Hjemme hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2012

Moderator

Profilbillede for Moderator
HeXeri skriver:

Det er en anonym trådstarter, jeg kender personen ligeså godt som du gør. Jeg har svært ved at se sammenhængen i din anklage, har du noget at komme med, så kom med det - ellers luk?

opfordere lige til en ordenlig tone, der skal være plads til delte holdninger og meninger. også selvom de modsiger ens egne.. 

husk at gå efter bolden. og ikke personen.

fortsat god debat..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

HeXeri

Moderator skriver:

opfordere lige til en ordenlig tone, der skal være plads til delte holdninger og meninger. også selvom de modsiger ens egne.. 

husk at gå efter bolden. og ikke personen.

fortsat god debat..

Læs tråden moderator. Først nu kommer der en advarsel?!
Kan man ikke tage det selv, skulle man måske holde sig for god til den tone i første omgang.

Anmeld

27. juni 2012

Moderator

HeXeri skriver:

Læs tråden moderator. Først nu kommer der en advarsel?!
Kan man ikke tage det selv, skulle man måske holde sig for god til den tone i første omgang.

der er mange sider (pyhh) og jeg er igang med at kigge tråden igennem, der kommer sikkert flere advarsler. Det skulle ikke undre mig eftersom den er blevet så lang. 

nu faldt jeg tilfældigvis bare over din kommentar. man skal jo starte et sted  

Anmeld

27. juni 2012

TNBC

HeXeri skriver:

Det skal jeg ikke kunne sige om man gør, jeg gør ikke i mit hjem og du kan vel kun svare for hvad du gør i dit hjem?
Men at kalde det for mishandling, forsømmelse er altså at strække den fuldstændigt ud af proportioner.

det har jeg ikke sagt. men jeg synes faktisk at det er boernemishandling at hive et barn ud af sengen paa den maade. Det oedelaegger jo deres soevn. Cut ned paa hans videospil, tv.. men hiv ham ikke ud af sengen paa den maade.

Jeg har ikke boern, og ville behandle et barn paa den maade. Jeg faar det daarligt naar jeg laeser det.
Og jeg er ligeglad med at nogen siger: Ja, men det er helt normalt, saadan er jeg vokset op. Jeg finder det modbydeligt og jeg vil ikke vaere i saadan et hjem.

Anmeld

27. juni 2012

HeXeri

Yurie skriver:

det har jeg ikke sagt. men jeg synes faktisk at det er boernemishandling at hive et barn ud af sengen paa den maade. Det oedelaegger jo deres soevn. Cut ned paa hans videospil, tv.. men hiv ham ikke ud af sengen paa den maade.

Jeg har ikke boern, og ville behandle et barn paa den maade. Jeg faar det daarligt naar jeg laeser det.
Og jeg er ligeglad med at nogen siger: Ja, men det er helt normalt, saadan er jeg vokset op. Jeg finder det modbydeligt og jeg vil ikke vaere i saadan et hjem.

I bliver simpelthen nødt til at se det der i noget perspektiv.

Børnemishandling er incest, fysisk og psykisk vold. Det er en titel vi bibeholder de stakler der har måttet leve under de kummerligste forhold vi kan forestille os.

At hun vækker sine børn en halv time tidligere er ikke børnemishandling.

Anmeld

27. juni 2012

TNBC

HeXeri skriver:

I bliver simpelthen nødt til at se det der i noget perspektiv.

Børnemishandling er incest, fysisk og psykisk vold. Det er en titel vi bibeholder de stakler der har måttet leve under de kummerligste forhold vi kan forestille os.

At hun vækker sine børn en halv time tidligere er ikke børnemishandling.

jeg synes at det er synd for barnet at blevet hevet ud af sengen paa den maade. Jeg er ligeglad med hvad du synes. Jeg ville have det daarligt hvis jeg saa et barn blive vaekket paa den maade.

