Hjælp! spg. til at hjælpe amningen på vej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

328 visninger
1 svar
0 synes godt om
12. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg har brug for hjælp. Da jeg fik mit første barn havde jeg en kamp med at få amningen til at fungere. Men det lykkes aldrig. Nu er jeg så gravid med nr. 2 og har et brændende ønske om at kunne amme dette barn.

Jeg vil derfor høre om der er noget jeg kan gøre inden, for at "fremme" amningen på forhånd? Jeg har overvejet at anskaffe mig en brystpumpe, og så pumpe ud ugerne op til fødslen. Der vil jeg jo have bedre tit til det, end når barnet er kommet. Mælken kunne jeg så nedfryse og give som supplement indtil jeg (forhåbentlig ) fik amningen op og køre.

Men er det overhovet mulig at gøre dette? jeg ved godt at barnet skal have "råmælken" som er der det første stykke tid efter barnet er født, men vil den forsvinde hvis jeg malker ud inden? 

Er nærmest desperat efter at kunne få amningen til at fungere! Så har brug for råd til hvad jeg kan gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg har brug for hjælp. Da jeg fik mit første barn havde jeg en kamp med at få amningen til at fungere. Men det lykkes aldrig. Nu er jeg så gravid med nr. 2 og har et brændende ønske om at kunne amme dette barn.

Jeg vil derfor høre om der er noget jeg kan gøre inden, for at "fremme" amningen på forhånd? Jeg har overvejet at anskaffe mig en brystpumpe, og så pumpe ud ugerne op til fødslen. Der vil jeg jo have bedre tit til det, end når barnet er kommet. Mælken kunne jeg så nedfryse og give som supplement indtil jeg (forhåbentlig ) fik amningen op og køre.

Men er det overhovet mulig at gøre dette? jeg ved godt at barnet skal have "råmælken" som er der det første stykke tid efter barnet er født, men vil den forsvinde hvis jeg malker ud inden? 

Er nærmest desperat efter at kunne få amningen til at fungere! Så har brug for råd til hvad jeg kan gøre?

Nu har jeg ikke selv to børn, men jeg tror det vigtigste er, at du slapper helt af! Ja svært, men vigtigt. Sig til dig selv, at selvfølgelig kommer det til at gå godt.

Jeg synes ikke umiddelbart at du skal starte ud med udmalkning, flasker og alt muligt andet. Der er ingen grund til at risikere, at baby kun vil tage flaske. Eller som du selv siger, risikerer at babyen ikke får råmælken. 

Det bedste råd jeg kan give er, at få så kyndig vejledning som overhvoedet muligt! Jeg spurgte og spurgte og spurgte i et væk. Jeg fik også ekstra besøg af sp'en få dage efter hun  var der første gang, udelukkende for at få hjælp til amningen. Jeg tror det aller vigtigste er, at man får den rette hjælp, rådgivning og vejledning.

Hvorfor gik det galt første gang?

Rigtig mange gange held og lykke med det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.