Lynlås i ammepuden - hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.594 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

Rikke, Liam & Linus

Håber der en der kan hjælpe.

Jeg vil gerne sy et ammepudebetræk med lynlås, så det er nemt at tage af og vaske. Men HVOR skal lynlåsen sidde? På ydersiden?

Og hvor lang skal lynlåsen være for man ikke skal bakse alt for meget med at få den ind og ud?

Mon der er en derude der har et betræk med lynlås der gider kigge(og måle) for mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Nettemor

Du kan også sætte den i den ene ende Så skal den ikke være så frygteligt stor

Anmeld

18. juni 2012

Nea85

Rikke&Liam skriver:

Jeg vil gerne sy et ammepudebetræk med lynlås, så det er nemt at tage af og vaske. Men HVOR skal lynlåsen sidde? På ydersiden?

Og hvor lang skal lynlåsen være for man ikke skal bakse alt for meget med at få den ind og ud?

Mon der er en derude der har et betræk med lynlås der gider kigge(og måle) for mig?

Jeg ville sætte den på indersiden. Hvor lang den skal være afhænger lidt af hvilket materiale der er inde i selve posen. Jeg ville nok bruge en lynlås på 30 cm uanset materiale

Anmeld

18. juni 2012

Rikke, Liam & Linus

Nea85 skriver:

Jeg ville sætte den på indersiden. Hvor lang den skal være afhænger lidt af hvilket materiale der er inde i selve posen. Jeg ville nok bruge en lynlås på 30 cm uanset materiale

Men bliver man ikke irriteret hvis den sidder inde mod maven.... og er 30 cm virkelig nok? 

Anmeld

18. juni 2012

Rikke, Liam & Linus

Nettemor skriver:

Du kan også sætte den i den ene ende Så skal den ikke være så frygteligt stor

ja....det havde jeg ikke overvejet. Dumme ammehjerne ..

Anmeld

18. juni 2012

Nea85

Rikke&Liam skriver:

ja....det havde jeg ikke overvejet. Dumme ammehjerne ..

Men alt efter materiale i selve puden tror jeg det kan blive en kamp at få betrækket på

Anmeld

18. juni 2012

Nettemor

Nea85 skriver:

Ikk

Men alt efter materiale i selve puden tror jeg det kan blive en kamp at få betrækket på

Ikke hvis man laver den i hele bredden? Og så ville den ikke komme til at irritere.. Altså jeg ved det ikke. Har faktisk ikke afprøvet men da jeg lavede en hynde satte jeg den der. Der fungerede fint.. men jeg ved det som sagt ikke 100%

Anmeld

18. juni 2012

Nea85

Rikke&Liam skriver:

Men bliver man ikke irriteret hvis den sidder inde mod maven.... og er 30 cm virkelig nok? 

Jeg er ret sikker på, at lynlåsen sad der på min, og jeg var ikke generet af den
Hmm, det kan da egentlig godt være at den skal være langere, men igen, materialet inde i puden har meget at sige. Hvis det er en fast pude ville jeg foretrække en bred åbning, mens jeg ville foretrække en lidt smallere åbning hvis der var kugler i - så man ikke risikerer at den falder ud af betrækket, når man er i gang med at putte det på

Anmeld

18. juni 2012

mariamiss6

Rikke&Liam skriver:

Hvorfor sætte en lynlås i? 

Du kan bare lave betrækket som til en hovedpude, med sådan en ekstra "klap" som er inden i.... 

Anmeld

19. juni 2012

Rikke, Liam & Linus

mariamiss6 skriver:

Hvorfor sætte en lynlås i? 

Du kan bare lave betrækket som til en hovedpude, med sådan en ekstra "klap" som er inden i.... 

Ja, det ved jeg. Men synes bare at det er en kamp at få det på så. Det er en fossflake pude

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.