Hvis boernemishandling kun er fysisk og psykisk vold, hvorfor kan man saa blive anklaget for boernemishandling ved at faa sine boern til at gaa rundt noegen? Det er jo naturligt at vaere noegen ikke, og elsker boern ikke at faa lov til at loebe noegne rundt om sommere(paa stranden eller i haven)

Anmeld

27. juni 2012

Moderator

okay.. PYYHA... nu har jeg taget mig god tid til at læse HELE tråden igennem, jeg må indrømme og sige at vi er glade for den gode tone der generelt er i denne debat (bliv ved med det) 

- Der er dog nogle få punkter som jeg gerne vil nævne, for en kort bemærkning.

Det er ikke tilladt at stille spørgsmålstegn eller i det hele taget at ville begynde at diskutere en TS' anonymitet. det skal respekteres.. 

Der har været nogle enkelte personlige "fingerpegnings" kampe under debatten, hvor bolden simpelthen bliver overset. ( Det er fint og helt i orden at være uenige med hinanden. det er grundstenen for en god debat. MEN det skal respekteres at vi som mennesker er forskellige og vi er alle vokset op med forskellige forælre i forskellige sociale sammenhænge, derfor vil der også være forskellige holdninger indenfor f.eks. som denne tråd handler om.. børneopdragelse. det er i orden at debattere og det er i orden at ytre sin mening om emnet. så længe det ikke begynder at blive personligt imod hinanden...) Gå efter bolden (debatten)

BRUG OS.. hvis i føler jer forulempet eller hvis i mener at der er nogen der er gået over stregen. det er det vi bla. er her for. 

Ellers vil jeg bare opfordre til at holde den gode tone herinde så vi kan holde ud at være her alle sammen.. her skal være plads til at man kan komme og fortælle om hvordan man syntes ens børn skal opdrages, hvordan man bedst kan lide sin kaffe.. osv.. uden at blive haglet ned og gjort til et dårligt menneske.. 

en god ting at huske på..

Alle mennesker er ok.. 

men nogle ting de gør og nogle ting de siger, kan muligvis ikke være ok. men det gør dem IKKE til dårlige mennesker.. 

ellers er der ikke så meget at sige.. andet end at jeg håber at den gode debat fortsætter og trangen til at pege fingre fortages..

Anmeld

27. juni 2012

marius' mor

Anonym skriver:

1) Man skal smage på maden

2) Kød og grøntsager fylder mere på tallerknen end andet

3) Pizza er lavet fra bunden herhjemme da dem fra pizzariaet er fyldt med ligegyldige kulhydrater

4) Et nej er et nej

5) Et måske kan hælde til både et ja og et nej alt afhængeligt af opførsel

6) Dårlig opførsel straffes med timeout/og i tilfælde hvor det ikke er nok skal der skrubbes toiletter og ligges tøj sammen i lange baner

7) De skal selv rydde op på værelset

8) Er man for lille til at rydde op,så er man for lille til så meget legetøj hvilket medføre at det der ikke ryddes op bliver sat i kælderen eller til salg

9) De skal fra tidlig alder deltage i rengøring og madlavning og have en maddag om ugen hvor de står med mig eller deres far i køkkenet.

10) Er man i vores hjem så er det vores regler. 

11) Børn af andre (gæster) bliver straffet som vores egne

12) God opførsel belønnes med ros,kys,kram,historielæsning,ture på legepladsen,legeland ect.

13) Penge til fredagshygge,legetøj ect optjenes ved huslige pligter (Rydde op ,støvsuge og støve af på eget værelse)

Alt dette har resulteret i velfungerene børn samt børnenes venner som opføre sig pænt når de er her da de også ser hvad der sker ved god samt dårlig opførsel. De deltager selv med de ting de ved der belønnes og kommer stolt og fortæller når de har fået håndvasken til at skinne efter at have sagt et grimt ord. Ordet luder er blevet interessant for 0 klasse (ja 0 klasse) og det er vigtigt for mig at de lære at der er konsekvenser ved at sige den slags.

Nogen vil mene mine regler er strikse,men jeg ser en gavnlig effekt.

Jeg er ikke hård i opdragelsen som sådan. Men at læse indlægget om en kommende mors beretning om et ubehageligt besøg fik mig til at tænke på hvor striks jeg er kontra mange andre. 

