ICSI - Kaffe i ventetiden efter ÆO?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.796 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. juni 2012

Filuka

Ja, altså her kommer lige et sundhedsspørgsmål.. ÆO i fredags og forsøger at fordrive tiden så godt jeg kan. Jeg har aldrig drukket meget kaffe, men nyder virkelig min Latte om morgenen. Men har afstået mig fra det siden ÆO.

Kan godt mærke at jeg mangler min kaffe! og det gør ikke ventetiden lettere. Nu spørger jeg, om det er fornuftigt nok at helt undlade den fornøjelse, eller om det er fanatisk og intet betyder alligevel? Hvad gjorde i/eller hvad fik i at vide på klinikken?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

Nessie

Synes da bestemt du skal nyde din kaffe. Det er vist kun ved meget stort kaffe-forbrug, at det kan give problemer, men en kop eller to i løbet af dagen burde der ikke ske noget ved.

Bare spar på sodavand også, det er koffeinen der ikke er så godt

Anmeld

21. juni 2012

Filuka

Tak for svar. Jeg holder mig helt fra cola og drikker kun en sjælden gang sodavand uden sukker. Jeg er bare så sulten hele tiden... Prøver at holde igen.

Anmeld

21. juni 2012

HopinWishin

Jeg var lidt fanatisk.... Elsker cola... og kaffe med mælk eller latte..... Men jeg drak faktisk ikk engang the...

I dag er jeg er i uge 33... og har nok drukket ti kopper kaffe siden ÆO ..... Dog drikker jeg en kop the om dagen... og cola hm... måske to gange i ugen...

Jeg var nok lidt ængstelig i starten... fordi det har taget lang tid at blive gravid...

Men mon ikke det er alting med måde

Pøj pøj med resultatet

Anmeld

21. juni 2012

Tropez

Filuka skriver:

Ja, altså her kommer lige et sundhedsspørgsmål.. ÆO i fredags og forsøger at fordrive tiden så godt jeg kan. Jeg har aldrig drukket meget kaffe, men nyder virkelig min Latte om morgenen. Men har afstået mig fra det siden ÆO.

Kan godt mærke at jeg mangler min kaffe! og det gør ikke ventetiden lettere. Nu spørger jeg, om det er fornuftigt nok at helt undlade den fornøjelse, eller om det er fanatisk og intet betyder alligevel? Hvad gjorde i/eller hvad fik i at vide på klinikken?

Fortsæt som du hele tiden har gjort ellers driver du dig selv til vanvid, jeg har drukket kaffe under hele forløbet, og under min graviditet, og det har ikke gjort at der er sket uheld eller andet, jeg har bare holdt den til 3 kopper om dagen en om morgnen en da jeg mødte på job og en efter aftensmaden i pausen.

Havde aftenarbejde.

det er kun det med parabener, og andre skadelige stoffer jeg har holdt mig fra, men kaffen har jeg beholdt.

God rugetid 

Anmeld

21. juni 2012

Filuka

Jeg drikker kun den ene kop om morgenen, og det er vist nærmere mælk med kaffe, end det er omvendt . Fandt ud af i mandags, at Baresso kan lave næsten alle kaffedrikke på menuen koffeinfri! De får nok lige et par besøg af mig. Tusind tak for de brugbare svar - ja alt med måde går vel an. Tænker også lidt på dem, der gik i byen og drak hjernen ud en 2-3 gange før de fandt ud af at de var gravide. Så en en enkelt kop kaffe vel ikke gøre den store forskel...?

Anmeld

21. juni 2012

Filuka

HopinWishin skriver:

Jeg var lidt fanatisk.... Elsker cola... og kaffe med mælk eller latte..... Men jeg drak faktisk ikk engang the...

I dag er jeg er i uge 33... og har nok drukket ti kopper kaffe siden ÆO ..... Dog drikker jeg en kop the om dagen... og cola hm... måske to gange i ugen...

Jeg var nok lidt ængstelig i starten... fordi det har taget lang tid at blive gravid...

Men mon ikke det er alting med måde

Pøj pøj med resultatet

Kan godt forstå at du var ængstelig, når det er noget man ønsker så højt og har kæmpet med så længe. Samvittigheden kan ikke bære: "hvad nu hvis..."Vi har prøvet i 3 år og været i behandlingssystemet on/of i 2½ år. Har lige holdt en laaaang pause, så håber virkelig at den er der denne gang. Vi havde 1. IVF i september med 11 æg og en flot sædprøve. Men fik den opringning man bare frygter, ingen befrugtede... Men så vidste vi da endelig hvor tingene plejer at gå i stå. Denne gang kort behandling og ICSI 9 æg ud, 4 befrugtede 3 guldæg, 1 ÆO og to i fryseren. Vi skulle jo have de bedste chancer nu, så må bare ikke f***e det op!

Tillykke med din graviditet

Anmeld

21. juni 2012

Lou

Se her: - Faldt over den i morges 

http://go.tv2.dk/articlekrop/id-51237309:11-graviditetsmyter-fup-eller-fakta.html

Så drik da bare et par kopper kaffe om dagen med god samvittighed 

Anmeld

21. juni 2012

Kay

Filuka skriver:

Tak for svar. Jeg holder mig helt fra cola og drikker kun en sjælden gang sodavand uden sukker. Jeg er bare så sulten hele tiden... Prøver at holde igen.

der er faktisk flere undersøgelser der peger på at ligthprodukter pga de kemiske tilsætnings stoffer kan øre ricikoen for fortidlig fødsel...

har ik lige linket på artiklerne... men det har også været på tv i november/december sidste år... så derfor har jeg undergraviditeten undgået ligth produkter...

bare lige en indskydelse

Anmeld

21. juni 2012

Tvillingemor80

jeg er nok hys, men jeg ville ikke gøre det..

Kender en der aborterede - lægerne mente det var alt den koffein hun drak der var skyld i det..

jeg ville ikke turde - men som sagt er nok også hys..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.