Eksperthjælp: 4 måneder, passes til en fest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.427 visninger
0 svar
0 synes godt om
12. juni 2012

Lisbeth Jess

"4 måneder, passes til en fest?"

Hej Lisbeth.Jeg skriver til dig fordi jeg har et spørgsmål ang. vores lille pige på 3 1/2 månede.Vi står og skal til et svendegilde her d.30 juni. To dage før vores pige bliver 4 måneder. Vi skal ha passet hende hos mine svigerforældre og hun skal overnatte der. Det er første gang jeg skal være væk fra hende i så lang tid. Hun er blevet passet af dem to gange før, men kun i nogle timer. Første gang gik det fint med at få hende passet, men anden gang gik der kun 10 min efter jeg var gået ud af døren, så blev hun ked af det og græd i 30 min, hvor after hun faldt i søvn.Hun er stort set kun vand til mig, da hendes far arbejder på Sjælland fra mandag til Torsdag, og vi selv bor i Jylland. Så hun er kun sammen med ham fra fredag til søndag aften. Vi har prøvet at han skal putte hende om aftenen, men det nægter hun. HUN VIL KUN PUTTES AF MIG...Og så er mit store spørgsmål så. Skal vi få passet hende den aften og tá afsted og hygge os med vennerne, eller skal jeg blive hjemme og passe vores pige. Vi har helt faste rutiner mht. putning og her hjemme, det tager kun 10 min og putte hende. Vi skal være til festen kl.17.00 og hun kommer i seng kl.19.00. Vi regner med at tá ud og være hos mine svigerforældre sammen med hende et par timer inden vi går, så vi prøver og gøre det trygt for hende. Men vil rigtig gerne høre hvad du har og sige til det.M.v.hsarah

Lisbeths svar

Hej Sarah! Det lyder som om din lille pige er fint knyttet til sin mor som er den primære omsorgsperson ugen igennem. far er hjemme i week enderne.Han skal nok komme på banen, når hun bliver lidt større. Lad ham lave så meget som muligt med hende i week enderne, Skifte, bade, lege m.m.
Hun er meget lille, og selvom hun er passet to gange før, er hun endnu ikke så tryg at hun lader sig passe en nat.
Klart det kan lade sig gøre, og jeg tror heller ikke hun får traumer af dette, også selvom hun græder.
Alligvel, så er det vigtigt, at du hendes mor mærker efter om du har lyst til at være væk fra hende. Kan du hygge dig og " glemme"at du ikke er .der.?

Jeg har to forslag,du kan læse dem og så er det jo dig/jer der beslutter
.
Det ene forslag er at tage hende med. det er sommer , hun kan puttes i barnevognen, og med en baby alarm kan derholdes tæt øje med hende.

Det andet er at sviger forældrene kommer hos jer. Derer hun hjemme, hun er tryg, og det kan være det er bedst for hende at være der. Når hun skal puttes, stopper de hende i vognen og går en dejlig aftentur, så hun falder trygt i søvn.

Nu håb er jeg du /I finder den gode løsning for jer..
Fortsat held og lykke med hende og god sommer.
varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.