Blestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

Isabeau

Hej!

Har nu en datter på 2 år og 9 mdr., hun begynder i børnehave d. 16. aug., så er det et dumt tidspunkt og fjerne bleen nu?

Hun kan godt sige når hun tisser og laver stort - så står hun for sig selv og når vi spør´ hende, så fortæller hun os hvad hun laver.

Hun har prøvet og tisse på "potte" - den man sætter hen over toilettet, og det gik okay uden ble i en weekends tid, men så kom der en del sygdom, hun sku´ passes af familie og lign., så bleen kom på igen...

Hvad syns´ du? Skal bleen af nu inden børnehave, eller skal vi vente til efter?

Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Plysbjørnen

Isabeau skriver:

Hej!

Har nu en datter på 2 år og 9 mdr., hun begynder i børnehave d. 16. aug., så er det et dumt tidspunkt og fjerne bleen nu?

Hun kan godt sige når hun tisser og laver stort - så står hun for sig selv og når vi spør´ hende, så fortæller hun os hvad hun laver.

Hun har prøvet og tisse på "potte" - den man sætter hen over toilettet, og det gik okay uden ble i en weekends tid, men så kom der en del sygdom, hun sku´ passes af familie og lign., så bleen kom på igen...

Diana

Jeg ville helt klart vente hvis jeg var jer... Ligeså meget for at se hvordan det går i børnehaven inden i fjerner den.

Anmeld

18. juni 2012

Nemesis

Hvis hun ved hvad det vil sige at tisse og prutte er hun jo bevidst om det, så skal bleen da af..og gerne inden start. sommeren er jo en perfekt mulighed for at have tøj på der er let at få op og ned.

Når hun ovenikøbet allerede har haft en weekend hvor hun har haft bleen af, så er det da med at gentage det.

Sara bliver 2½ i denne måned og har været blefri et par måneder nu. hun Var også bevidst om hvad hun lavede og vi begyndte derfor at have tissetid og vs bakkede fuldt op.

Hun er kommet meget nemt til det og med virkelig få uheld. I dag sover hun også middagslur uden ble og kan snart smide natbleen også, da hun for det meste vågner når hun skal tisse.

Så bare kom i gang.

:-) Sisse

Anmeld

18. juni 2012

hekran

Nemesis skriver:

Hvis hun ved hvad det vil sige at tisse og prutte er hun jo bevidst om det, så skal bleen da af..og gerne inden start. sommeren er jo en perfekt mulighed for at have tøj på der er let at få op og ned.

Når hun ovenikøbet allerede har haft en weekend hvor hun har haft bleen af, så er det da med at gentage det.

Sara bliver 2½ i denne måned og har været blefri et par måneder nu. hun Var også bevidst om hvad hun lavede og vi begyndte derfor at have tissetid og vs bakkede fuldt op.

Hun er kommet meget nemt til det og med virkelig få uheld. I dag sover hun også middagslur uden ble og kan snart smide natbleen også, da hun for det meste vågner når hun skal tisse.

Så bare kom i gang.

Min tanke var også, at sommeren var den perfekte tid at starte på det.  Så kommer der jo også sandsynligvis en periode på tre uger, hvor hun er hjemme, hvor I virkelig kan have hende under opsyn og hjælpe hende med sin nye vane. Go for it!

Selvfølgelig kan du have nogle tilbagefald, når hun starter i børnehave, men det behøver ikke være slemt.

Vores Kristoffer bliver 3 um tre uger og han har ikke brugt ble siden marts - overhovedet. Ingen dagble og ingen natble. Han er virkelig god til selv at fornemme det og står selv op og tisser, hvis han skal om natten.

Det var ikke sådan, at han var voldsomt bevidst om det, men det blev han jo hurtigt, da vi tog bleen væk, fordi pludselig kunne han jo mærke det. Bleer absorberer jo væsken, så den har aldrig generet ham rigtigt.

Vi havde vores betænkeligheder, da han startede børnehave i maj, men han har kun haft et enkelt uheld, hvor han ikke fik trukket bukserne langt nok ned.

De første uger uden ble havde han natbleen, men så ville han ikke have den mere og vi valgte bare at stole på, at han var klar, så vi armerede os med vådliggerlagner, men det blev aldrig nødvendigt, så vi har fjernet dem igen. Han gik konstant på toilet de første uger, fordi han syntes det var sjovt og det var også fint nok for at få arbejdet den nye rutine ind.

Prøv og se, hvad der sker, men du skal nok sætte to uger af til at komme af med dagbleen og stadigvæk bruge ble til lur og nat i første omgang 

Anmeld

18. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville helt klart gøre det nu. Der er stadigvæk et stykke tid til, at hun skal starte i bh.

Anmeld

18. juni 2012

Nea85

Nemesis skriver:

Så bare kom i gang.

Jeg undskylder, at jeg sådan "bryder" ind i tråden uden at have et svar..
Jeg faldt lige over det du skrev om "tissetid" - vil du ikke uddybe det lidt og forklare, hvad det er? Min datter er kun lige blevet et år, men der kommer jo også en dag, hvor hun skal smide bleen

Anmeld

19. juni 2012

Nemesis

Nea85 skriver:

Jeg undskylder, at jeg sådan "bryder" ind i tråden uden at have et svar..
Jeg faldt lige over det du skrev om "tissetid" - vil du ikke uddybe det lidt og forklare, hvad det er? Min datter er kun lige blevet et år, men der kommer jo også en dag, hvor hun skal smide bleen

jo da

i starten var tissetid at når jeg gik ud og tissede så kom hun med og sad på potten. Det blev til en hyggestund og hun vænnede sig til at sidde og de fleste gange tissede hun faktisk også.

Så fik hun selv interessen for tissetid, og så begyndte hun selv at sidde på potten uden jeg var på wc.

Da bleen blev smidt var tissetid en reminder for at hun skulle ud og tisse når der var gået 2-3 timer og nu er det når vi skal sove at vi lige har tissetid.

Det kommer sig egentlig af, at jeg er meget alene med ungerne så da hun var lille kunne jeg ikke gå på wc uden at tage hende med, så det blev tilvænnet på den måde og vi har aldrig haft noget bøvl med at ville sidde på potten og i april ville hun så kun bruge toilettet og bruger kun potten når der ellers er optaget- men så er det jo også hyggeligt at sidde og tisse sammen( man er vel en pige)

Sisse

Anmeld

20. juni 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Isabeau skriver:

Hej!

Diana

Jeg vil sige go for it..
Hvis allerede nu viser interesse for potte/wc og iøvrigt ikke havde ble på hen over weekenden..

Anmeld

20. juni 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min datter var ble fri som 2 ½ årig. Min søn er 20 måneder og han sidder på potten inden han skal sove og når han vågner.

Anmeld

20. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker at det ka være en god ide at vente til i har sommerferie, hvor i har fred og ro til evt uheld. Så ka hun rende rundt med numsen bar og i ka hygge jer med det! Det var sådan vi gjorde sidste år i påsken og der har ik været ret mange uheld, tror det skyldes at vi bare havde god tid. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.