Du skal slappe af, de har det bedre end du tror, det er os der tænker for lang. Hvis hun ikke spiser nok, når I er ude, så får hun bare en ekstra portion, når I har kommet hjem og har slappet af. Hendes psykisk udvikling er ligeså vigtigt end hendes vægt. Og er meget vigtigt, at de oplever noget nyt end mor, far, hjemme og vuggestue. Og faktisk kan hun vænne sig til at der sker noget og spise end og mere, når I skal sidde i et andet sted! Jeg har faktisk tit gjord, at jeg bestiller en portion fritter, hvis han ikke gider at spise noget, når vi er ude. Han spiser dem rigtigt hurtigt, han griner og hygger. En gang i mellem er ok... At hun mister en måltid en gang betyder ikke noget for den lille pige, det betyder mere, hvis hun for hele tiden den forkerte kost og det gør hun helt sikker ikke. Og jeg synes også, at de ikke spiser så meget efter de bliver 12-13 måneder. Nogle gange spiser de godt, men meget tit spiser de bare lidt og vil videre. Det må du også vide, for du kunne blive stresset af det. Så længe din pige "fungere" det hele skal nok komme af sig selv. Du kan gå syndsyg derhjemme, med det at hun skal tage på, especielt nu, når de ikke gider at spise så meget. Put noget ekstre kold presset oliven olie eller raps olie på hendes mad inden du servere, så hun får de gode fedtstoffer. Og give hende mange små måltider og ikke kun få faste måltider, hun ville måske også klare det bedre. Jeg er helt sikkert på, at hun har det bedre end du tror. Hun virker som en fantastisk glad pige!
Anmeld