PCO og inseminering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej Alle, jeg har nogle spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe mig med.. 

Jeg er 19 år gammel, og vil gerne have et barn med min 21 årige kæreste, her om 1 års tid (min kæreste har været færdigudlært 1 år og jeg i  måneder) 

det startede med at jeg blev gravid ved en smutter, men tabte så barnet  derefter sagde min læge at jeg var gravid i 5.6 uge, og da jeg skulle til scanning fik jeg så at vide at jeg IKKE var gravid, men derimod havde PCO og havde svært ved at få børn.. ^
Og efter de oplevelser, vil vi begge gerne have et barn, vi ønsker det mere end noget andet i verden! Vi har styr på vores liv, og er igang med at købe hus..

Jeg har nogle spørgsmål omkring inseminering og homoner. Hvordan starter man? skal man opsøge egen læge, eller klinikker? Er der venteliste? hvor lang tid i forvejen skal man kontakte klinikkerne? 

jeg håber i kan hjælpe mig! På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Musse21

Anonym skriver:

Hej Alle, jeg har nogle spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe mig med.. 

Jeg er 19 år gammel, og vil gerne have et barn med min 21 årige kæreste, her om 1 års tid (min kæreste har været færdigudlært 1 år og jeg i  måneder) 

det startede med at jeg blev gravid ved en smutter, men tabte så barnet  derefter sagde min læge at jeg var gravid i 5.6 uge, og da jeg skulle til scanning fik jeg så at vide at jeg IKKE var gravid, men derimod havde PCO og havde svært ved at få børn.. ^
Og efter de oplevelser, vil vi begge gerne have et barn, vi ønsker det mere end noget andet i verden! Vi har styr på vores liv, og er igang med at købe hus..

Jeg har nogle spørgsmål omkring inseminering og homoner. Hvordan starter man? skal man opsøge egen læge, eller klinikker? Er der venteliste? hvor lang tid i forvejen skal man kontakte klinikkerne? 

jeg håber i kan hjælpe mig! På forhånd tak!

Hej

Vi kontaktede lægen i marts månede og fik en henvisning og 14 dage efter var vi til første samtale på klinikken (skive) Man skal så have taget en masse prøver og i skive skal man også på skole noget der hedder "klar parat" som bare er en efter middag. Vi har lige været igennem vores første IUI-H.

Ang. Homoner er det jo forskelligt fra person både hvad man skal have hvor meget og hvordan man reagere

Håber du kunne bruge lidt af det..

Anmeld

19. juni 2012

tarkoflen

Jeg kan desværre ikke hjælpe med inseminering og hormoner, ville bare ønske held og lykke

Jeg tror I skal prøve noget tid ligesom alle andre og så kan l blive henvist, hvis det ikke lykkedes, men jeg er ikke sikker! Prøv at tjekke med din læge, h*n må vide hvordan man gør det bedst! Har hørt om nogle der har taget noget medicin for at mindske deres pco og på den måde blevet naturligt gravid... Det er vist noget der hjælper til at man kan blive normalvægtig, hvis man er overvægtig og at man får styr på hormonbalancen, men hæng mig ikke op på det

Jeg håber det lykkedes for jer, at få jeres lille drømme bebs

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej begge to :-) Tak for svar :-) 

Jeg er ikke overvægtig, er 1,64 og vejer 66 kilo, så det er 'desværre' ikke der problemet er.. Ja, vi har prøvet i 1 år, så vi giver det et år til..

Jeg var til samtale med min egen læge, men det eneste han kunne oplyse mig om PCO/PCOS det var hvad han kunne finde i et hæfte, som han så sad og læste op af .. har fundet en klinik i KBH (PCO klinik) Som jeg tager ind til og må høre hvad de har at sige :-) 

men når man skal insimineres, kan man kun blive det, når man har sin ægløsning? det sidste år har jeg haft min mens 3 gange, har vi så kun 3 muligheder for at blive gravid på et år? 

Anmeld

19. juni 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Hej begge to :-) Tak for svar :-) 

Jeg er ikke overvægtig, er 1,64 og vejer 66 kilo, så det er 'desværre' ikke der problemet er.. Ja, vi har prøvet i 1 år, så vi giver det et år til..

Jeg var til samtale med min egen læge, men det eneste han kunne oplyse mig om PCO/PCOS det var hvad han kunne finde i et hæfte, som han så sad og læste op af .. har fundet en klinik i KBH (PCO klinik) Som jeg tager ind til og må høre hvad de har at sige :-) 

men når man skal insimineres, kan man kun blive det, når man har sin ægløsning? det sidste år har jeg haft min mens 3 gange, har vi så kun 3 muligheder for at blive gravid på et år? 

Du får ægløsningssprøjter, så det styrer de helt så det behøver du ikke tænke på

Jeg håber l har heldet med jer inden der er gået et år, så l slipper for at skulle i behandling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.