Tis, møj og en masse andet. Har jeg ødelagt min kage?? HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.569 visninger
16 svar
0 synes godt om
14. juni 2012

cecilie1984

Jeg lavede kagen til sommerfesten i min datters bhv i går. Og den blev fin men men da det bare er en alm chokoladekage yden fyld men kun pyntet med fondant puttede jeg den IKKE i køleskabet men lod den stå på bordet.

I nat kl 04.00 vågnede jeg så ved at jeg kom i tanke om at der jo for f.... er smørcreme under fondanten, ikke meget men et tyndt lag på ca ½ cm. Og smør bliver vel sur af at stå ude??

Kagen har stået ude i over 12 timer og blev sat på køl i nat kl 04.00

Jeg kan ikke skære i kagen for at smage om den smager sur for så ødelægger jeg den jo. Hvad gør jeg????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

mariamiss6

ALtså. Umiddelbart har den jo ikkke godt af det.

Men er smørcremen smeltet? Det kan du vel mærke på dne, ved liiige sådan at prikke til den? Og i øvrigt se om den løber neden under kagen....

Jeg vil ikke sige hvad jeg synes du skal gøre, for det er lidt svært, men var du en forretning skulle den smides ud....

Anmeld

14. juni 2012

cecilie1984

mariamiss6 skriver:

ALtså. Umiddelbart har den jo ikkke godt af det.

Men er smørcremen smeltet? Det kan du vel mærke på dne, ved liiige sådan at prikke til den? Og i øvrigt se om den løber neden under kagen....

Jeg vil ikke sige hvad jeg synes du skal gøre, for det er lidt svært, men var du en forretning skulle den smides ud....

tror ikke smørcremen var smeltet den var blød men det var den jo også da jeg lagde den på. Lige nu er den på køl og er jo derfor blevet hård.

Ej hvor noget møg altså....

kan jeg løfte fondanten lidt og tage lidt smørcreme af og smage. Men skal jo spises af mange andre og folk skal jo heller ik blive syge

Anmeld

14. juni 2012

Dot D

Hvis du har brugt god gammeldaws smør, så sker der ikke noget ved det. Bloksmør har en høj fedtprocent, og det gør faktisk, at den kan holde til lidt af hvert...

Før i tiden kom flere, deres smør ind i skabet og IKKE i køleskabet, så bare rolig, der burde ikke være sket noget

Anmeld

14. juni 2012

morethanperfect

cecilie1984 skriver:

Jeg lavede kagen til sommerfesten i min datters bhv i går. Og den blev fin men men da det bare er en alm chokoladekage yden fyld men kun pyntet med fondant puttede jeg den IKKE i køleskabet men lod den stå på bordet.

I nat kl 04.00 vågnede jeg så ved at jeg kom i tanke om at der jo for f.... er smørcreme under fondanten, ikke meget men et tyndt lag på ca ½ cm. Og smør bliver vel sur af at stå ude??

Jeg kan ikke skære i kagen for at smage om den smager sur for så ødelægger jeg den jo. Hvad gør jeg????

Jeg tror ik det gør noget ..

Ved der er mange ældre mennesker der har smør i skabet og ikke på køl , og når det ikke drejer sig om længere tid tror jeg det er helt okay

Anmeld

14. juni 2012

Ina33

cecilie1984 skriver:

Ro på

Smør kan sagtens holde sig udenfor køleskabet.

Jeg kender nogen der aldrig nogensinde sætter deres smør i køleskabet, det smager fint, og jeg har aldrig set mug eller lign. på det.

Du kan sagtens tage din kage med til børnene....

Anmeld

14. juni 2012

cecilie1984

Dot D skriver:

Hvis du har brugt god gammeldaws smør, så sker der ikke noget ved det. Bloksmør har en høj fedtprocent, og det gør faktisk, at den kan holde til lidt af hvert...

Før i tiden kom flere, deres smør ind i skabet og IKKE i køleskabet, så bare rolig, der burde ikke være sket noget

Det er bare lavet på kærgården

flormelis og vanilie essens (heldigvis ikke mælk)

Anmeld

14. juni 2012

cecilie1984

morethanperfect skriver:

Jeg tror ik det gør noget ..

Ved der er mange ældre mennesker der har smør i skabet og ikke på køl , og når det ikke drejer sig om længere tid tror jeg det er helt okay

flormelis og vanilie essens (heldigvis ingen mælk)

Anmeld

14. juni 2012

cecilie1984

Loppe skriver:

Ro på

Smør kan sagtens holde sig udenfor køleskabet.

Jeg kender nogen der aldrig nogensinde sætter deres smør i køleskabet, det smager fint, og jeg har aldrig set mug eller lign. på det.

Du kan sagtens tage din kage med til børnene....

Anmeld

14. juni 2012

morethanperfect

cecilie1984 skriver:

Ja .. Min farfarhar også kærgården i sit skab , og det kan altså holde sig mange uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.