Vil ikke sove!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. april 2009

Diana...

Hej Pige

Hvad gør jeg forkert Jeg har så en lille lucas der bare ikke vil sove kun om natten hvor han vågner kl 2 og 5 for at få mad og så står vi op kl 07 ca. Men om dagen der er så sjældent efter hånden han gider sove, han er vågen fra kl 07 til 22 hvor han kun sover en times tid i det tidsrum for søren altså hvordan får jeg ham til at sove kan slet ikke forstå han ikke vil sove jo det vil han gerne på mig og den periode havet vi os da han var nyfødt men vi har lige været i en god periode hvor en sov fra kl 9-12 og så en 40 min til en time om efter middagen så der fik jeg lavet noget i de timer der. men nu nej nej han vil ikke sove og sådan har det været i snart 14 dage og ja jeg ved godt det er trykhed men det er sgu da ikke normalt at en baby på 2 måneder ikke vil sove fra kl 07 til 22 om aften uden jeg sover med hvornår skal jeg så lave noget? hvordan kan jeg få ham til at sove igen for han er sååååå sur om aften fordi han er træt og der kæmper vi os bare en kamp med ham han vil ikke sove kun hvis vi står op med ham og vugger ham til celine dion men når han så sover og vi sætter os ned med ham i sofaen eller lægger ham i liften vågner han med det samme til vi rejser os op igen og vugger til celine dion. Claus kan stå med ham fra vi har spist til vi går i seng for at vugge. Jeg synes det mega hård og kunne godt tænke mig at jeg nået mere end at putte tøj i vaskemaskinen om dagen. øvøvøvøvøv.

Og misforstå mig nu ikke jeg elsker at lege hygge og putte med ham men der er altså 24:7 og alle har sgu brug for et time out til at rydde op og spise og lave aftens mad osv.

gode råd modtages med kyshånd os til at få ham til at sove i barnevognen.

Knus Diana som godt kunne tænke sig sin søn bare sov 2 timer for hold da op man kan nå meget på et par timer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

Camilla_a

Prøv bogen som hedder "sov igennem uden gråd" af Elizabeth Pantley, den hjælp her og flere fra min mødregruppe

Anmeld

30. april 2009

Mira0911

Har du en uro over hans seng med melodi i? Julie det og det er et godt sovemiddel for hende..
Bruger han sut når han kommer i seng eller ud i barnevognen? Julie bruger sutten, indtil hun sover, så ryger den ud..
Har han noget han kan kigge på når han er i barnevognen? Vi har hængt noget op som hun kan kigge på..
Gå en tur med ham i barnevognen inden han skal sove...

Disse ting gør vi ved Julie...

Anmeld

30. april 2009

KarinaIda

Her hjemme har vi også haft priblet med at vores Ida ikke ville sove og middagen og om aftenen....

Det vi gjorde om dagen var, give hende en flaske, lægge hende ud og så gå en go lang tur, det hjalp!! Den dag idag kan vi dog bare ligge hende ud og ikke skulle ud og gå, så sover hun, nu er hun bare væk med det samme...

Om aftenen, får hun også en lille flaske for derefter og blive lagt ind i seng, hvor vi så tænder hendes uro der er lys og musik i, så får hun sin sut, sin lille bamse og sin putteklud... Og sutten beholder hun i munden indtil hun sover, så er den spyttet ud....

Så mit råd til jer er, hvis han ikke har noget over sengen som han kan kigge på og der kommer musik ud af, så invister i det, det er en stor hjælp!! Sørg for der er faste tidspunkter han skal lægges ud og sove/i seng på, som eks 12-15 middagslur, 19 godnat og tak for idag... Det kan også hjælpe meget, for så kan de ligesom komme ind i en rytme!!
Og ellers gå en go lang tur med ham i barnevognen inden hans middagslur....

Held og lykke

Karina

Anmeld

30. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Diana... skriver:

Hej Pige

Hvad gør jeg forkert Jeg har så en lille lucas der bare ikke vil sove kun om natten hvor han vågner kl 2 og 5 for at få mad og så står vi op kl 07 ca. Men om dagen der er så sjældent efter hånden han gider sove, han er vågen fra kl 07 til 22 hvor han kun sover en times tid i det tidsrum for søren altså hvordan får jeg ham til at sove kan slet ikke forstå han ikke vil sove jo det vil han gerne på mig og den periode havet vi os da han var nyfødt men vi har lige været i en god periode hvor en sov fra kl 9-12 og så en 40 min til en time om efter middagen så der fik jeg lavet noget i de timer der. men nu nej nej han vil ikke sove og sådan har det været i snart 14 dage og ja jeg ved godt det er trykhed men det er sgu da ikke normalt at en baby på 2 måneder ikke vil sove fra kl 07 til 22 om aften uden jeg sover med hvornår skal jeg så lave noget? hvordan kan jeg få ham til at sove igen for han er sååååå sur om aften fordi han er træt og der kæmper vi os bare en kamp med ham han vil ikke sove kun hvis vi står op med ham og vugger ham til celine dion men når han så sover og vi sætter os ned med ham i sofaen eller lægger ham i liften vågner han med det samme til vi rejser os op igen og vugger til celine dion. Claus kan stå med ham fra vi har spist til vi går i seng for at vugge. Jeg synes det mega hård og kunne godt tænke mig at jeg nået mere end at putte tøj i vaskemaskinen om dagen. øvøvøvøvøv.

