Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Kofoed. skriver: Rygmarv er jo blod med stamceller fra rygraden..
Rygmarv er jo blod med stamceller fra rygraden..
Jeg ved det ikke, men jeg kunne forestille mig at det enten ikke var ok eller at det var et personligt valg? Måske en anden ved det?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
emsaroto skriver: såråsådasådanghuhvohvorsskslosjov De er begge Jehovas vidne.. Begge vilde med mig, men den ene ved ikke jeg snakker med den anden, og den anden ved ikke jeg snakker med den ene Det er sjovt, fordi de er tvillinge brødre, men de snakke ikke sammen om sådan noget her, fordi jeg ikke er Jehovas Vidne
såråsådasådanghuhvohvorsskslosjov
De er begge Jehovas vidne..
Begge vilde med mig, men den ene ved ikke jeg snakker med den anden, og den anden ved ikke jeg snakker med den ene
Det er sjovt, fordi de er tvillinge brødre, men de snakke ikke sammen om sådan noget her, fordi jeg ikke er Jehovas Vidne
Maja84 skriver: OKay sådan, lidt sjovt de ikke ved de begge kender dig
OKay sådan, lidt sjovt de ikke ved de begge kender dig
hehe ja
Og ingen af dem hilser når jeg møder dem sammen hahaha det er sjovt Og meget specielt.
Amandas-mor skriver: Jeg ved det ikke, men jeg kunne forestille mig at det enten ikke var ok eller at det var et personligt valg? Måske en anden ved det?
Maja84 skriver: Havde heller aldrig hørt om det før, Men ja kunne da være en forklaringLidt sjovt alligevel, blev sgu også lidt flov efter episoden med klistermærket var jo ikke i ond meningEr de fleste ellers søde når i går ud og forkynder kan huske min stedmor morede sig over hun fra 2 sal havde kastet en stor spand kold vand ned i hovedet på 2 fra jv, jeg blev tosset, de havde ringet på, hun var ikke interesseret, og de havde bare sagt undskyld forstyrrelsen og god dag og gået igen, ingen skade sket, og det var netop kommet da min far før havde inviteret ind på kaffe. Det kan man ikke være bekendt
Havde heller aldrig hørt om det før, Men ja kunne da være en forklaringLidt sjovt alligevel, blev sgu også lidt flov efter episoden med klistermærket var jo ikke i ond meningEr de fleste ellers søde når i går ud og forkynder kan huske min stedmor morede sig over hun fra 2 sal havde kastet en stor spand kold vand ned i hovedet på 2 fra jv, jeg blev tosset, de havde ringet på, hun var ikke interesseret, og de havde bare sagt undskyld forstyrrelsen og god dag og gået igen, ingen skade sket, og det var netop kommet da min far før havde inviteret ind på kaffe. Det kan man ikke være bekendt
spj skriver: Jo, de fleste siger heldigvis pænt nej tak og det respektere vi selvfølgelig. Det er jo deres valg. Vi gør det jo ikke for at genere nogen, men fordi det er en del af vores tilbedelse.
Jo, de fleste siger heldigvis pænt nej tak og det respektere vi selvfølgelig. Det er jo deres valg. Vi gør det jo ikke for at genere nogen, men fordi det er en del af vores tilbedelse.
Kofoed. skriver: Det tror jeg også
Det tror jeg også
Jeg har spurgt en af mine veninder som er JV og hun var i tvivl, men mener umiddelbart at det vil falde ind i det der grå zone område hvor man selv kan vælge til eller fra. Ligesom med blod-derivater. Men tror nok at hun ville undersøge det og give mig et svar
Hej - jeg så at der under dette emne blev spurgt om der findes dokumentation ved risici ved blodtransfusion. Her er nogle eksempler, men der findes ikke så meget på dansk endnu, måske er vi danskere lidt bagud på dette område:
"Rigshospitalet bruger nu 35 procent mindre blod på intensivafdelingerne og 30 procent mindre på hele hospitalet. Samtidig har intensivafdelingerne kunnet konstatere lavere dødelighed for patienter.": http://www.bt.dk/node/17084927/print
Overlevende 5 år efter hjerteoperation - Jehovas Vidner 86%, andre 74%: http://www.sfgate.com/business/bloomberg/article/Jehovah-s-Witnesses-Survive-Surgery-Better-3679711.php
Fem myter om blod - fra det austalske sundhedsvæsen: http://www.health.wa.gov.au/bloodmanagement/home/blood_myth.cfm
Citater fra ny dokumentarfilm om risiko ved blodtransfusion: Johnathan Stampler, professor og medicinsk forsker: ”Transfusion er potentielt en af de største iatrogene dræbere inden for medicinen” (jeg slog op at ”iatrogene” betyder ”forårsaget af behandleren/lægen")
Danny Kuizon, læge: ”risikoen for at kræft vender tilbage er to til tre gange større efter en blodtransfusion”
Trailer for dokumentarfilmen kan ses her: http://www.asiageographic.com/primum/trailers.htm
Klip fra en amerikansk TV-kanal der fortæller at læger fra det amerikanske militær var på kursus på et hospital der har 15 års erfaring med behandling helt uden blod – med det formål at flere sårede soldater skal overleve behandlingen, og blive hurtigere raske! http://www.youtube.com/watch?v=JAWhRqCjT9w
.
Fatter ikke den tro og kommer aldrig til det. Men tvivler nu også på at man i Dk må lade et barn dø pga forældrenes "tro". Så det er da glædelig læsning at det ikke sker.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128