Stol ikke på vandscanningsresultater

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

981 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. juni 2012

Anonym trådstarter

Min lille historie:

I marts fik jeg foretaget en vandscanning, som viste at begge mine æggeledere er lukket. Jeg var super ked af det. Lægen sagde at det var endegyldigt og at der kun var en vej frem: IVF.

Efter langtid besluttede vi os for at gå IVF vejen. Pga nogle misforståelser skiftede vi klinik. Til den første samtale på klkinikken sagde lægen til mig at han IKKE ville lave IVF på mig, da en vandscanning i 15% af tilfældende viser et falsk resultat.

Han henviste mig til det lokale sygehus grundet en kikkertoperation. 14 dage efter ligger jeg på operationsbordet og bliver undersøgt for passage. Det viser sig at mine æggeledere fungere fint og der er ganske normal passage. Sikke en lettelse.

For 12 dage siden blev jeg så insemineret. På pergotime fik jeg modet 4 æg. Jeg kan tidligst teste lørdag og jeg kan simpelthed ikke vente. Jeg har stort set ALLE symptomer. Ømme bryster, træt træt træt, jag i underlivet, lettere kvalme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

DLM

træls at skulle ha været det igennem, men for på lørdag

Anmeld

21. juni 2012

Mutti2B

Jeg har en lignende historie. Skulle igang med IUI med donor og skulle derfor undersøges. Fik en hsg scanning hvor resultatet var: højre æggeleder lukket! Blev rigtig ked at det for det gjorde jo ikke processen lettere. Jeg endte med at blive insemineret 4 gange og afvist fra klinikken pga æl i højre side 3 gange! Jeg insisterede på en ny undersøgelse og fik lavet en thl scanning (operation). Surprice surprice, der var sørme FIN passage i højre side . Næste insemination havde jeg æl i venstre side, men sørme om jeg da ikke blev gravid den første gang jeg så havde æl i højre side

Så jeg er fuldstændig enig med dig! Stol ikke på en vandscanning/hsg
for 2 streger på lørdag

Anmeld

21. juni 2012

Nessie

Øv, sikke en dårlig oplevelse

Håber at du få en positiv test på lørdag

Anmeld

24. juni 2012

Ønskebarnet

Anonym skriver:

Min lille historie:

I marts fik jeg foretaget en vandscanning, som viste at begge mine æggeledere er lukket. Jeg var super ked af det. Lægen sagde at det var endegyldigt og at der kun var en vej frem: IVF.

Efter langtid besluttede vi os for at gå IVF vejen. Pga nogle misforståelser skiftede vi klinik. Til den første samtale på klkinikken sagde lægen til mig at han IKKE ville lave IVF på mig, da en vandscanning i 15% af tilfældende viser et falsk resultat.

Han henviste mig til det lokale sygehus grundet en kikkertoperation. 14 dage efter ligger jeg på operationsbordet og bliver undersøgt for passage. Det viser sig at mine æggeledere fungere fint og der er ganske normal passage. Sikke en lettelse.

For 12 dage siden blev jeg så insemineret. På pergotime fik jeg modet 4 æg. Jeg kan tidligst teste lørdag og jeg kan simpelthed ikke vente. Jeg har stort set ALLE symptomer. Ømme bryster, træt træt træt, jag i underlivet, lettere kvalme.

Altså det er da godt nok en dårlig læge hvis han/hun ikke havde oplyst dig om at det kan svinge fra gang til gang.

Min fertilitetslæge sagde til mig i sin tid at det kan svinge meget...altså den ene gang kan der være passage og næste gang kan der være lukket MEN at det snild kunne være lidt "skidt"  som lige er i klemme.

Anmeld

29. juni 2012

Anonym trådstarter

Ønskebarnet skriver:

Altså det er da godt nok en dårlig læge hvis han/hun ikke havde oplyst dig om at det kan svinge fra gang til gang.

Min fertilitetslæge sagde til mig i sin tid at det kan svinge meget...altså den ene gang kan der være passage og næste gang kan der være lukket MEN at det snild kunne være lidt "skidt"  som lige er i klemme.

Ja jeg var også vældig skuffet over den behandling. Godt jeg gik til anden læge, ellers havde jeg været igang med IVF nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.