Kan man tillade sig at presse på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.149 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. juni 2012

SRP

Hej piger

Her er min historie kort fortalt. Jeg har mild pco og har været i behandling 4 mdr. Sidste behandling var IUI-H, som jeg lige har testet negativ efter. Jeg har kun fået pergotime og ÆL-sprøjte i behandlingerne. Min slimhinde vokser ikke godt på pergotime og mine follikler vokser langsomt. Kun omkring 10-11 mm på dag 10 eller 11 i cyklus. Jeg har flere gange spurgt om det ik ku være en ide at supplere med FSH-injektioner, da det kan gøre slimhinden tykkere og modne æggene bedre. Jeg kan ik se hvorfor vi ikke kan forsøge. Jeg reagerer jo ikke specielt kraftigt på pergotime så hvorfor ikke mild dosis supplerende FSH. Jeg har fået afslag de gange jeg har spurgt og ved godt jeg ikke er læge, men jeg kan bare se at mange først bliver gravide på lidt "skrappere" hormon.

Hvad synes I jeg skal gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

Camillos

SRP skriver:

Hej piger

Her er min historie kort fortalt. Jeg har mild pco og har været i behandling 4 mdr. Sidste behandling var IUI-H, som jeg lige har testet negativ efter. Jeg har kun fået pergotime og ÆL-sprøjte i behandlingerne. Min slimhinde vokser ikke godt på pergotime og mine follikler vokser langsomt. Kun omkring 10-11 mm på dag 10 eller 11 i cyklus. Jeg har flere gange spurgt om det ik ku være en ide at supplere med FSH-injektioner, da det kan gøre slimhinden tykkere og modne æggene bedre. Jeg kan ik se hvorfor vi ikke kan forsøge. Jeg reagerer jo ikke specielt kraftigt på pergotime så hvorfor ikke mild dosis supplerende FSH. Jeg har fået afslag de gange jeg har spurgt og ved godt jeg ikke er læge, men jeg kan bare se at mange først bliver gravide på lidt "skrappere" hormon.

Hvad synes I jeg skal gøre?

Jeg har ikke så meget forstand på det .. men synes da du skal spørge dem om hvorfor de afviser at du vil ha det andet hormon.. 

Anmeld

20. juni 2012

Nessie

Jeg ville nok bede dem om at forklare, hvorfor de holder fast i det hormon der ikke virker optimalt, og så høre dem ad hvad planen for fremtiden er, for det nytter jo ikke at blive ved at prøve med noget der ingen effekt har.

Anmeld

21. juni 2012

lo1986

Jeg har været det samme igennem som dig flere gange - på pergotime voksede min slimhinde ikke noget særligt og ægget voksede meget langsomt. Den første gang vi var igennem det blev jeg gravid(og vi fik vores første barn), men her anden gang lykkedes det ikke og vi måtte videre til IVF(vi betalte så også selv, så "bestemmer" man jo lidt mere selv om man ikke gider IUI mere).

Hos IVF SYD hvor vi valgte at tage IVF behandlinger snakkede vi netop med dem om det, og de sagde at det mere er udseendet på slimhinden(altså at den er ensartet) end selve slimhindens tykkelse som har noget at sige (hvilket jo også passer meget godt med at jeg før er blevet gravid på lille slimhinde). At ægget udvikler sig langsomt har intet at sige - jo tager det 30 dage er det nok ikke så godt, men insemination på 16-17 dagen er helt okay

Anmeld

21. juni 2012

Filuka

Hvad mit forløb har lært mig er, at de så vidt muligt vil prøve med så lidt hormon som muligt. Og at forløbet skal ligne kroppens eget så vidt som muligt. Synes godt nok at det har været en langtrukket affære og har flere gange spurgt mig selv om, hvorfor man ikke bare gjorde noget andet fra starten? Ved ikke om det har noget med etik eller økonomi at gøre? Min mand var igennem 3½ IUI forsøg med sin eks, med dårlig sædkvalilet uden held. Da vi så skulle igang, så de bort fra historikken og vi måtte igennem 3 opslidende IUI forsøg uden held også. 1 IVF hvor 11 æg gik til spilde og så kunne vi endelig komme til sagen, ICSI.

Kunne jeg starte forfra (og ville bestemt ikke). Ville jeg presse på alt hvad jeg kunne! Nu står vi endelig med en chance for at det bliver til noget. Men vi kan heller ikke holde til mere og har da været tæt på flere gange at enten opgive PB eller hinanden...

Pres du bare på, det er din krop og jeres liv det handler om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.