Ork hvor er jeg hidsig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

883 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. juni 2012

Mutti2

Ork hvor er jeg hidsig.

Jeg er jo sygeplejerske studerende, og har på sidste modul været til eksamen i en opgave hvor vi arbejdede i grupper.

Gruppeopgaven gik som forventet i forhold til at vi var 4. Men den er overstået og eksamen er overstået.

Vi skulle så i dag have eftervejledning. Hvilket ikke gik så godt.
Først skal det siges at min vejleder slet ikke kan lide mig.

Under projektudformningen blev jeg nedgjort fordi at jeg havde en syg datter. Jeg fik skæld ud over at jeg ikke var der til alle vejledningerne. HVILKET JEG VAR.... det eneste jeg ikke var med til, var at jeg ikke var der da to i gruppen var oppe ved vejlederen og få svar på et enkelt spm.

Nå, men vi skulle så have den her vejledning, hvor hun starter ud med at sige at det jo ikke var så godt. Hun siger til min veninde at hun var idiot, for at have taget på ferie i påskeferien (var planlagt ½ år forinden.) Og at det bare slet ikke var iorden.

Så går hun videre til mig, og høvler mig ned, siger at hun er bekymret for når jeg kommer ud i mit virke.... (det blev vist også sagt til os alle 4) senere kommer hun ind på at hun bliver nervøs når jeg nævner at jeg gerne vil uddannes videre til jordemor.
DET SKAL LIGE SIGES AT DET HELE BYGGER PÅ EN EKSAMEN HVOR JEG IKKE KLAREDE MIG SÆRLIGT GODT, DA JEG LIDER AF SVÆR EKSAMENSANGST.

De eneste problemer jeg har i forhold til uddannelsen, er at jeg ikke fungerer i de her eksamensepisoder. Ellers klarer jeg mig fint.

Hvorfor fanden skal det lige pludseligt gøres personligt!?

Jeg blev skældt ud fordi at jeg ikke var mødt op kl 8 hver morgen til 16 hver dag. Havde en syg datter derhjemme i 3 uger. Men sørgede for at have god kommunikation med gruppen, som var okay med mit fravær, og ligelede skrev jeg meget hjemmefra.

Som før nævnt var vi 4 i gruppen, hvor to af os, slæbte hele læsset. Det var ikke vores vejleders opfattelse, så jeg fik ligeledes beskeden om at det ikke var fair at de andre trak læsset.
Da det endelige projekt var færdig var jeg den der havde flest tegn. Ikke at det har så meget at skulle have sagt, da der jo er meget der er slettet. Men generelt skrev jeg MEGET mere end de andre.

Jeg havde også en episode under opgaven, hvor jeg blev overfuset af hende, på trods af at min datter på 4 sad lige ved siden af mig.

Efter eksamen, var den sidste besked jeg fik med mig på vejen, at min eksamen jo afspejlede min priotering (Her henviste hun til det at jeg er MOR).

Generelt har hun det med at hakke mig ned, bare jeg stiller et lille spm.

Det værste er at hun gør det personligt og, tværer mig ud, men henblik på fremtiden. Jeg VED at jeg bliver en god sygeplejerske, og jeg VED at jeg vil blive en god jordemor, hvis jeg stadig vil følge denne drøm.

Jeg er så indebrændt og hidsig.
Jeg er tilflytter på dette studie, og jeg har næsten ikke haft noget med denne lærer at gøre. så hele hendes personlige hets mod mig, bygger på et enkelt modul.

Jeg har tænkt mig at klage, skal bare lige finde en måde at håndtere det på.

Tak for at i lyttede.

Mvh. Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Humanincubator

Jeg er sygeplejerske, og jeg har en gang haft brug for at klage over en klinisk vejleder - det var til gengæld også ret grelt. Jeg gik direkte til skolelederen eller hvad sådan en hedder... Så kom der sgu skred i tingene, og jeg kom i klinik et nyt sted dagen efter.

Anmeld

12. juni 2012

MortilElias2010

For at du får sendt en klage afsted og at den bliver modtaget positivt 

Anmeld

12. juni 2012

MorDk

Ja klage skal du ihvertfald! Det er simpelthen ikke rimligt! Hold da op en M*G-H*KS !!!

