FunMais

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad synes I om FunMais?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.490 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. juni 2012

Heidi72

Hej kære Baby-brugere

Jeg har taget et nyt produkt ind på prøve fordi jeg synes det ser interessant ud, men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om det, om I har prøvet det, og hvad jeres erfaring evt. er med det.

Produktet hedder FunMais, og er små byggesten lavet af majs. Man bygger med dem ved at duppe byggestenene på en våd  klud og så trykke dem sammen.

Det sviner altså ikke når ungerne leger med det, og det er virkelig enkelt og let at gå til, også for de mindste.

Kender I det?

http://drengeting.dk/shop/funmais-blandet-kasse-404p.html

Mange hilsner og på forhånd tak for hjælpen!

Heidi / Drengeting.dk

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

Heidi72

Glemte lige at sige at produktet er 100% biologisk nedbrydeligt

Producenten er fra Holland, og selve produktionen foregår også i Holland, hvorfor han sparer os for en masse CO2 udslip på alternativ fragt fra Kina eller lign.

Anmeld

14. juni 2012

Malli

Jeg har orøvet det for nogle år tilbage, i den institution jeg arbjder i, hvor vi fik en kæmpe kasse foræret... Det var meget nemt at arbejde med, men fy for pokker hvor det lugtede, og det væreste ved det er at farverne fra dem, smitter af på fingre, borde og tøj.
Ved ikke om det måske er blevet bedre, da det trods alt er nogle år siden, men det er i hverfald en af grundene til, at min datter ikke får lov at få det herhjemme, da mit hvide spIsebord ikke skal ha farvede pletter overalt

Anmeld

14. juni 2012

Heidi72

Hej Malli

Nå da, - det skal jeg da ihvertilfald lige have tjekket af om er blevet bedre. Tusind tak for info. Jeg skal nok lade dig vide om det er blevet bedre..

Anmeld

15. juni 2012

Malli

Heidi / Drengeting.dk skriver:

Hej Malli

Nå da, - det skal jeg da ihvertilfald lige have tjekket af om er blevet bedre. Tusind tak for info. Jeg skal nok lade dig vide om det er blevet bedre..

Det må du rigtig gerne, for det er virkelig hyggeligt at lave, men ikke sjovt for forældrenes møbler, hvis der smitter af

Anmeld

15. juni 2012

MortilElias2010

Heidi / Drengeting.dk skriver:

Hej kære Baby-brugere

Jeg har taget et nyt produkt ind på prøve fordi jeg synes det ser interessant ud, men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om det, om I har prøvet det, og hvad jeres erfaring evt. er med det.

Produktet hedder FunMais, og er små byggesten lavet af majs. Man bygger med dem ved at duppe byggestenene på en våd  klud og så trykke dem sammen.

Det sviner altså ikke når ungerne leger med det, og det er virkelig enkelt og let at gå til, også for de mindste.

Kender I det?

http://drengeting.dk/shop/funmais-blandet-kasse-404p.html

Mange hilsner og på forhånd tak for hjælpen!

Heidi / Drengeting.dk

Jeg købte en stor pakke, da vi var til børnebazar i Aarhus. Vores søn og min søster hyggede sig virkelig meget med det mens vi var der, og da pakken var så stor og så billig har jeg givet dagplejemoderen lidt og min mor

Herhjemme hygger både mor og far samt Elias med det i køkkenet og vi har ikke noget imod at det pletter lidt på hænder og møbler osv. Jeg havde bygget en lille mand med arme, ben og hoved - den fordøjede vores søn inden sengetid. Vi havde fået at vide at der ikke skete noget ved det og det gjorde der heller ikke. Men ja, det lugter ikke super godt men udover det, så er det et super fedt produkt og godt tænkt.. bare lidt vand og vupti, tryller man sjove ting frem - biler, huse, små drenge og piger, en have, en blomst, et træ osv.

Elias var mest vild med at klippe det i småstykker, han var helt vild med saksen og smart er det at selv de der ministumper kan man bruge efterfølgende. Intet går til spilde

Anmeld

15. juni 2012

BellaT

Vi har prøvet det lidt. Men er ikke helt kommet igang endnu med de avancerede figurer. Men tror det er sjovt og opslugende, når man kommer rigtigt igang.

Anmeld

15. juni 2012

Nettemor

Har ikke prøvet det.. Men kunne måske godt finde på det.. Men hvad så når man har lavet et dyr eller sådan noget.. Skal de så bare smides ud eller kan det bruges igen?

Anmeld

19. juni 2012

Heidi72

Hej Nettemor

Jeg har som sagt ikke den store erfaring med det, da det er et helt nyt produkt jeg har taget ind på prøve. Men umiddelbart vil jeg tro at det kan bruges en gang, og så skal stå og pynte. Ligesom perleplader :-)

Men det kan være der er nogle af de andre der har prøvet det der ved mere.

Anmeld

20. august 2012

Heidi72

Kære alle jer der har kommenteret på dette indlæg.

Nu har vi fået testet vores FunMais produkt i en SFO, og har besluttet at tage det af hylden igen. Tanken bag er genial, økologisk, lidt vand og så bygges der, men Malli havde desværre ret, det lugter ikke godt og så sviner det fordi farvene smitter af.

Det vil vi naturligvis ikke tilbyde vores kunder, og produktet er derfor lagt på hylden igen.

Vi leder videre efter nyt og spændende, inspirerende legetøj :-)

Hilsen

Drengeting.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.