Hvordan laver i boller i karry..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.329 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

lucas<3

Ja både bollerne og sovsen..?

Det er første gang jeg skal lave bollerne selv.. 

Håber i kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

HeXeri

lucas<3 skriver:

Håber i kan hjælpe

Jeg tager 500 gram hakket gris&ko, i en skål med æg, en deciliter mel, salt og peber og supplerer op med mælk så det bliver dej. Lader det hvile lidt i køleskabet.
Karrysovs: 25 g Margerine i en gryde, lad det bruse af og svitser 1½ tsk karry. Jeg har hakket et lille løg helt fint og lader dem blive mørre når karry lige har fået 30 sekunders tid. Så laver jeg en melbolle (1½-2 spsk) spæder op med lidt mælk (højest en halv deciliter) og laver sovs med vandet fra kødboller. Smager til med salt og peber.

Vi får stegte ris med ærter og majs blandet i til. MMmmmmmmmmmm

Anmeld

19. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Bollerne laver jeg ligesom en frikadelle fars.

Og sovsen:

Først smelter jeg lidt margarine i gryden, derefter tager jeg karryen i og så putter jeg mel i til den tykkelse jeg synes og så bruger jeg vandet fra bollerne af til væsken i sovsen.

Anmeld

19. juni 2012

lucas<3

Tak��

Anmeld

19. juni 2012

Munder

lucas<3 skriver:

Tak��

Man kan med fordel også putte revne æbler i opbagningen, det bliver rigtig lækkert!

Anmeld

19. juni 2012

Noahmor

lucas<3 skriver:

Håber i kan hjælpe

Jeg gider ikke lave bollerne selv, så køber en medister og presser det hakkede kød ud i små kødboller. Der er nemlig masser af smag i. 

Anmeld

19. juni 2012

Gaia

Jeg lavede det første gang igår. Jeg hakkede løg, æbler og selleri og svitsede det kort sammen med karry. Derefter tog jeg 2 del mælk i og 4 dl af vandet som kødbollerne havde kogt i. Salt og peber plus maizena (staves). Kødbollerne lavede jeg således: hakkede løg, en dl mælk, æg og en dl mel. Koges i 8-10 min mums det smagt lækkert. Nåja til sovsen brugte jeg et æble, en skive hakket selleri rod og 1/2 løg

Anmeld

19. juni 2012

HeidiØ

lucas<3 skriver:

Håber i kan hjælpe

Karrysovs: 25 g margarine i gryde.. svits karry deri, et lille finthakket løg tilsættes, svitses i 3 min. 2 spsk mel tilsættes og omrøres, tilsæt så 2½ dl vand (eller bolle-vand).. og kog op. Tilsæt en skvæt mælk til sidst

Bollerne er jeg ikke så ferm i, da vi altid spiser kylling i karry

Anmeld

19. juni 2012

lucas<3

Noahmor skriver:

Jeg gider ikke lave bollerne selv, så køber en medister og presser det hakkede kød ud i små kødboller. Der er nemlig masser af smag i. 

smart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.