dele børn har det bedre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

snefnug

forskning viser at dele børn har det bedre

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/06/18/225325.htm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

FruK

Ja, det er interessant læsning - især for os med delebørn!

Som jeg lige har skrevet i en anden tråd, hvor jeg linkede til den samme artikel;

Man nok ser jo en større del af forældre der kan enes blandt delebørn, og mon ikke det er derfor, de trives bedre - altså forældrenes fortjeneste mere end det er ordningens.

Men ja... jeg tror, at det betyder alverden, hvordan forældrene samarbejder - og måske mindre, om man så har 9/5 eller 7/7 eller noget andet.

Anmeld

19. juni 2012

snefnug

FruK skriver:

Ja, det er interessant læsning - især for os med delebørn!

Som jeg lige har skrevet i en anden tråd, hvor jeg linkede til den samme artikel;

Man nok ser jo en større del af forældre der kan enes blandt delebørn, og mon ikke det er derfor, de trives bedre - altså forældrenes fortjeneste mere end det er ordningens.

Men ja... jeg tror, at det betyder alverden, hvordan forældrene samarbejder - og måske mindre, om man så har 9/5 eller 7/7 eller noget andet.

nu har jeg ikke selv dele børn, men synes det er relevant for dem der har, også fordi spørgsmålet om samvær tit er oppe og vende.

Men jeg tro du har ret i at dem der har en 7/7 ordning har et bedre samarbejde om børnene og derfor trives børn bedre

Anmeld

19. juni 2012

millemai

snefnug skriver:

forskning viser at dele børn har det bedre

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/06/18/225325.htm

Nej, den rapport som der henvises til viser, at folk der har 50-50 deleordninger arbejder bedre sammen end dem der ikke har det (hvilket jo er evident siden den ordning kun kommer på tale, hvis forældrene begge er enige).

Den videnskabelige konklusion på rapporten er, at børn med forældre der trives har det bedre end når forældrene modarbejder hinanden og eventuelt bruger børnene i denne process.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.