Hvorfor er det "AV" ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.350 visninger
24 svar
0 synes godt om
14. juni 2012

MorDk

Jeg har tit undret mig over hvorfor nogle siger "AV Av" til deres børn, hvis der er noget de ikke må?

"Av" ? Er det ikke noget man siger hvis noget gør ondt?

Herhjemme bruger vi kun ordet "Av" i forbindelse med noget der gør ondt. fx. komfuret, el-koger, et bål i naturen, branednælder mm.

Ellers bruger vi ordet "NEJ" eller "det vil jeg ikke have..."

Hvad gør I? Og er det noget I tænker over?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

morethanperfect

MorDk skriver:

Jeg har tit undret mig over hvorfor nogle siger "AV Av" til deres børn, hvis der er noget de ikke må?

Herhjemme bruger vi kun ordet "Av" i forbindelse med noget der gør ondt. fx. komfuret, el-koger, et bål i naturen, branednælder mm.

Vi bruger også kun ordet AV hvis noget er varmt eller han kan komme til skade på det .. Bruger ordene : Det gør du ikke Oscar .. Eller : Det MÅ du ikke Oscar .. 

Anmeld

14. juni 2012

MorDk

Min mor er pædagog men hun har tit sagt det der "AV AV" og hårene stritter på mig hver gang! For der er ingen fare i nærheden?!

Anmeld

14. juni 2012

Tona

MorDk skriver:

Vi siger også kun "av" om ting der rent faktisk gør av

Anmeld

14. juni 2012

L&V

MorDk skriver:

Vi bruger så vidt muligt ikke "baby sprog" og siger heller ikke nej men derimod "det vil jeg ikke ha" eller os siger vi bare hendes navn så hun bliver afledt

Anmeld

14. juni 2012

morethanperfect

MorDk skriver:

Min mor er pædagog men hun har tit sagt det der "AV AV" og hårene stritter på mig hver gang! For der er ingen fare i nærheden?!

Hmm . Det er lidt underligt syns jeg .. Men der er rigtig mange der bruger det faktisk .. Det kan jeg bare ikke sætte mig ind i .. Syns det er en hel forkert måde at opdrage sit barn på 

Anmeld

14. juni 2012

DitteFisk

Jeg tror ikke jeg brugte ordet 'av'.. det lyder fjollet i mit hoved jeg bruger "jeg vil ikke have at du...". og 'nej' da han var lille og ikke forstod sætninger.

Anmeld

14. juni 2012

DitteFisk

morethanperfect skriver:

Hmm . Det er lidt underligt syns jeg .. Men der er rigtig mange der bruger det faktisk .. Det kan jeg bare ikke sætte mig ind i .. Syns det er en hel forkert måde at opdrage sit barn på 

Men så er det vel egentlig heller ikke værre børnene er jo nok ligeglade, de stopper ikke op og tænker 'det var dog en mærkelig betegelse for noget jeg ikke må'. Det er jo måden det bliver sagt på, der er væsentlig.

Anmeld

14. juni 2012

MorDk

morethanperfect skriver:

Hmm... jeg vil ikke sige det er forkert... jeg undre mig bare...

For et eller andet sted er det jo ret misvisende når man som forældre siger noget der ikke passer? (set i mine øjne)

Vi har heller ikke misbrugt ordet NEJ... og heldigvis for det for hvis vi siger NEJ nu med en bestemt tone... så forstår han godt hvad vi mener!

at han så griner af os nogle gange... det er hvad det er ... men han ved godt hvad et NEJ betyder!

Anmeld

14. juni 2012

morethanperfect

Gigl skriver:

Men så er det vel egentlig heller ikke værre børnene er jo nok ligeglade, de stopper ikke op og tænker 'det var dog en mærkelig betegelse for noget jeg ikke må'. Det er jo måden det bliver sagt på, der er væsentlig.

Nej nej . Men jeg syns stadig det er underligt . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.