænkte lige at jeg ville høre jer herinde, om der nu er noget vi skal vide/ være opmærksom på nu her bagefter? der er jo sikkert mange af jer som har børn med dræn  

Han behøver ikke noget i ørene pga dræn. Der er nok sæbevand der deler vandet så der har passage. Det står i vores folder.
Madeleine har også kun haft møb éen gang men gentagne gange snot stående derinde.
Hun stoppede til hver 2. uge, så nu har de lige skiftet til større dræn på det højre øre.

Vær obs på tegnene, for de kan stoppe til. Her går hun som en fuld høne.

Anmeld

23. juni 2012

ønskebørn74

VNB skriver:

jeg havde selv dræn som lidt større barn.. og hold op det var dejligt at kunne høre ordentligt og ikke have trykken og ondt pga. væske og infektion.. jeg er sikker på i bliver glade for det..

Anmeld

23. juni 2012

Lisasmor

I skal være opmærksomme på at øret kan begynde at flyde et par uger efter drænet er lagt i . det er der intet farligt i men det er det væske der har været på ørerne som drænet skyder ud. dog kan det være irratabel for barnet og derfor er øredråber en stor hjælp til at stoppe det så det ikke irreterer barnet.

Anmeld

23. juni 2012

VNB

Tina&Martin skriver:

Han behøver ikke noget i ørene pga dræn. Der er nok sæbevand der deler vandet så der har passage. Det står i vores folder.
Madeleine har også kun haft møb éen gang men gentagne gange snot stående derinde.
Hun stoppede til hver 2. uge, så nu har de lige skiftet til større dræn på det højre øre.

Vær obs på tegnene, for de kan stoppe til. Her går hun som en fuld høne.

så vi kan sagtens tage i svømmehallen uden vandskyende vat i ørene? Jeg kan læse mig frem til på nettet, og de nogle steder mener at børnene ikke behøver vat i ørene, så længe de ikke dykker dybere end 1 meter under vandet. og det gør han jo ikke, så det ville da være skønt hvis vi slap for at tænke på den slags  

hehe går som en fuld høne? hendes balance bliver da helt ramt af det så. Det vil jeg huske at holde øje med om Viktor begynder på  

vi skal til tjek om 5 uger, er spændt på at høre der om de fungerer som de skal. der er ikke løbet noget væske ud endnu, men ørelægen sagde også at der løb en del ud da hun anlagde dem. 

tak for svar! 

Anmeld

23. juni 2012

VNB

ønskebarn74 skriver:

jeg havde selv dræn som lidt større barn.. og hold op det var dejligt at kunne høre ordentligt og ikke have trykken og ondt pga. væske og infektion.. jeg er sikker på i bliver glade for det..

ja jeg tror også at det føles rigtig rart for ham nu her! han har jo gået rundt i en osteklokke  og han tog sig flere gange om dagen til ørene. det har han ikke gjort siden. Han har dog stadig været vågen 1-2 gange hver nat siden... men det går nok snart over også . Igår lærte han at sige "regner" og "sutter" så vi tror lidt at det allerede nu har hjulpet på hørelsen.

tak for svar søde er SÅ glad for at læse at lille blob har det godt i din mave 

Anmeld

23. juni 2012

VNB

Lisasmor skriver:

I skal være opmærksomme på at øret kan begynde at flyde et par uger efter drænet er lagt i . det er der intet farligt i men det er det væske der har været på ørerne som drænet skyder ud. dog kan det være irratabel for barnet og derfor er øredråber en stor hjælp til at stoppe det så det ikke irreterer barnet.

tak for svar  

det har ikke flydt med noget væske endnu... altså ikke udover at lægen fortalte at der flød en del ud under anlæggelsen. 

vi drypper hans øre morgen og aften med antibiotika. 3 dråber hver gang. det skulle vi gøre i den første uge. de sagde ikke noget om at vi skal begynde at dryppe igen hvis det begynder at flyde om nogle uger.. men det er en god idé eller? 

Anmeld

23. juni 2012

2babygirls

VNB skriver:

så vi kan sagtens tage i svømmehallen uden vandskyende vat i ørene? Jeg kan læse mig frem til på nettet, og de nogle steder mener at børnene ikke behøver vat i ørene, så længe de ikke dykker dybere end 1 meter under vandet. og det gør han jo ikke, så det ville da være skønt hvis vi slap for at tænke på den slags  

hehe går som en fuld høne? hendes balance bliver da helt ramt af det så. Det vil jeg huske at holde øje med om Viktor begynder på  

vi skal til tjek om 5 uger, er spændt på at høre der om de fungerer som de skal. der er ikke løbet noget væske ud endnu, men ørelægen sagde også at der løb en del ud da hun anlagde dem. 

tak for svar! 

Nej lige præcis, der går nok nogle år inden han bliver en vildmand i svømmehallen.
Vi har i hvert fald været afsted uden vat.

Ja, hendes balance var helt ude af kurs, men hun havde også haft væske på ørene i 5 mdr inden de gjorde noget ved det, så hun gik ret sent pga det.
I sidste uge fik hun et større dræn i på venstre øre og det er endnu ikke stoppet til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.