Hjælp min bror.. (Enlig far)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

Janni.

Hej piger. 

Min bror er lige blevet alene med sine 2 døtre (tvillinger). Forældrene er enige om at det skal klares udenom statsamtet.

Men skal de udfylde en blanket på pigernes bopæl? De bliver boende i huset sammen med deres far, altså de flytter ikke nogen steder som det ser ud nu. 

Jeg fandt dette på denne side: 

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=32074

3.2. Aftaler om barnets bopæl

Statsforvaltningen og retten bliver kun inddraget i spørgsmålet om barnets bopæl i de sager, hvor forældrene er uenige om, hos hvem af forældrene barnet skal have bopæl.

Forældrene kan således til enhver tid selv aftale, hvor barnet skal have bopæl. Til forskel fra aftaler om forældremyndighed skal en aftale om barnets bopæl ikke anmeldes til statsforvaltningen.

Forældrene bør dog ved en ændring af barnets bopæl sørge for, at bopælsændringen indberettes til CPR. Der henvises herom til afsnit 8.

Om tvangsfuldbyrdelse af aftaler om barnets bopæl henvises til afsnit 6

Håber i forstår mit spørgsmål selvom dette blev lidt forvirrende.. 

Og har i ellers nogen gode råd til ham så kom frisk med dem. Pigerne er 5 år hvis det har nogen betydning. 

Håber i kan hjælpe. 

På forhånd - tak. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

roenlund

Sådan som jeg ser det, så nej det skal de ikke da pigernes adresse ikke ændrer sig...

Anmeld

18. juni 2012

Janni.

roenlund skriver:

Sådan som jeg ser det, så nej det skal de ikke da pigernes adresse ikke ændrer sig...

det er også sådan vi ser det, men vi blev i tvivl. Man kan hurtig "se det svar" som man gerne vil.. 

Anmeld

18. juni 2012

FruK

De skal ikke gøre noget, med mindre adressen skal flyttes. 

Anmeld

18. juni 2012

Janni.

FruK skriver:

De skal ikke gøre noget, med mindre adressen skal flyttes. 

Super, tusind tak for svaret. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.