Nedtrappe natamning - hvornår og hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.830 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. juni 2012

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Hej tøser

Har brug for lidt input og erfaringer fra jer, da jeg er den eneste ammende mor i min mødregruppe og derfor er den eneste med disse tanker

Har på et tidspunkt læst, at babyer ikke har samme behov for natamning, når de når en 6-7 mdr, og at det kan ødelægge appetitten om dagen.

Min lille pige bliver 6 mdr om et par dage, men tvivler på at hun vågner om morgenen og ikke længere har brug for mad om natten. Hun elsker babs, og spiser stadig ca. hver 3. time døgnet rundt. Til middag får hun dog grød evt. med amning bagefter, alt efter hvor meget hun spiser, og vi er så småt begyndt på mos om aftenen.

Hvad har I gjort jer af tanker om nedtrapning af natamning, og hvad har I af erfaringer? Har I bare ladet de små spise om natten til de selv skar ned eller sagde stop, eller har I aktivt skåret ned og i så fald hvordan? Skal starte på arbejde om to mdr, så der skal jo i hvert fald være skåret ned.

Håber I vil dele lidt af jeres erfaringer, så jeg kan få noget inspiration

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her fik thea nat bab indtil hun var ca 10 mdr, dog var det kun en gang pr nat! Jeg / vi hyggede begge med det og det tog kun 10 min. Tænker ik det ødelagde hendes appetit, så det var ik et problem. Vh stine

Anmeld

13. juni 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Herhjemme trapper vi ikke ned med nat amning, da vi føler det er fordi knægten har et behov for den tryghed og nærhed det giver ham. Vi har heller ikke tænkt os at trappe ned, det styre han.

Men når det så er sagt har han gennem det sidste halve år ikke efterspurgt det mere end 1 gang om natten undtagen ved sygdom. Vi ligger så også i samme seng og derfor er det ikke den store natte vandring der er om natten og faktisk heller ikke fordi det forstyrre.

På baggrund af hvad der fungere for os, vil jeg kun kunne anbefale at blive ved med nat amning, men jeg ved godt jeg ikke er helt som normen

Anmeld

13. juni 2012

MariaJ

Her blev datteren natammet til hun var lidt over et år. Hun spiste hver anden time, så til sidst syntes jeg det var utrolig belastende, da jeg også gik på arbejde om dagen. Jeg syntes dog ikke at det påvirkede hendes appetit om dagen. Vi havde ikke nogen decideret nedtrapning, men hun var ti dage på besøg hod sine bedsteforældre i Tyskland med sin far (og uden mig) og da de kom hjem havde hun vænnet sig af med det . Måske kunne I gøre noget lignende. Altså ikke at du ligefrem rejser væk, men måske kan du sove i et andet rum og lade faderen tage hende om natten i en uges tid? Jeg synes dog personligt at 6-7 måneder ville være lige idligt nok at stoppe med natamningen. Hun spiser vel ikke så store mængder om dagen endnu.

Anmeld

13. juni 2012

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Tak for jeres svar piger

Jeg synes også det er for tidligt at vænne fra om natten endnu, især når hun stadig spiser så ofte. Går ud fra hun har brug for det, så længe hun bliver ved.

Går ikke normalt så meget op i, hvad bøgerne siger, men læste det i den "lille" bog fra sundhedsstyrelsen om mad til spædbørn, så ville lige høre hvad erfaringerne er fra den virkelige verden.

Elsker at amme hende, og hun er også rigtig glad for det, så er lidt ked af at det har en "tidsfrist", når jeg skal på arbejde allerede når hun er 8 mdr. Men sådan er det jo, når vi deler barslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.