STORT krammer til dig  og thumbs up  LAD DIG IKKE SLÅ UD! Du ved hvad du kan og hvad du er værd! Og selvfølgelig prioterer man sine børn frem for alt andet!!!

Anmeld

12. juni 2012

MorEllen

Hold da op for en uprofesjonell vejleder!  Du bør klage ja.. Hun kan da ikke være bekendt at sidde der og påstå at du bliver en dårlig sygeplejerske.  

Du skal bare hæve dig over det. Du har bestået opgaven og kan gå videre i din uddannelse, og det er trods alt det vigtigste

Må jeg spørge hvilken skole du går på nu?

Anmeld

12. juni 2012

Ciss

Milla-Victoria's mor skriver:

Ork hvor er jeg hidsig.

Jeg er jo sygeplejerske studerende, og har på sidste modul været til eksamen i en opgave hvor vi arbejdede i grupper.

Gruppeopgaven gik som forventet i forhold til at vi var 4. Men den er overstået og eksamen er overstået.

Vi skulle så i dag have eftervejledning. Hvilket ikke gik så godt.
Først skal det siges at min vejleder slet ikke kan lide mig.

Under projektudformningen blev jeg nedgjort fordi at jeg havde en syg datter. Jeg fik skæld ud over at jeg ikke var der til alle vejledningerne. HVILKET JEG VAR.... det eneste jeg ikke var med til, var at jeg ikke var der da to i gruppen var oppe ved vejlederen og få svar på et enkelt spm.

Nå, men vi skulle så have den her vejledning, hvor hun starter ud med at sige at det jo ikke var så godt. Hun siger til min veninde at hun var idiot, for at have taget på ferie i påskeferien (var planlagt ½ år forinden.) Og at det bare slet ikke var iorden.

Så går hun videre til mig, og høvler mig ned, siger at hun er bekymret for når jeg kommer ud i mit virke.... (det blev vist også sagt til os alle 4) senere kommer hun ind på at hun bliver nervøs når jeg nævner at jeg gerne vil uddannes videre til jordemor.
DET SKAL LIGE SIGES AT DET HELE BYGGER PÅ EN EKSAMEN HVOR JEG IKKE KLAREDE MIG SÆRLIGT GODT, DA JEG LIDER AF SVÆR EKSAMENSANGST.

De eneste problemer jeg har i forhold til uddannelsen, er at jeg ikke fungerer i de her eksamensepisoder. Ellers klarer jeg mig fint.

Hvorfor fanden skal det lige pludseligt gøres personligt!?

Jeg blev skældt ud fordi at jeg ikke var mødt op kl 8 hver morgen til 16 hver dag. Havde en syg datter derhjemme i 3 uger. Men sørgede for at have god kommunikation med gruppen, som var okay med mit fravær, og ligelede skrev jeg meget hjemmefra.

Som før nævnt var vi 4 i gruppen, hvor to af os, slæbte hele læsset. Det var ikke vores vejleders opfattelse, så jeg fik ligeledes beskeden om at det ikke var fair at de andre trak læsset.
Da det endelige projekt var færdig var jeg den der havde flest tegn. Ikke at det har så meget at skulle have sagt, da der jo er meget der er slettet. Men generelt skrev jeg MEGET mere end de andre.

Jeg havde også en episode under opgaven, hvor jeg blev overfuset af hende, på trods af at min datter på 4 sad lige ved siden af mig.

Efter eksamen, var den sidste besked jeg fik med mig på vejen, at min eksamen jo afspejlede min priotering (Her henviste hun til det at jeg er MOR).

Generelt har hun det med at hakke mig ned, bare jeg stiller et lille spm.

Det værste er at hun gør det personligt og, tværer mig ud, men henblik på fremtiden. Jeg VED at jeg bliver en god sygeplejerske, og jeg VED at jeg vil blive en god jordemor, hvis jeg stadig vil følge denne drøm.

Jeg er så indebrændt og hidsig.
Jeg er tilflytter på dette studie, og jeg har næsten ikke haft noget med denne lærer at gøre. så hele hendes personlige hets mod mig, bygger på et enkelt modul.

