svigérmødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

Anonym trådstarter

Min sviger mor går mig på naverne.
vi var til føselsdag hos min kærestes mormor i lørdags, min søn er meget træt kl 21.30 det havde ikke lykkeds os og få ham til og sove, når men han er mega træt og så kommer min svigermor med den bemærkning "ej han er da ikke træt og i kan sagtens blive til vi har drukket kaffe, andet er syndt for mormor"

og jeg tænkte bare hvad snakker du om kvindemenneske, så jeg sagde bare til min kæreste at enten så køre du os hjem nu eller også finder vi selv hjem.

men det væreste er sku at hun mod siger min opdragelse, eksempel. jeg havde sagt at min søn ikke skulle havde mere snaks før vi skulle spise og stadigvæk efter jeg kommer fra torilettet spiser han det sadig.  ville bare AF med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

MorDk

jeg sys det er rigtig ærgelig når folk/familien ikke kan se og respekterer de valg man tager ift. ens børn osv.

Selvfølgelig er dit barn træt når kl.21.30. Det er også sent... Vores søn er knapt 21 mdr. og vi bliver ikke sent ude... jo engang imellem så er han med og oppe til kl.22.00 men helst ikke senere... det ødelægger hans rytme... og vores... Man kan være længere ude, når ungerne bliver større og/eller de kan falde i søvn på en seng, i barnevogn eller lign.

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

jeg sys det er rigtig ærgelig når folk/familien ikke kan se og respekterer de valg man tager ift. ens børn osv.

Selvfølgelig er dit barn træt når kl.21.30. Det er også sent... Vores søn er knapt 21 mdr. og vi bliver ikke sent ude... jo engang imellem så er han med og oppe til kl.22.00 men helst ikke senere... det ødelægger hans rytme... og vores... Man kan være længere ude, når ungerne bliver større og/eller de kan falde i søvn på en seng, i barnevogn eller lign.

ej men altså min svigermor tænker ikke på andre end sig selv. og det er altid mig der er glalt på den og jeg føler mig virkeligt som familiens sorte får.
men når man opdrager op mit barn blir jeg sku sur

Anmeld

18. juni 2012

lio

Anonym skriver:

vi var til føselsdag hos min kærestes mormor i lørdags, min søn er meget træt kl 21.30 det havde ikke lykkeds os og få ham til og sove, når men han er mega træt og så kommer min svigermor med den bemærkning "ej han er da ikke træt og i kan sagtens blive til vi har drukket kaffe, andet er syndt for mormor"

og jeg tænkte bare hvad snakker du om kvindemenneske, så jeg sagde bare til min kæreste at enten så køre du os hjem nu eller også finder vi selv hjem.

men det væreste er sku at hun mod siger min opdragelse, eksempel. jeg havde sagt at min søn ikke skulle havde mere snaks før vi skulle spise og stadigvæk efter jeg kommer fra torilettet spiser han det sadig.  ville bare AF med det

nej hvor belastende, totalt mangel på respekt for dig og din opdragelse.

Hun lyder som en hård omgang svigermor.

Anmeld

18. juni 2012

Karo

Har du prøvet at sige til hende på en pæn måde, at du gerne vil have at hun ikke blander sig i jeres opdragelse af jeres barn ?

Måske hun ikke selv har tænkt over at i ikke bryder jer om det? 

Anmeld

18. juni 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Det er da bare super ærgeligt !! Jeg ville selv blive SÅ gal.. !! Når jeg siger ikke flere snacks, så er det sådan.. Min svigermor kunne aldrig drømme om det , men det kunne min mor.. Og jeg ville blive lidt gal .. De skal respektere at man er forskellige .. 

Fx er min mor typen der køber en gave HVER gang at min niece og nevøer kommer.. Og nu forventer de gaver HVER gang.. Det syntes jeg er dybt forkert.. Og min søster er blevet ret træt af det .. 

Så mit råd er at sige det til din svigermor.. Kan godt være det er svært., men inviter hende på kaffe .. Og forklar hende situationen stille og roligt .. Og sig at i opdrager anderledes.. Og så syntes jeg altså din kæreste burde  støtte op om det !

Anmeld

18. juni 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Ja .. Ved ik om det bare er meningen de skal være sådan

De burde respekterer vores valg som forældre , det er OS der ved hvad der er bedst for vores barn ! 

Anmeld

18. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Den med sovningen vil jeg da give dig ret i. Er barnet træt skal det da sove.
Men snacks før aftensmaden er at gå i lidt for små sko. Bedsterne elsker at forkæle de små, de små elsker at blive forkælet og de har ingen problemer med at finde tilbage i den normale gænge når det er mors regelsæt der tager over igen.
Tag den med hende, men pas på med du ikke bliver alt for stiv. Muligt det er dit barn, men det er også din kærestes og hans families

Anmeld

18. juni 2012

MorDk

HeXeri skriver:

Den med sovningen vil jeg da give dig ret i. Er barnet træt skal det da sove.
Men snacks før aftensmaden er at gå i lidt for små sko. Bedsterne elsker at forkæle de små, de små elsker at blive forkælet og de har ingen problemer med at finde tilbage i den normale gænge når det er mors regelsæt der tager over igen.
Tag den med hende, men pas på med du ikke bliver alt for stiv. Muligt det er dit barn, men det er også din kærestes og hans families

Ja men hvis man som mor har sagt nej og andre går mod det og bare giver snacks alligevel så er det ALTSÅ ikke OK i mine øjne...

Anmeld

18. juni 2012

HeXeri

MorDk skriver:

Ja men hvis man som mor har sagt nej og andre går mod det og bare giver snacks alligevel så er det ALTSÅ ikke OK i mine øjne...

Nej, helst skulle det jo slet ikke komme til en kamp, men det er jo ligeså meget mors ansvar som det er bedstemors. Man kan jo gå ind i disse familierelationer med et ønske om at alt skal glide bedst muligt og vælge sine kampe. Sovetider er ikke til diskution, en snack før aftensmaden er lidt ligegyldigt i det store billede...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.