Ferie som 2 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

675 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

Anonym trådstarter

Hvor længe er okay for et barn på 2 år at være på ferie ved sin far?

Barnet bor langt fra faderen, og ser kun sin far hveranden weekend, og den ordning har kun kørt i et halvt år, inden da så barnet kun sin far et par timer i ugen.
Nu vil far så have 2 uger i streg i sommerferien, og jeg havde egentlig sagt ja indtil at jeg kom i tanker om en episode (som varede ved i en hel uge) vi havde hjemme efter barnet havde været ved sin far i lang tid i forbindelse med at mor skulle opereres.
Jeg vælger så at høre far om ikke vi kan skille de 2 uger ad, så han får en uge med barnet af gangen, og ikke 14 dage i streg.

Er det meget urimeligt af mig?

Jeg tænker på mit barns bedste, og han mener at vores barn jo ligeså godt kan lære det, for det er jo sådan det skal være når barnet bliver større.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville nok som du foreslår dele de to uger op til 2 enkelte uger. Det er rigtig lang tid, at være væk hjemmefra.

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville nok som du foreslår dele de to uger op til 2 enkelte uger. Det er rigtig lang tid, at være væk hjemmefra.

Faderen blev bare meget sur over at jeg trak i land igen, for nu havde han planlagt ferien.

Jeg synes bare vores største opgave er at sørge for at vores barn ikke oplever endnu engang at føle sig så svigtet og forladt som det havde gjordt sidst.

Anmeld

18. juni 2012

MoarHvidovre

Anonym skriver:

Faderen blev bare meget sur over at jeg trak i land igen, for nu havde han planlagt ferien.

Jeg synes bare vores største opgave er at sørge for at vores barn ikke oplever endnu engang at føle sig så svigtet og forladt som det havde gjordt sidst.

Jeg kan godt se, at det ikke er nemt og hvis han allerede har fået ferie fra sit arbejde og har booket noget.

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg kan godt se, at det ikke er nemt og hvis han allerede har fået ferie fra sit arbejde og har booket noget.

Han går ledig, så han skal ikke bede om ferie.

Anmeld

18. juni 2012

MoarHvidovre

Anonym skriver:

Han går ledig, så han skal ikke bede om ferie.

Ja, så forstår jeg det da slet ikke. Hvis han ikke har lejet/booket noget i 2 uger er det da ikke noget problem, at dele de 2 uger.

Min søster en datter på 4 år og hun er hos sin far i 10 dage og det er fastsat af statsamtet. Det er først til næste år, at hun er der 2 uger.

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Ja, så forstår jeg det da slet ikke. Hvis han ikke har lejet/booket noget i 2 uger er det da ikke noget problem, at dele de 2 uger.

Min søster en datter på 4 år og hun er hos sin far i 10 dage og det er fastsat af statsamtet. Det er først til næste år, at hun er der 2 uger.

Jeg tvivler på at der er blevet lejet noget, der er nok nærmere planlagt nogle ture, men de kan vel lægges i en anden uge.

Jeg ringer nok til statsforvaltningen imorgen, for at få deres bud på hvad jeg gør, for jeg vil ikke mene at 14 dage er godt for vores barn lige nu.

Anmeld

18. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter skulle have været på ferie hos sin far i to uger sidste sommer, men vi blev enige om, at det var for lang tid væk fra mig (der var ikke mulighed for at dele den op, da de skulle besøge hendes fars familie)

I år (hun fylder 3 i september) skal hun med sin far på ferie i to uger, og jeg er sikker på, det nok skal gå godt

Anmeld

18. juni 2012

TNBC

Anonym skriver:

Hvor længe er okay for et barn på 2 år at være på ferie ved sin far?

Barnet bor langt fra faderen, og ser kun sin far hveranden weekend, og den ordning har kun kørt i et halvt år, inden da så barnet kun sin far et par timer i ugen.
Nu vil far så have 2 uger i streg i sommerferien, og jeg havde egentlig sagt ja indtil at jeg kom i tanker om en episode (som varede ved i en hel uge) vi havde hjemme efter barnet havde været ved sin far i lang tid i forbindelse med at mor skulle opereres.
Jeg vælger så at høre far om ikke vi kan skille de 2 uger ad, så han får en uge med barnet af gangen, og ikke 14 dage i streg.

Er det meget urimeligt af mig?

Jeg tænker på mit barns bedste, og han mener at vores barn jo ligeså godt kan lære det, for det er jo sådan det skal være når barnet bliver større.

forskelligt hvor laenge et barn kan vaere vaek fra sit hjem.

Og som du siger, mener du ikke at dit barn kan klare 2uger i traek, og det er du noedt til at forklarer ham, og proev at hoere hvad det er han har planlagt, og om det ikke kan rykkes?

Fortael ham om sidste gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.