Hjælp mig med god barselsgave til far og mor! :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.703 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. juni 2012

Anonym trådstarter

Er anonym fordi min veninde har profil herinde. Hun bruger den vist ikke, men bare for en sikkerheds skyld

Jeg har en nær veninde, der lige har født en fin lille pige. Jeg skal se den nybagte familie på fredag og glæder mig meget. Jeg har allerede givet hende en del gaver til den lille, da vi holdt babyshower for hende, men vil gerne give hende noget på fredag. Jeg tænkte så, at jeg ville lave noget til hende og kæresten, nu den lille har fået gaver. Jeg ved, at hun ville have bagt brød og kage til fryseren, det havde hun store planer om, da jeg havde hende på besøg da hun var 37+3. Men så fødte hun sørme næste morgen, 37+4, så hun nåede aldrig at bage eller noget som helst.

Så jeg havde tænkt mig at lave en kurv med noget hjemmebag til de nybagte forældre. Nogle lækre boller, nogle lækre muffins. Måske også nogle madmuffins?

Men har i gode idéer til hvad jeg kan komme i? Det skal helst være sådan noget hjemmebag og den slags, jeg har ikke råd til at gå ud og købe gavekort til massage eller den slags. Og har i evt. nogle gode opskrifter på boller og muffins? Bollerne skal være sunde grovboller, for det var det hun ville have bagt selv. Muffins tænkte jeg nogle forskellige slags, gerne nogle lækre svampede nogle. Opskrifter??

Og synes i overhovedet det lyder som en god gave? Ville i blive glade for det hvis det var jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

Maja_4000

Jeg synes at det lyder som en RIGTIG god gave ! Jeg var blevet SÅ glad , hvis jeg havde fået det

Følger lige med hvis der kommer nogle gode opskrifter (;

Anmeld

17. juni 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Jeg synes at det lyder som en RIGTIG god gave ! Jeg var blevet SÅ glad , hvis jeg havde fået det

Følger lige med hvis der kommer nogle gode opskrifter (;

Det tror jeg også jeg var blevet! For der er jo så mange der køber til den lille, og man har selv købt så meget. Ikke for at lyde utaknemmelig, men jeg ville næsten ønske nogen havde tænkt på lidt til kæresten og jeg. Eller var kommet med aftensmad en gang imellem eller sådan noget

Måske også hvis nogen har nogle ideer til nogle frysevenlige aftensmadsretter? Som er nemme at transportere

Anmeld

17. juni 2012

Maja_4000

Anonym skriver:

Det tror jeg også jeg var blevet! For der er jo så mange der køber til den lille, og man har selv købt så meget. Ikke for at lyde utaknemmelig, men jeg ville næsten ønske nogen havde tænkt på lidt til kæresten og jeg. Eller var kommet med aftensmad en gang imellem eller sådan noget

Måske også hvis nogen har nogle ideer til nogle frysevenlige aftensmadsretter? Som er nemme at transportere

Altså frikadeller og lasagne er jo altid et hit

Anmeld

17. juni 2012

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Altså frikadeller og lasagne er jo altid et hit

Det har du ret i :-)

Anmeld

17. juni 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Er anonym fordi min veninde har profil herinde. Hun bruger den vist ikke, men bare for en sikkerheds skyld

Jeg har en nær veninde, der lige har født en fin lille pige. Jeg skal se den nybagte familie på fredag og glæder mig meget. Jeg har allerede givet hende en del gaver til den lille, da vi holdt babyshower for hende, men vil gerne give hende noget på fredag. Jeg tænkte så, at jeg ville lave noget til hende og kæresten, nu den lille har fået gaver. Jeg ved, at hun ville have bagt brød og kage til fryseren, det havde hun store planer om, da jeg havde hende på besøg da hun var 37+3. Men så fødte hun sørme næste morgen, 37+4, så hun nåede aldrig at bage eller noget som helst.

Så jeg havde tænkt mig at lave en kurv med noget hjemmebag til de nybagte forældre. Nogle lækre boller, nogle lækre muffins. Måske også nogle madmuffins?

Men har i gode idéer til hvad jeg kan komme i? Det skal helst være sådan noget hjemmebag og den slags, jeg har ikke råd til at gå ud og købe gavekort til massage eller den slags. Og har i evt. nogle gode opskrifter på boller og muffins? Bollerne skal være sunde grovboller, for det var det hun ville have bagt selv. Muffins tænkte jeg nogle forskellige slags, gerne nogle lækre svampede nogle. Opskrifter??

Og synes i overhovedet det lyder som en god gave? Ville i blive glade for det hvis det var jer?

Det er en SUPER idé.

Grovboller, som både kan spises som morgenbrød, men også bruges til sandwich, vil være en god all round ting.

Det er super betænksomt af dig. 

Anmeld

17. juni 2012

Camilla30

Hej! jeg har præcis samme ide som dig, skal besøge min dejlige veninde og hendes mand i eftermiddag for at se deres nyfødte søn, de er lige kommet hjem fra sygehuset og jeg tager en kurv med med hjemmebagte boller, hjemmebagt kage, en pakke smør, en god ost, et glas nutella og et glas hjemmelavet syltetøj, jeg ved hun elsker det hele og da jeg har en gave med til den lille fyr, vil jeg gerne give noget billigt men personligt til mor og far også. Jeg har vedhæftet opskriften på de boller jeg bager, de er virkelig gode og holder sig bløde i flere dage Kagen jeg tager med er en helt traditionel drømmekage, da det er hendes yndlings. God søndag

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. juni 2012

Frk.S

Jeg synes også det er en rigtig sød ide, og er sikker på hun vil sætte stor pris på det. Specielt hvis du også kommer med lidt nem mad til fryseren.

Jeg havde selv lavet en masse mad, kage og brød til fryseren til den første tid, og det synes jeg var GULD værd. Synd for hende, at hun ikke nåede det.

Det kunne fx være:

Lasagne
Frikadeller
Hjemmelavet pizza
Pølsehorn (kan jo også laves med grov dej, så de er lidt sundere)
Pizzasnegle
Kanelsnegle
Muffins
Boller
Tærter
Forskellige gryderetter (fx chilli con carne, spaghetti bolognaise osv)

Altså ikke at du behøver komme med alt det - det var bare nogle forslag.

(Sådan nogle engangs foliebakker er gode at fryse gryderretter, lasagne og lign. i)

Anmeld

17. juni 2012

tarkoflen

Sådan en gave ville jeg elske at få

Retter der kan fryses og er lækre alligevel kunne være kødsovs, tomatsovs med kødboller, boller i karry, chili con carne og så disse kyllinge nuggets, de er også lækre smider lige et par opskrifter

http://www.mylifetime.com/shows/cook-yourself-thin /recipes/oven-baked-crispy-chicken-tenders-with-co leslaw

http://www.valdemarsro.dk/gryderet-med-peanutbutte rsauce/

Med hensyn til boller, så lave jeg nogle koldhævede nogle, men det er lidt på gefühl så kan ikke give en præis opskrift, men vil gerne smide den ind, hvis du vil have den... Jeg plejer at lave den med havregryn og mel, nogle gange putter jeg kerner og nødder i eller gulerødder... Men ellers spørg hende efter hendes opskrift under påskud af, at du skal bruge den til noget andet, for så får hun hendes yndlingsboller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.