Jeg har tænkt mig at klage, skal bare lige finde en måde at håndtere det på.

Tak for at i lyttede.

Mvh. Pernille

Først: !

Og så håber jeg, din klage får effekt, så du - og andre - kan slippe den slags, for det hører ingen steder hjemme!

Anmeld

12. juni 2012

Mutti2

Humanincubator skriver:

Jeg er sygeplejerske, og jeg har en gang haft brug for at klage over en klinisk vejleder - det var til gengæld også ret grelt. Jeg gik direkte til skolelederen eller hvad sådan en hedder... Så kom der sgu skred i tingene, og jeg kom i klinik et nyt sted dagen efter.

Det er "heldigvis" ikke en klinisk vejleder, det ville da være helt uudholdeligt
Men en lærer på skolen. Men det er dælme ikke sjovt alligevel. Er virkeligt begyndt at overveje hvad jeg er for en person, hvis hun kan dømme mig på så kort en periode.

Jeg gør mit aller bedste med de forudsætninger jeg har. Og at hun ikke kan se det, og i stedet for hakker mig ned, kan jeg slet ikke se en mening i

Men det er dælme da også en streng oplevelse du havde. Kender flere i klassen der har oplevet det samme med en klinisk vejleder. Det er som om de ofte ser os som en belastning

Anmeld

12. juni 2012

Mutti2

MortilElias2010 skriver:

For at du får sendt en klage afsted og at den bliver modtaget positivt 

Tak skal du have. Jeg er godt nok lidt betænkelig ved at gøre det, da hun skal sørge for praktikpladser til en af de kommende moduler. Er dælme nervøs for om hun kan finde på at lave noget rav der :-(

Anmeld

12. juni 2012

Mutti2

MorDk skriver:

Ja klage skal du ihvertfald! Det er simpelthen ikke rimligt! Hold da op en M*G-H*KS !!!

STORT krammer til dig  og thumbs up  LAD DIG IKKE SLÅ UD! Du ved hvad du kan og hvad du er værd! Og selvfølgelig prioterer man sine børn frem for alt andet!!!

Er enig.... Synes ikke man kan behandle andre sådan. Især eftersom jeg slet ikke havde bedt om hendes personlige mening imod mig.

Det er bestemt heller ikke første gang hun optræder virkeligt uprofessionelt. Under projektskrivningen sad hun og bagtalte en af vores med studerende foran os. Hvilket jeg ikke synes man kan tillade sig, som lærer.

Jeg må indrømme at jeg har taget det mere til mig end hvad godt er. Jeg har virkeligt haft svært ved at holde tårerne tilbage i dag. Men vil ikke at Milla-Victoria skal se hendes mor være så ked af det.

Og ja, min datter vil ALTID komme før uddannelsen. Det har jeg også meldt klart ud for mine medstuderende og lærer. Det ville enhver forælder da gøre!

Men 1000 tak for krammet ;-)

Anmeld

12. juni 2012

Mutti2

MyLille skriver:

Hold da op for en uprofesjonell vejleder!  Du bør klage ja.. Hun kan da ikke være bekendt at sidde der og påstå at du bliver en dårlig sygeplejerske.  

Du skal bare hæve dig over det. Du har bestået opgaven og kan gå videre i din uddannelse, og det er trods alt det vigtigste

Må jeg spørge hvilken skole du går på nu?

Det er lige netop det, jeg har jo ikke spurgt til hendes mening om mig. Og at hun gør det personligt foran mine 3 gruppemedlemmer det sårer mig.

Jeg har det virkeligt svært med at hun behandlede mig som hun gjorde, og tager det meget til mig. Resten af dagen har været en kamp for ikke at græde foran min datter

Jeg går på sygeplejerske skolen i Randers. Og det værste af det hele er at jeg havde en meget lignende oplevelse med sygeplejerske skolen i Thisted Så et eller andet sted må jeg være et meget nemt offer, ellers er der jo noget med min personlighed Så nu ved jeg da hvad jeg skal bruge min sommerferie på at finde svar på :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.