(skriver som anonym pga jeg ikke vil googles, men mange af jer, ved nok godt hvem jeg er)
Hold op, hvor trænger jeg snart til ferie. Synes faktisk, jeg hver år er drænet, når jeg når her til på året.
Jeg arbejder, som mange sikkert har hørt hundredevis af gange, på et pl.hjem som ssa. Jeg føler mig brugt, slidt, at jeg ikke slår til, bagefter hele tiden, bare færdig! Samtidig har jeg en fin nok chef, der er virkelig god til sin planlægning, kan få fri når der er behov for det. Jeg har ssh elever, hvilket jeg virkelig godt kan lide og har nogle rigtig gode kollegaer. Alligevel søger jeg andet arbejde.
Det er jeg nødt til. Jeg føler mig så utilstrækkelig og slidt, og nogle gange er jeg nødt til at gå imod min klare opfattelse af menneskelig etik med mine borgere netop pga tidspres.
Jeg har ferie i uge 28. Drengene får ferie i uge 27, der skal de for første gang ever på fodboldsskole. Uge 28 har vi bestilt høj solskin og strandvejr og skal absolut intet lave. Så skal jeg arbejde uge 29-30. Den mindste på 8 år skal i gæste fritter. OGSÅ har vi alle 5 ferie i uge 31-32. Uge 31 skal vi på ferie i en hytte på en campingplads. Jeg glæder mig såååå meget. Trænger virkelig til bare at være sammen og hygge, nyde hinanden og have tid alle sammen.
Vi har faktisk snakket om at tage på forlænget weekendophold (fre-søn) om foråret og om efteråret. Og stadig en uges sommerferie. Dét må kunne give os en følelse af mere fri. Det er realistisk for os. Har store børn og moderat luft i økonomien. Bare tanken om, at vi skal på weekend i et feriecenter til oktober, giver mig bare sådan en dejlig ro.
Ved faktisk ikke, hvad jeg vil med indlægget. Havde nok bare brug for at dele, få luft og bare få sat ord på...
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld