Hjælp til mos/grød med MME-pulver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. juni 2012

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Hej piger

Jeg har brug for hjælp fra nogle erfarne erstatningsbrugere Vi har i dag været ude at invistere i vores første pakke MME-pulver til at bruge i mos og grød til vores lille pige på 6 mdr.

Indtil videre har vi brugt MME-brikker, men vi brugte næsten ingenting af sådan en brik, så det blev lige dyrt nok i længden at hælde halvdelen ud. Nu har vi så købt pulver, og jeg aner faktisk ikke rigtig, hvad jeg skal stille op med det..

Hvis nu man fx laver grød i mikroen af mel og 1 dl vand, skal der så pulver i der svarer til 1 dl vand, når det kommer ud af mikroen?

Og hvad med fx. kartoffelmos? Vi laver det til et par dage og varmer det i mikroen. Skal der så bare hældes en skefuld i når det er varmet op? Der er jo ikke rigtig noget væske i kartoffelmos, så ved ikke om man skal blande pulveret med vand først, og så hælde det i. Med brikkerne hældte vi bare lidt i til konsistensen passede, men det skulle jo heller ikke opløses..

Så ja, hjælp en mor der er lidt på bar bund, og indtil videre har taget den nemme løsning med pulvergrød..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

HeidiØ

Hej piger

Jeg har brug for hjælp fra nogle erfarne erstatningsbrugere Vi har i dag været ude at invistere i vores første pakke MME-pulver til at bruge i mos og grød til vores lille pige på 6 mdr.

Indtil videre har vi brugt MME-brikker, men vi brugte næsten ingenting af sådan en brik, så det blev lige dyrt nok i længden at hælde halvdelen ud. Nu har vi så købt pulver, og jeg aner faktisk ikke rigtig, hvad jeg skal stille op med det..

Hvis nu man fx laver grød i mikroen af mel og 1 dl vand, skal der så pulver i der svarer til 1 dl vand, når det kommer ud af mikroen?

Og hvad med fx. kartoffelmos? Vi laver det til et par dage og varmer det i mikroen. Skal der så bare hældes en skefuld i når det er varmet op? Der er jo ikke rigtig noget væske i kartoffelmos, så ved ikke om man skal blande pulveret med vand først, og så hælde det i. Med brikkerne hældte vi bare lidt i til konsistensen passede, men det skulle jo heller ikke opløses..

Så ja, hjælp en mor der er lidt på bar bund, og indtil videre har taget den nemme løsning med pulvergrød..

mht kartofelmosen kan jeg hjælpe dig Jeg har aldrig prøvet det andet.

Når jeg lavede kartofelmos til William, kogte jeg self bare kartofler. Så lavede jeg hvad der svare til ca 40 ml mme.. altså, for hver 30 ml vand, skal der en skefuld i! Så det jeg gjorde var at hælde 30 ml vand i flaske, i mikroen 15 sek og så en skefuld pulver i og ryste.. så spilder man ikke mælken nemlig.. altså, måske får du ikke brugt det hele, men så har du trods alt kun lavet 40 ml mme Kom i øvrigt også en klat smør i!

Håber ik det blev alt for rodet

Ps.: det er self kun til 1 portion kartofelmos

Anmeld

20. juni 2012

Frøken J.

SH-Baby skriver:

Hej piger

Du har nogenlunde ret med grøden. Altså det MME der svarer til 1 dl vand. MEN!!! Du skal tage højde for, at noget af vandet fordamper, så du kan ikke regne med der er 1 dl væske tilbage, så jeg kommer altid et mål eller to mindre i end hvad der svarer til vandet. Fx 2 mål til 120 ml vand (selvom det kun svarer til 60 ml vand)

Anmeld

21. juni 2012

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Mange tak for svar, det gør det hele en del nemmere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.