Og misforstå mig nu ikke jeg elsker at lege hygge og putte med ham men der er altså 24:7 og alle har sgu brug for et time out til at rydde op og spise og lave aftens mad osv.

gode råd modtages med kyshånd os til at få ham til at sove i barnevognen.

Knus Diana som godt kunne tænke sig sin søn bare sov 2 timer for hold da op man kan nå meget på et par timer.

LIgger du i sengen og ammer ham?

Da Idun var lille, så lå jeg ned og ammede hende. Så sov vi videre. Ikke noget med at stå op og lege at det er dag og alt muligt...

Også om formiddagen. Så puttede jeg med hende i min arm og hun babsede den, så sov vi bgge to. Jeg lidt kortere end hende. Hun sov rigtig meget da hun var lille.

Men Idun var kontakt barn. Hun sov bedst og havde det bedst, når hun var tæt på mig. Så det fik hun lov til

Om natten, så prikkede hun lige til mig, eller sagde kvæk, så fik hun babsen og suttede og sov videre...

Så det er det bedste råd jeg kan give dig!

Anmeld

30. april 2009

Diana...

KarinaIda skriver:

Her hjemme har vi også haft priblet med at vores Ida ikke ville sove og middagen og om aftenen....

Det vi gjorde om dagen var, give hende en flaske, lægge hende ud og så gå en go lang tur, det hjalp!! Den dag idag kan vi dog bare ligge hende ud og ikke skulle ud og gå, så sover hun, nu er hun bare væk med det samme...

Om aftenen, får hun også en lille flaske for derefter og blive lagt ind i seng, hvor vi så tænder hendes uro der er lys og musik i, så får hun sin sut, sin lille bamse og sin putteklud... Og sutten beholder hun i munden indtil hun sover, så er den spyttet ud....

Så mit råd til jer er, hvis han ikke har noget over sengen som han kan kigge på og der kommer musik ud af, så invister i det, det er en stor hjælp!! Sørg for der er faste tidspunkter han skal lægges ud og sove/i seng på, som eks 12-15 middagslur, 19 godnat og tak for idag... Det kan også hjælpe meget, for så kan de ligesom komme ind i en rytme!!
Og ellers gå en go lang tur med ham i barnevognen inden hans middagslur....

Held og lykke

Karina

ammet du os og så bare gav en flaske på de tidspunkter el hvad?

Tak får rådene jeg vil prøve og se om jeg ikke kan få ham til det

Anmeld

30. april 2009

Lise

Hvad med at putte ham i en slynge? På den måde kan han hænge på dig, i har nærkontakt, og du har armene fri.

Selv blev jeg, trods gode hensigter, aldrig den store slyngebruger. Men jeg synes ideen er rigtig god, og jeg ved at mange er glade for det.

Kan slet ikke huske hvordan Simon sov på det tidspunkt, men han sov i hvert fald mere end det du beskriver. Dog havde han sige dage, hvor han hylede fra morgen til aften. Jeg gik en del med ham i barnevognen - kom han deri, så sov han rimelig hurtigt...når den kørte altså... Men har du været ude og trille nogle ture med ham. Ved godt at det ikke giver dig tid til de praktiske gøremål, men det giver da lidt ro og motion til dig, og søvn til Lucas.

Anmeld

30. april 2009

KarinaIda

Diana... skriver:

ammet du os og så bare gav en flaske på de tidspunkter el hvad?

Tak får rådene jeg vil prøve og se om jeg ikke kan få ham til det

Nej, jeg ammede desværre ikke, selvom jeg rigtig gerne ville... Men så er det bare du ammer lidt, der hvor jeg gav flaske
Jeg kunne desværre ikke amme, da hun ødelagde mine bryster, og jeg havde så mange smerter i min mave, så jeg intet kunne have liggende på den de første tre mdr ca... Så der havde jeg stort set ikke min datter(hvilket jeg var meget ked af), det var min kæreste der tog sig af hende, hvilket han klarede suverænt

Men håber da mine råd virker for dig,...

Anmeld

30. april 2009

Mumto3

Min den første sov også rigtig dårligt. Efter at have fået barn nr. 3 kan jeg nu se hvad jeg gjorde galt med min nr 1. (og lad mig lige for en orden skyld understrege, at jeg taler om mine egne børn!!!! -det er slet slet ikke sikkert at det gælder andre eller andre folks børn!!!)

Jeg ventede simpelthen for længe med at lægge ham til at sove. Han nåede at blive overtræt, og inde i mit hoved, tænkte jeg bare, at hvis man er overtræt, så må man da kunne sove på et eller andet tidspunkt. Men nej, det kunne han ikke, og hvis dte lykkedes var det de berømte 20-30 min. ad gangen.

En hurtig måde at chekke det på, er at prøver at lægge sit barn til at sove 1½-2 timer efter man står op om morgenen (det vil sige kl 8.30 - 9.00 for dit vedkommende). Falder han i søvn i løbet af 5-10 min. så har du løsningen der. Hvis han stadig ikke sover efter 15 (maks20min), så er det helt ikke ikke det.

-og så vil jeg klart anbefale en slynge!!! Der bliver han lullet i søvn, når han vågner i 'utide', bliver han hurtigt lullet i søvn igen, og du kan få en masse praktisk fra hånden i mens han sover.

Held og lykke med soverriet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.