Denisep skriver:
Kontaktede du bare en advokat og aftalte eller hvordan? Okay her er jeg alene med min datter og faren er slet ikke inde i billedet han har aldrig set hende da han ikk ønsker kontakt.
Hvilken pris er det ca for at få udarbejdet sådan et testamente.
Jeg fandt en advokat med speciale i testamenter og kontaktede ham. Selve udarbejdelsen af testamentet var en ren formsag da jeg på forhånd havde ridset mine ønsker og argumenter op.
Jeg mener jeg gav 4-5000 for det testamente jeg fik lavet hvilket inkluderede tinglysning, men jeg tror også at det var en dyrere og mere omstændig løsning end der almindeligvis er behov for.
I de år hvor der slet ikke var kontakt mellem far og søn var det enormt vigtigt for mig at sikre at mit barn ikke vlle blive sendt hen til en "fremmed" hvis der skulle ske mig noget, og derfor havde testamentet høj prioritet hos mig.
Sidenhen da der blev etableret kontakt blev det omvendt vigtigt for mig at tilføje at skulle der ske mig noget så var det fortsat mit ønske at fuld forældremyndighed skulle gå til min søster, men at der skulle værnes om det etablerede samvær til trods for at det som sagt var meget sporadisk.
Uanset de uenigheder faren og jeg oprindeligt havde haft, og uanset at der godt kunne gå længe imellem at de så hinanden, nåede faren nemlig at blive enormt betydningsfuld for min søn.
Anmeld