Føler mig som en dårlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

994 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. juni 2012

Anonym trådstarter

HVER aften når vores datter ikke vil sove, før jeg følelsen af at jeg er en dårlig mor. En mor som ingen gang kan få sit eget barn til at sove Er kommet så langt ud, at jeg græder hver aften indeni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

Nettemor

Der kan jo være mange grunde til din datter ikke vil puttes Vores lånepige har det også altid været et mareridt med. Og Vores nevø.. Dog ikke når han var hos os

Men hvordan foregår jeres putteritual? Kan jo være jeg kan komme med nogle ideer

Anmeld

15. juni 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

HVER aften når vores datter ikke vil sove, før jeg følelsen af at jeg er en dårlig mor. En mor som ingen gang kan få sit eget barn til at sove Er kommet så langt ud, at jeg græder hver aften indeni

Jamen, hun ender da med at falde i søvn hver aften, gør hun ikke?

Er der megen gråd? Du må hellere lige beskrive ritualet, så kan det jo være, der er nogle mødre med gode råd parat til dig...

Anmeld

15. juni 2012

Anonym trådstarter

Tja, det er lidt forskelligt..

I dag sov hun først middag kl. 12.30 - så hun har fået lov at været op til kl. 20

Men i dag:

Kl. 19: nattøj og ren ble

Kl. 19.45: børste tænder

Kl. 20: pakker hende ind i dynen (hun kan ikke finde ro uden dynen) og så godnat-flaske (hun er 21 mdr. - men kan IKKE sove uden denne flaske)

Hun afviser selv flaske når hun ikke vil have mere, så får hun sutten og bamse, og nogle gange er hun helt væk, og vågner ikke af at komme ind i hendes seng, andre gang går det helt galt, så stiller hun sig op og SKRIGER..

Hun kom ind til os HVER nat imellem kl. 23-01..

Anmeld

15. juni 2012

Mother-love

Åhh stakkel. Du er ikke en dårlig mor. Isabella har også lige været i en periode hvor når hun bare så sin seng skreg hun.
Er sikker på det bare er en periode. Og er også sikker på det ikke er din skyld. En stor herfra.

Anmeld

15. juni 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Åhh stakkel. Du er ikke en dårlig mor. Isabella har også lige været i en periode hvor når hun bare så sin seng skreg hun.
Er sikker på det bare er en periode. Og er også sikker på det ikke er din skyld. En stor herfra.

Hun sover nu  Føler mig så magteløs, men 1000 tak for dit svar

Anmeld

15. juni 2012

fairlady

Har I nogle rutiner?

jeg tror det er vigtigst at hun får nogle rutiner. Bliver puttet hver dag på samme tid og at I gør de samme soveritualer hver dag.

Det er ikke unormalt at de har perioder, hvor de ikke vil sove, men blev ved at holde fast i rutinerne, så skal det nok komme.

pøjpøj

Anmeld

15. juni 2012

Anonym trådstarter

fairlady skriver:

Har I nogle rutiner?

jeg tror det er vigtigst at hun får nogle rutiner. Bliver puttet hver dag på samme tid og at I gør de samme soveritualer hver dag.

Det er ikke unormalt at de har perioder, hvor de ikke vil sove, men blev ved at holde fast i rutinerne, så skal det nok komme.

pøjpøj

Tja, de fast rutiner er jo, at jeg giver hende nattøj på og den rene ble. Så børster vi tænder, og så laver jeg flaske. Når jeg tager dynen ind på sofaen, kralver hun op på den, så pakker jeg inde i, tager sutten og bamse, og så får hun flaske. Når hun så skubber flasken væk, får hun sutten og bamse.

Hun plejer at komme i seng omkring kl 19 - bare ikke altid hun er så træt der, alt efter hvordan hun har sovet om dagen.

Anmeld

15. juni 2012

fairlady

I må jo prøve jer frem...men tænker lidt at det kan være at hun ikke skal have lov til at putte på sofaen først. Det kan jo være at det er hyggeligere end at putte i sengen og så hun tror at I skal hygge, i stedet for at hun skal sove?

Så jeg ville prøve at se om det virkede at putte hende direkte i sengen i stedet. Men giv det lige en uges tid. Fro hun bliver nok sur til at starte med, når hun ikke må putte på sofaen mere.

Jeg ved ikke om det er den rigtige løsning for jer, men i hvert fald et løsningsforslag herfra

Anmeld

15. juni 2012

Anonym trådstarter

fairlady skriver:

I må jo prøve jer frem...men tænker lidt at det kan være at hun ikke skal have lov til at putte på sofaen først. Det kan jo være at det er hyggeligere end at putte i sengen og så hun tror at I skal hygge, i stedet for at hun skal sove?

Så jeg ville prøve at se om det virkede at putte hende direkte i sengen i stedet. Men giv det lige en uges tid. Fro hun bliver nok sur til at starte med, når hun ikke må putte på sofaen mere.

Jeg ved ikke om det er den rigtige løsning for jer, men i hvert fald et løsningsforslag herfra

Hun putter ikke rigtigt på sofaen, hun får bare flaske hos mig på sofaen.. Ved ikke om det er det du mener..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.