Er her læge (eller bare et klogt hoved) til stede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.531 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg får sp sindsyge mavekramper hver gang jeg har spist mad med fløde i. Eller det vil sige, jeg får det ik af flødekartofle.  Men ellers gør jeg.

Hvad er det der sker i min mave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

LRJ

Anonym skriver:

Jeg får sp sindsyge mavekramper hver gang jeg har spist mad med fløde i. Eller det vil sige, jeg får det ik af flødekartofle.  Men ellers gør jeg.

hvordan har den det med andre mælkeprodukter ? for jeg tænker lactoseallergi

Anmeld

17. juni 2012

Lady Marion <3

Velkommen i klubben   Jeg får det altid hvis der er fløde i maden dog ikke af fløde skum ??  Men jeg tænker at det er fordi ting med fløde i generelt er fedt og mange kvinder har lidt irritabel tyktarm og så kan den have svært ved at kapere fed mad

Anmeld

17. juni 2012

come2

Anonym skriver:

Jeg har det hver gang jeg spiser fløde og fed mad. Det er irratabel tyktarm hos mig

Anmeld

17. juni 2012

samantha1986

Anonym skriver:

Jeg har irritabel tyktarm og fed mad er no go for mig. Jeg får kramper, dårlig mave og virkelig ondt. Og det kan jeg også få ved mælke produkter og brød lavet på hvede mel

Anmeld

17. juni 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg kender det også - især med fløde og fed mad, så går det direkte i mavsen 

Anmeld

17. juni 2012

Anonym trådstarter

Godt at høre at jeg ik er den eneste. Får det kun når det er varm fløde. Ik af kold fløde. Og heller ik af andet fed mad

Men ku da tyde på det med tyktarmen så

Anmeld

17. juni 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Jeg vil tro at det er en eller anden mild form for Lactose alergi... Jeg har det selv sådan at hvis jeg bruger Sødmælk i min mad bliver jeg syg, fløde er knap så slemt...

Jeg opdagede det da jeg som 18 for første gang lavede risengrød til mig selv af sødmælk... Hvilket resulterede i at jeg brækkede mig i stride strømme... Spurgte mig mor om hvorfor jeg blev syg af risengrød, hvad jeg havde lavet galt... Hendes svar: Du har da brugt sødmælk.. Øh ja det stod der på pakken... Hendes svar: Ja men du kan ikke tåle sødmælk... Øh nå og det havde du ikke overvejet at fortælle mig??? Hendes svar: næ hvorfor tror du jeg altid har brugt halv let og halv skummet til Risengrød...

Så mit råd, skift fløden ud med noget der er knap så meget fedt i... Eventuelt en lidt mere fedtfattig fløde eller Mornay Sauce, den er faktisk overraskende til flødekartofler...

Anmeld

17. juni 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Godt at høre at jeg ik er den eneste. Får det kun når det er varm fløde. Ik af kold fløde. Og heller ik af andet fed mad

Men ku da tyde på det med tyktarmen så

Nej det er selve Lactosen (mælke fedtet) i mælken du ikke kan tåle, som der bliver mere koncentreret når mælken/fløden koges da vandet fordamper..

Anmeld

17. juni 2012

Mutti2B

come2 skriver:

Jeg har det hver gang jeg spiser fløde og fed mad. Det er irratabel tyktarm hos mig

Også mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.