Som frisør bliver jeg tit stillet det spørgsmål, mit barn har arp. Men jeg må desværre skulle jer for nej det er det ikke. Når et barn når over 1års alderen er det ikke arp mere, men skidt.
Vi har altid fået afvide at vi ikke må vaske hår for tit på vores børn. Men de sveder utroligt meget og leger rundt i mange ting, så derfor får de rigtig meget snavs i håret.
Jeg har selv stået i samme sted som jer, troede at min datter havde arp. Jeg snakkede med en af mine sælgere i salonen, og spurget efter en shampo til min datter. Men hun fortalte at det ikke var arp men snavs, det sætter sig i hovedebunden. Hun anbefalte at jeg vaskede hendes hår noget mere og det hjalp.
I må aldrig pille mm. i det når håret er tørt, for det kan gøre ondt. I skal vaske håret to gang med shampo, Første gang løsner det snavset, anden gang bliver håret vasket helt rent. Faktisk gælder samme regl for os alle. Vaske altid håret to gange.
Så prøv at vaske deres hår flere gange om ugen og husk at vaske det to gange hver gang.
Anmeld