Fri i 14 dage efter ÆO?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. juni 2012

Filuka

Jeg har nu hørt og læst om flere, der har taget 14 dage på ryggen efter ÆO. Jeg spurgte på klinikken om det var noget der var ordineret. Men det er det ikke, kun hvis ens arbejde består i hårdt fysisk. Og at det kun er ens egen læge der kan indgive sådan en sygemelding selvom man har en §56. Jeg bliver da helt urolig når flere skriver, at det ikke lykkedes før det forsøg hvor de var sygemeldte i 14 dage... Jeg har ikke ret til, eller mulighed for at få de 14 dage hjemme.

Savner nok at høre om andre der fik ÆO og blev gravide selvom de passede deres arbejde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

sus73

Hejsa,

Jeg står overfor at skulle igennem en ægdonationsbehandling - og det betyder jo også at der foregår ægoplægning. Jeg troede også først at jeg skulle være sygemeldt i 2 uger efter, men nu har jeg forhørt mig forskellige steder, og det er ikke nødvendigt.

Så længe man ikke har et meget fysisk krævende job er det ikke nødvendigt med sygemelding. Man skal dog undgå tunge løft og for meget fysisk aktivitet.

Jeg kender flere der har været igennem IVF og ægdonationsbehandling, hvor de er blevet gravide og fået sunde og raske børn - uden at være sygemeldt efter ægoplægning

Anmeld

20. juni 2012

Nessie

Jeg har altså ikke været sygemeldt efter ÆO.

Jeg har så heller ikke hårdt fysisk arbejde, så ville føle mig en anelse fjollet ved at melde mig syg.

Jeg er da trods alt blevet gravid 3 gange efter ÆO. (At jeg aborterede de 2 af gangene er en helt anden snak)

Anmeld

21. juni 2012

Filuka

Tak for svar, det hjalp. Jeg er pædagog i en fritidsordning og siger pænt nej tak når der er noget der skal slæbes, og det er der fuld forståelse for. Men kan godt mærke at jeg er meget træt pga medicinen. Så kunne godt finde på at holde 14 dages ferie, hvis der (forhåbentlig ikke) skulle blive en næste gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.