Tør jeg spørge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. juni 2012

Anonym trådstarter

Har netop opdaget et "nært stående familiemedlem" som har skåret begge hendes håndflader, jeg spørg hende hvad har du lavet, hun siger jeg har bare kløet mig!?  Og man kan se det ligner bogstaver noget af det!??

Men jeg er jo ikke dum? - Jeg har den holdning at gør man den slags ting så er der altså noget galt, og man har brug for hjælp. 

Men risikere jeg at blive "Hadet" hvis jeg spørger til hvad der er galt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

Nettemor

Jeg tror ikke hun kan svare på det nogenlunde enkelte spørgsmål.

Hvad er der galt? Folk der skærer sig selv gør det af mange grunde. De har det svært og 'flytter' deres smerte. De kan derfor også være 'afhængige' af det.

Jeg tror at i stedet for at spørge på den måde ville jeg sige, Jeg håber du ved du kan snakke med mig om alt. Og jeg er her for dig hvis du har brug for det. (og så skal du selvfølgelig også være det)

Det var nok mere det jeg havde gjort men ved ikke om det er det rigtige..

Skal du i hvert fald ha. Det er ikke en nemt situation for nogen af jer..

Anmeld

20. juni 2012

sne190810

Skriv privat

Anmeld

20. juni 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Har netop opdaget et "nært stående familiemedlem" som har skåret begge hendes håndflader, jeg spørg hende hvad har du lavet, hun siger jeg har bare kløet mig!?  Og man kan se det ligner bogstaver noget af det!??

Men jeg er jo ikke dum? - Jeg har den holdning at gør man den slags ting så er der altså noget galt, og man har brug for hjælp. 

Men risikere jeg at blive "Hadet" hvis jeg spørger til hvad der er galt? 

Jeg ville nok sige at du har set det , og at du vil være der for hende/ham hvis personen har brug for at snakke Det er aldrig sjovt at havne i sådan en situation  

Anmeld

20. juni 2012

Kofoed.

Min søster var rigtig cutter, jeg har også selv kortvarig været det.

Du tjener ikke bare lige igennem, det skal mere til. Bor personen hjemme? Cirka alder? Var det frisk? Kunne man se flere sår/ar? Der kan være flere tilgange, kommer an på hvor hårdt personen er ramt.

Der var en skide god film for 7-8 år siden, netop om emnet, hvad var det nu den hed... Kan ikke huske det, men der fulgte man en pige der gjorde alt for at gemme sin cutting, tilsidst gode hun det hvor bh og underbukser dækkende, da hendes mor hver morgen vil se hendes krop inden hun tog tøj på, det der afslørede hende var, at hun kort inden moren kom, havde skåret sig i underbuks kanten og det blødte igennem underbuksen.. Hun var meget hårdt ramt, tror faktisk filmen blev lavet i 90'erne.

Du er velkommen til at skrive privat, hvis du vil have vores historie.

Anmeld

20. juni 2012

Kofoed.

Kofoed. skriver:

Du tjener ikke bare lige igennem, det skal mere til. Bor personen hjemme? Cirka alder? Var det frisk? Kunne man se flere sår/ar? Der kan være flere tilgange, kommer an på hvor hårdt personen er ramt.

Der var en skide god film for 7-8 år siden, netop om emnet, hvad var det nu den hed... Kan ikke huske det, men der fulgte man en pige der gjorde alt for at gemme sin cutting, tilsidst gode hun det hvor bh og underbukser dækkende, da hendes mor hver morgen vil se hendes krop inden hun tog tøj på, det der afslørede hende var, at hun kort inden moren kom, havde skåret sig i underbuks kanten og det blødte igennem underbuksen.. Hun var meget hårdt ramt, tror faktisk filmen blev lavet i 90'erne.

Tjener= trænger

Anmeld

20. juni 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Okay.... H*n er voksen, altså 24 år, ja det var friske sår, tror ikke det var så dybt, men det så voldsomt ud syntes jeg. H*n er i forhold, har børn og partner... Så personen idag, h*n var fyldt med smil og grin, og virkede ikke til at ha problemer !

Anmeld

20. juni 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Okay.... H*n er voksen, altså 24 år, ja det var friske sår, tror ikke det var så dybt, men det så voldsomt ud syntes jeg. H*n er i forhold, har børn og partner... Så personen idag, h*n var fyldt med smil og grin, og virkede ikke til at ha problemer !

Så er den svær, for det kan jo være et væddemål, men der kan også være noget helt galt. De skjuler det godt, men det har personen så ikke gjort her. Tror jeg ville melde lige ud til personen. noget ala, synes ikke det ligner/lignende kras mærker, er der noget galt eller hvad er der sket? (magter du det, så tilbyd din skulder, hvis personen har prøv for en, ellers har du noget god kaffe og fakta er ikke længere væk, end du også kan hente kage eller boller eller noget lignede). Holder personen på det er kras, så lad den ligge for nu, men hold lidt øje med personen næste gang du ser den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.