Eksperthjælp: 6 måneder, sover meget afbrudt efter klokken 02

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

989 visninger
0 svar
0 synes godt om
17. juni 2012

Lisbeth Jess

"6 måneder, sover meget afbrudt efter klokken 02"

Hej Lisbeth..

Jeg har et spøgersmål ang min søn søvn!

Matti falder i søven kl 22 også sover han til ca 02 og vil ha bryst..
også starter festen.
hver 30 min kan jeg stå op og give sut og put..
kl 4 får han bryst igen.. også er jeg godt træt også kommer han over også sover han fra halv fem til ca 8 halv ni...

har prøvet at blive ved men det er hårdt få min søvn også bliver jeg sur og det vil jeg ikke være...

han får grød to gang om dagen skal starte med tre gang om dagen nu her også rugbrød....

har du nogele gode råd...
føler mig som en dårlig mor fordi at jeg giver op og at han ikke vil sove i sin egen seng...!

Lisbeths svar

Hej ! Det lyder som om du er blevet ret så udkørt og trænger til en god nattesøvn.
Jeg vil foreslå du ændrer lidt på rytmen hos Matti!
eftermiddag og aften skal han spise rigtig godt. d.v.s du skal nok amme lidt hyppigt nogle dage for at få produktionen op, så han ikke skal bruge natten til det.
Selvfølgelig skal han også stadig have sin grød og snart også begynde med mere mad.
Se om du kan putte ham til nat ved 2030 tiden ,I hans egen seng tæt ved din, så du kan række ud til ham,Der er håb om han sover til klokken 02.
Efter et måltid, tror jeg han sover videre, indtil morgen.
Deter normalt stadig at give et brystmåltid om natten også til en 6 måneders baby.Deter også både mindre belastende for dig og ham end talrige gange given sut og alligvel ikke få ro.
Når du har ammet må du give ansvaret over til faren, så du kan få hvilt dig.
Du e rikke en dårlig moret at baby sover i egen seng er ikke kriteriet for at være en god mor. En god mor er en lydhør mor, som giver omsorg og nærvær og opfylder sit barns behov.Matti har brug for nærvær/mad, når han græder, og du opfylder hans behov ved at handle på , så det er som det skal være.
Du skal sørge for at få sovet det du kan, så du ikke er så træt. Han mærker når mor er udkørt.
kan du række du og bede om lidt hjælp til en god nattesøvn?

Jeg sendte dit spørgsmål videre til Catrine som er ammevejleder. Hun har sikkert også¨gode råd til dig.
Håber du kan blive lidt inspireret af dette og fortsat held og lykke med Matti.

hav en god sommer.
Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.