Movicol og husk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.602 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg er ikke gravid, men lider af kronisk forstoppelse.

Jeg har i mange år taget HUSK, med rigtig god effekt. Lige pludselig er HUSK'en desværre stoppet med at virke.

Jeg var ved lægen, som sagde at jeg skulle prøve med Movicol, det startede jeg så på i går, og det har endnu ikke vist nogen effekt.

Nu kom jeg til at tænke på, om jeg kan tage både Movicol og HUSK samtidig? Måske det kunne have en effekt hvis jeg tager det sammen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

Findusinde

Anonym skriver:

Jeg har i mange år taget HUSK, med rigtig god effekt. Lige pludselig er HUSK'en desværre stoppet med at virke.

Jeg var ved lægen, som sagde at jeg skulle prøve med Movicol, det startede jeg så på i går, og det har endnu ikke vist nogen effekt.

Nu kom jeg til at tænke på, om jeg kan tage både Movicol og HUSK samtidig? Måske det kunne have en effekt hvis jeg tager det sammen?

Hejsa!

Tror jeg vil give movicol en chance.. inden du blander det..

God bedring..

Kram

Anmeld

20. juni 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Altså jeg har ffået af vide at for mange gange med HUSK, gør at tarmen bliver doven.. Så derfor er det en god ide at tage en pause engang imellem på 8 uger.. 

Brug movicol lidt længere, og giv det en chance.. Det virker slet ikke så stækt.. Tror det er meget dumt og mixe det .. Det fik jeg i hvert fald af vide.

Anmeld

20. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Når du bruger movicol dak du huske at drikke rigeligt med væske til, ellers ka det faktisk virke forstoppende i stedet!! Du skaærlige give det et par dage til at virke!! Vh stine

Anmeld

20. juni 2012

Fenja09

Jeg ville lige vente og se om det ikke virker her senere idag eller i morgen. Man siger at det begynder at virke efter ca 24 timer, men der kan selvfølgelig godt gå lidt længere tid.

Du skal ikke blande to ting sammen uden du har konsulteret din læge. Han ved nøjagtig om du kan gøre det uden at der sker noget ved det.

/Fenja

Anmeld

20. juni 2012

FrkT

Vil lige starte med at sige at man skal forvente at der går 14 dage, før Movicol'en har sin fulde effekt. Og det plejer lige pludselig at gå stærkt... så hvis jeg var dig ville jeg altså vente og se om det ikke pludselig kommer. Og alle afføringsmidler kan man blive resistente over for, altså sådan at de efter lang tids brug ingen virkning har. Derfor anbefaler man altid folk kun at bruge det ene middel i en periode og så skifte til et andet middel. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men tænker at når du er herinde kan du ikke være vildt gammel, og synes det er en meget tidlig alder at skulle være afhængig af afføringsmidler. Ved du noget om hvorfor du lyder af forstoppelse? Og har du prøvet at ændre din kost i stedet for?

Anmeld

20. juni 2012

Anonym trådstarter

FrkT skriver:

Vil lige starte med at sige at man skal forvente at der går 14 dage, før Movicol'en har sin fulde effekt. Og det plejer lige pludselig at gå stærkt... så hvis jeg var dig ville jeg altså vente og se om det ikke pludselig kommer. Og alle afføringsmidler kan man blive resistente over for, altså sådan at de efter lang tids brug ingen virkning har. Derfor anbefaler man altid folk kun at bruge det ene middel i en periode og så skifte til et andet middel. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men tænker at når du er herinde kan du ikke være vildt gammel, og synes det er en meget tidlig alder at skulle være afhængig af afføringsmidler. Ved du noget om hvorfor du lyder af forstoppelse? Og har du prøvet at ændre din kost i stedet for?

Tak for svar. Jeg er 33 år, og jeg har lidt af forstoppelse i en del år efterhånden. Det kom samtidig med at jeg fik fjernet min galdeblære pga. galdesten, selvom jeg er normalvægtig.

Jeg har prøvet ALT, og der er intet der har en virkning på min afføring. Jo hvis jeg får for mange grøntsager og dyrker for meget motion, så bliver jeg endnu mere forstoppet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.