For jeg ser børn der lære at opføre sig pænt,høfligt,de lære at lave mad,de lærer hvad en god kost består af,de lære at ved en ugerning er der en straf i form af en konsekvens hvilket vil følge dem resten af deres dage. De lære de huslige pligter og hvordan det gøres ordentligt. Den ældste er 7½ og kan vaske tøj. 

Hvordan vil du mene det er at være barn hos os udfra det du har læst?

hmm umiddelbart okay.. Men jeg kunne aldrig finde på at give en gæsts barn skæld ud/give konsekvens/ time out.. aldrig.. Når forældrene er der må det være op til dem at opdrage deres børn.. det vi jeg aldrig hverken tillade mig at gøre eller påtage mig.. hvis et barn er på besøg uden forældre, eks for at lege med mit barn, ville jeg (afhængig af alder) godt kunne finde på at fortælle hvis det gør noget som vi ikke vil have.. Men jeg kunne aldrig finde på at sætte en legekammerat til at skrubbe toilet eller lign. det synes jeg ikke man kan tillade sig.. men det er bare min holdning..

hvis barnet opfører sig så uopdraget at det gør noget som ville "fortjene" toiletskrub, så ville jeg forklare barnet hvad det gør, som ikke er i orden og at h*n ikke må opføre sig sådan her.. i værste tilfælde ville jeg ringe til forældrene og forklare situationen og bede dem hente barnet.. men så skal det være meget ekstremt..

Anmeld

27. juni 2012

marius' mor

FruK skriver:

Det gør de nok ikke, hvis de ved, at konsekvensen er, at man kan blive sat til at skrubbe toiletter.

TS;
Jeg synes du lyder ret striks. Men du har da sikkert velopdragne børn.

Jeg ville ikke begynde at udføre min egen slags straf på andres børn. Her bliver de sendt hjem, hvis de ikke hører efter vores regler.

Jeg mener i øvrigt også godt, at man kan få velopdragne børn, uden helt så mange regler.

Eller bange børn...

Anmeld

28. juni 2012

HeXeri

Yurie skriver:

jeg synes at det er synd for barnet at blevet hevet ud af sengen paa den maade. Jeg er ligeglad med hvad du synes. Jeg ville have det daarligt hvis jeg saa et barn blive vaekket paa den maade.

Hvis boernemishandling kun er fysisk og psykisk vold, hvorfor kan man saa blive anklaget for boernemishandling ved at faa sine boern til at gaa rundt noegen? Det er jo naturligt at vaere noegen ikke, og elsker boern ikke at faa lov til at loebe noegne rundt om sommere(paa stranden eller i haven)

Og jeg synes du antager en masse som du i realiteten ikke aner noget som helst om. "Hiver barnet ud af sengen på den måde" er en antagelse, du aner ikke noget om om barnet er forberedt på det "Rydder du ikke op nu, kommer du til det inden skole", du ved ikke om barnet bliver vækket blidt og mindet kærligt på at der skal altså ryddes op. Faktisk aner du slet ikke noget som helst om hvordan det fungerer i praksis.

At vi så har unger derude der på ingen måde kan finde ud af at indordne sig under den der bestemmer, kan måske findes i forklaringen på jeres konfliktskyhed. Hvordan skal man ellers lære sine børn at der eren konsekvens for alle ens valg? At der altså er en der bestemmer, den der bestemmer skal man indordne sig under. Ikke fordi vi lever i et meningsløst diktatur - men fordi vi har indrettet hele vores samfund som en stige, er du placeret nederst på stigen (som børn er), indordner du dig.

Det at få sine børn til at rende nøgne rundt, er psykisk mishandling. Men det er jo ikke noget der står alene, de børn der bliver misrøgtet bliver det altså ikke kun på een måde. Det er et helt liv de mister, fordi der er voksne omkring dem der ikke magter den forholdsvist nemme opgave det er at lave glade unger. At I kalder hendes strenge opdragelse for mishandling er at tage pis på de børn der går igennem et helvede hver eneste dag. Jeg synes I skulle skamme jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.