"7 måneder, er begyndt at vågne om natten, efter lang tids soven igennem."
Hej Lisbeth.
Zelina er knap 7 måneder og er en som regel smilende og glad pige! Hun har sovet igennem siden hun var 3 måneder (Fra. 19.30 - 06.30) Men hun er nu begyndt at vågne mellem midnat og kl. 01.00 hvor hun som regel får en flaske. Hun spiser ca hver anden, tredje time om dagen. Så jeg tænker ikke at det er fordi hun er sulten. Jeg kan fortælle hvordan en normal dag med mad ser ud:
06.30 - 210 ML MME2
08.30 - Havregrød + vand
11.30 - Enten lasagne (eller lignende) eller øllebrød + vand
12.30 - en agurkestav at gumle på eller lidt frugtmos
14.30 - 210 ML MME2
17.30 - Forholdsvis alm aftensmad + vand
19.00 - 210 ML MME2
Er der noget jeg gør galt? Eller hvad er det der sker? Det frustrere mig, da hun ellers aldrig bøvler på den måde. De seneste dage er hun også begyndt at pylre/klynke rigtig meget i løbet af dagen.
Hun er umiddelbart ikke ved at få bisser da hun hverken har røde gummer eller kan mærkes nogle ujævnheder på gummerne.
Har du et forslag til hvad der kan være galt? Og måske nogle ideer til hvad jeg kan gøre?
Mvh. Natasha
Lisbeths svar
Hej Natasja!
hv or er det flot at hun i 4 måneder har sovet igennem en hel nat. Derfor er det også frustrende at hun nu vågner, og skal have mad..
Jeg tror med et par små justeringer at alt kommer i vante gænge igen.
Selvom du ikke ser noget på hendes gummer kan hun godt have ondt for tænder, børst gummerne med en blød tandbørste.
Hvais hun har været snottet kan hun have væske i ørerne, som gir smerter og typisk gør søvnen dårligere. Hæv hendes hovedgærde, og få hende evt checket hos en ørelæge
Hun er nu 7 måneder er begyndt at bevæge sig mer. Derfor forbrænder hun mere,. Jeg foreslår at du giver MMe i kop til alle måltider, hun skal have noget med energi, vand kan hun få indimellem.. Om aftenen inden sovetid giver du grød samt fylder efter med MME på flaske, så er hun tanket godt op til natten.
Håber du og hun får sin nattesøvn tilbage,
Held og lykke med hende og hav en god sommer.
Varme hilsner
Lisbeth Jess.
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk