En lille update på dagplejesituationen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. juni 2012

An&Jo

Den integrerede institution har desværre ingen ledige pladser før til april, de har tilmed en ret lang venteliste, men han blev sat på ventelisten som et "hastebarn" og så håbede de på at der nåede at komme en plads..
De henviste så til den vuggestue der er her i byen, men det vil jo betyde at han skal skifte igen..

Jeg har så snakket med naboen, og her i kommunen starter de åbenbart i børnehave som 2 år og 9 mdr nu, hvilket jo er ret tidligt..
SÅ jeg håber endnu engang på at kommunen forbarmer sig, og sender ham i børnehave ca 5 mdr før tid.. Han vil være ca 2 år og 4 mdr når der bliver brug for en plads til ham, så synes jo ikke det er lang tid han skal være det første sted, før han så skal skiftes igen.. Så imorgen får kommunen et opkald, for de havde lukket idag.. :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

bøllen

Nu har jeg ikke læst dine tidligere indlæg , og kender ikke grundlaget for han skal skifte. Men tænker umiddelbart at 2år og 4 mdr er tidligt at starte i børnehave. Men måske det bare er mig.

Håber i finder en løsning. 

Anmeld

13. juni 2012

An&Jo

Bøllen skriver:

Nu har jeg ikke læst dine tidligere indlæg , og kender ikke grundlaget for han skal skifte. Men tænker umiddelbart at 2år og 4 mdr er tidligt at starte i børnehave. Men måske det bare er mig.

Håber i finder en løsning. 

det er fordi vi er flyttet..

Synes bare det er synd at sætte ham i en ny dagpleje, hvis han kun skal være der i 5 måneder..

Anmeld

13. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har ikke læst dine tidligere indlæg, men er det ikke tidligt, at starte i bh som 2 år og 4 mdr?

Håber alt løser sig for dig

Anmeld

13. juni 2012

bøllen

An&Jo skriver:

det er fordi vi er flyttet..

Synes bare det er synd at sætte ham i en ny dagpleje, hvis han kun skal være der i 5 måneder..

Er i flyttet igen ?? Var i ikke lige flyttet ??

Ja det kan jeg godt se, måske jeg bare er pylret. For syntes 2 år 10 mdr ( som her ) er tidligt.

Anmeld

13. juni 2012

An&Jo

Bøllen skriver:

Er i flyttet igen ?? Var i ikke lige flyttet ??

Ja det kan jeg godt se, måske jeg bare er pylret. For syntes 2 år 10 mdr ( som her ) er tidligt.

jo, men Johannes blev syg af at være i lejligheden fordi der sev røg ind fra naboerne, så vi kunne ikke blive boende, så vi er flyttet op til min kæreste i hans hus, og det betyder at han er nødt til at skifte dagpleje igen, hvilket vi er ret ked af..

Anmeld

13. juni 2012

An&Jo

MoarHvidovre skriver:

Jeg har ikke læst dine tidligere indlæg, men er det ikke tidligt, at starte i bh som 2 år og 4 mdr?

Håber alt løser sig for dig

jo det er tidligt, men synes også det er synd at han skal flyttes igen efter 5 mdr.. :/

Anmeld

13. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
An&Jo skriver:

Den integrerede institution har desværre ingen ledige pladser før til april, de har tilmed en ret lang venteliste, men han blev sat på ventelisten som et "hastebarn" og så håbede de på at der nåede at komme en plads..
De henviste så til den vuggestue der er her i byen, men det vil jo betyde at han skal skifte igen..

Jeg har så snakket med naboen, og her i kommunen starter de åbenbart i børnehave som 2 år og 9 mdr nu, hvilket jo er ret tidligt..
SÅ jeg håber endnu engang på at kommunen forbarmer sig, og sender ham i børnehave ca 5 mdr før tid.. Han vil være ca 2 år og 4 mdr når der bliver brug for en plads til ham, så synes jo ikke det er lang tid han skal være det første sted, før han så skal skiftes igen.. Så imorgen får kommunen et opkald, for de havde lukket idag.. :/

Nu har jeg været i en børnehave og udfra min erfaring som praktikant kan jeg sige, at en så lille dreng ikke kan, på samme måde, følge med i drengenes lege i børnehaven. Det er lidt mere avanceret. Jeg synes selvølgelig det også vil være synd for ham med endnu et skift, men samtidig er tænker jeg også om han kommer til at falde til i børnhaven?

Anmeld

13. juni 2012

An&Jo

mor:) skriver:

Nu har jeg været i en børnehave og udfra min erfaring som praktikant kan jeg sige, at en så lille dreng ikke kan, på samme måde, følge med i drengenes lege i børnehaven. Det er lidt mere avanceret. Jeg synes selvølgelig det også vil være synd for ham med endnu et skift, men samtidig er tænker jeg også om han kommer til at falde til i børnhaven?

men hvor meget når der at ske på 5 mdr i en vuggestue eller dagpleje, hvor han enten er mellem de ældste, eller direkte er den ældste??

Anmeld

13. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
An&Jo skriver:

men hvor meget når der at ske på 5 mdr i en vuggestue eller dagpleje, hvor han enten er mellem de ældste, eller direkte er den ældste??

Nu ved jeg ikke hvor meget hans sprog er udviklet og om hans generelle udvikling, men der kan nå at ske meget på næsten et halvt år. Men du kender jo din søn bedst og ved om han vil være klar til en børnehave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.