Hej Piger !
Jeg har virkelig brug for noget vejledning her !
sagen er den at
min mand fik kræft midt i projekt baby. Da han var blevet rask blev vi med det samme henvist til Skejby hvor vi skulle i fertilitetsbehandling.
Inden Kemoen, havde han deponeret 24 strå i virkelig slem kvalitet, da det var lige efter operationen. Fertilitetsklinikken har så selvfølgelig
brugt det frosne sæd fra sædbanken, da det er det vores læge har bedt om.
Nu står vi så i den situation at vi har haft 2 forsøg hvor begge er gået utrolig dårligt! faktisk har der ikke været mere end tre æg som overhovedet var egnet til at blive lagt op og det er altså ud af 28 æg i alt !
Alt tyder på, som de sagde i sædbanken, at det frosne sæd simpelthen er for dårligt da det er skadet efter operation.
Vi har valgt at holde en pause på omkring 4 måneder. Idag tog vi så ind til sædbanken for at få tjekket min mands sædkvalitet (mest for at have noget at gå ud fra når den skal tjekkes igen om et par år), alt sammen udenom klinikken og af egen lomme) og
overraskende nok er hans sæd efter kemoen meget bedre end det frosne ? (dog stadig meget svært nedsat, men de friske celler var helt i top)
altså ... vi kunne have haft meget bedre forsøg hvis vi bare havde brugt det friske sæd de 3 måneder efter kemoen som er kravet!!!
Men intet er blevet undersøgt ? ingen har overvejet at teste hans sæd ?? oven i hatten er jeg heller aldrig blevet undersøgt for om jeg fejler noget overhovedet ?? jeg troede da at jeg også skulle tjekkes selvom det er min mand som "ikke kunne selv" ?? og nøj hvor er jeg bare i tvivl nu.
for har vi spildt 2 forsøg fordi ingen har undersøgt noget??
Kan jeg godt tillade mig at være utilfreds med dette? og i såfald, hvor er "fejlen" sket ? :O Mange hilsner fra Anne-Mette
Anmeld